REKLAMA

DAF LF Electric dla „bezemisyjnej” dystrybucji miejskiej

DAF Trucks N.V. rozszerza swoją gamę wariantów elektrycznych – przedstawia LF Electric – 19-tonową, w pełni elektryczną ciężarówkę dystrybucyjną do zastosowań miejskich. Wariant ten oferuje zasięg do 280 kilometrów. Przy tym DAF należy do liderów w dziedzinie elektrycznych układów napędowych do pojazdów użytkowych. Był bowiem pierwszym europejskim wytwórcą ciężarówek, który skomercjalizował w pełni elektryczny ciągnik – CF Electric, tworzący zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej do 37000 kg i dedykowany głównie do dystrybucji dla sieci supermarketów oraz transportu międzymiastowego.

Daf elektryczny Producent

Niedawno DAF rozszerzył swoją gamę odmian elektrycznych o podwozie pod zabudowę 6x2 CF Electric o dopuszczalnej masie całkowitej 29000 kg, z kierowaną osią tylną, idealne na przykład do zbiórki odpadów o zerowej emisji. Co więcej, ciężarówki CF Electric pokonały już kilkaset tysięcy kilometrów u znanych klientów, budując doświadczenie firmy w zakresie technologii elektrycznych układów napędowych. Nowy LF Electric to najnowszy wyrób podmiotu w tej kategorii, wyposażony w w pełni elektryczny układ napędowy.

REKLAMA

Regularne trasy

Silnik elektryczny LF Electric zapewnia 250 kW mocy znamionowej (370 kW moc szczytowa) i znamionowy moment obrotowy 1200 Nm (moment szczytowy 3700 Nm). Energia pochodzi z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego (LFP) o pojemności brutto 282 kWh (efektywnie 254 kWh). Daje to LF Electric zasięg nie mniejszy niż 280 ultra cichych i „zero-emisyjnych” kilometrów, więcej niż wystarczający dla potrzeb miejskich przewoźników dystrybucyjnych.

Akumulatory najnowszej generacji

We wszystkich typach w pełni elektrycznych DAF stosuje tak zwane akumulatory LFP (litowo-żelazofosforan). Są to baterie najnowszej generacji, ze względu na zrównoważony rozwój niezawierające kobaltu ani magnezu. Dodatkowo są lepiej zapakowane, co skutkuje wyższą gęstością energii na litr, a skład chemiczny akumulatora zapewnia najwyższe bezpieczeństwo termiczne. Akumulatory LFP są objęte 6-letnią gwarancją, co ilustruje zaufanie DAF-a w zakresie wydajności, niezawodności i trwałości.

Wolne i szybkie ładowanie

Szczególną cechą nowego LF Electric jest „Combined Charging System”. Umożliwia to ładowanie ciężarówki za pośrednictwem zwykłej sieci elektrycznej i okazuje się idealne, gdy pod koniec dnia auto wraca do bazy. Dzięki wolnemu ładowaniu (400 V AC, 22 kW, 3 fazy) akumulator można naładować od 20% do 80% w ciągu 6,5 godziny. Pełne ładowanie (od 0% do 100%) zajmuje do 12 godzin. Jeśli dostępny jest dedykowany sprzęt, szybkie ładowanie akumulatorów (650 V DC, 150 kW) od 20% do 80% ich pojemności zajmie tylko 60 minut lub 2 godziny w przypadku pełnego naładowania.

Dostępny e-PTO

Opcjonalnie premierowy CF Electric występuje z elektroniczną przystawką odbioru mocy 400 V do zasilania urządzeń pomocniczych, takich jak elektryczna instalacja chłodzenia lub żuraw elektrohydrauliczny. Eliminuje to potrzebę montażu oddzielnego generatora i skutkuje w pełni „bezemisyjną” ciężarówką dystrybucyjną.

Dwa rozstawy osi

Początkowo LF Electric jest dostępny jako podwozie pod zabudowę, z możliwością wyboru rozstawu osi 5,3 lub 5,85 metra. Oferuje ono dopuszczalną masę całkowitą 19000 kg i ładowność w wysokości 11700 kilogramów, co okazuje się wystarczające dla większości zastosowań w dystrybucji miejskiej.

Nie trzeba też dodawać, że LF Electric bazuje na odpowiednikach z silnikiem spalinowym. Dlatego cechują go łatwe wejście, dobra widoczność dookoła, wysoki komfort pracy kierowcy i mały promień skrętu, a tym samym doskonałą zwrotność; to idealna ciężarówka dla każdego kierowcy w dystrybucji miejskiej.

DAF LF Electric, opracowany w ścisłej współpracy z Dana Inc, wejdzie do produkcji w Leyland Trucks w Wielkiej Brytanii w maju.


DAF LF Electric podwozie Dane techniczne

Dopuszczalna masa całkowita wydania 2-osiowego – 19000 kg;

Układ napędowy 4x2

Rozstaw osi 5300/5850 milimetrów

Masa podwozia 7300 kg

Ładowność 11700 kg

Silnik elektryczny Dana, magnes stały Moc 250 kW (nominalna) / 370 kW (szczytowa)

Moment obrotowy 1200 Nm (nominalny)/3.700 Nm (szczyt)

Pojemność modułu akumulatorów 282 kWh (efektywna pojemność 254 kWh)

Zasięg w pełni naładowanego pojazdu do 280 km/175 mil

Szybkie ładowanie akumulatorów o mocy 150 kW: 20% -> 80% 1 godz 0% -> 100% 2 godz

Powolne ładowanie przez noc przy 22 kW 20% -> 80% 6,5 godz 0% -> 100% 12 godz

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA