[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


DAF City Turn Assist zwiększa bezpieczeństwo na drodze w mieście

Aby zwiększyć bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg podczas wykonywania operacji dystrybucyjnych w miastach, jako opcję fabryczną DAF Trucks wprowadza „DAF City Turn Assist”. Ten monitor martwego pola i asystent skrętu jest już dostępny do zamówienia w ciągnikach siodłowych 4x2 FT i 6x2 FTP. Poza tym system ten firma oferuje jako rozwiązanie posprzedażne.

DAF City Turn Assist to funkcja bezpieczeństwa, mająca ostrzegać prowadzących za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych, gdy inni użytkownicy dróg - od pieszych i rowerzystów po samochody i motocykle - znajdują się w martwej strefie po stronie pasażera. Ten system monitorowania wykorzystuje technologię radarową, aby zapewnić optymalne wykrywanie obiektów, nawet w warunkach słabej widoczności. Nie tylko ostrzega przy niższych prędkościach w trakcie jazdy w mieście, ale i wykrywa innych użytkowników drogi na sąsiednim pasie podczas zmiany pasa lub włączania się do ruchu przy wyższych prędkościach. Po stronie pasażera pojedynczy radar bliskiego zasięgu montuje się na tylnym błotniku lub w jego pobliżu. Radar ten cechuje wytrzymała konstrukcja, zaprojektowana do pracy w najtrudniejszych warunkach. Ostrzeżenia są zaś wyświetlane za pomocą dobrze zlokalizowanego wyświetlacza LED, umieszczonego na słupku A po stronie pasażera, w pobliżu lusterka bocznego. Gdy prawy kierunkowskaz pozostaje włączony, mogą być również emitowane sygnały dźwiękowe. Fabrycznie montowany system DAF City Turn Assist gwarantuje instalację kompletnego układu (moduł radaru, wyświetlacz i wiązki przewodów).
DAF City Turn Assist występuje jako opcja w ciągnikach Euro 6 4x2 FT i 6x2 FTP z silnikami MX-11 i MX-13 oraz kierownicą po lewej stronie, a także w CF Electric. W modelach CF i XF z kierownicą po prawej stronie koncern proponuje już natomiast opcjonalne systemy kamer i czujników przygotowane pod kątem asekuracji niechronionych użytkowników dróg w celu spełnienia wymagań rynkowych i prawnych w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA