[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


DAF Trucks rozpoczął testy drogowe – w normalnym ruchu ulicznym modelu CF Hybrid

DAF Trucks rozpoczął testy drogowe – w normalnym ruchu ulicznym 2-osiowego modelu – ciągnika siodłowego CF Hybrid w celu zdobycia doświadczenia z eksploatacji tego auta w przy wykonywaniu codziennych zadań transportowych. Holenderski przewoźnik Peter Appel używa teraz dwóch tych innowacyjnych ciężarówek do zaopatrywania supermarketów w sercu Holandii.

CF Hybrid na obszarach miejskich porusza się w 100% w trybie elektrycznym, a poza miastem wykorzystuje technologię czystego oleju napędowego. Ta innowacyjna ciężarówka łączy zatem najlepsze cechy obu światów, jeżdżąc z „zerową emisją” w mieście, a poza miastem zapewniając przewoźnikowi zarówno znaczną elastyczność, jak duży zasięg. W ten sposób operator jest w stanie powiązać zalety zasilania zarówno ekologicznym olejem napędowym, jak i energią elektryczną, czyli zerową emisję z neutralnością pod względem emisji.
Hybrydowy CF zaopatrzono w wydajny silnik wysokoprężny Paccar MX-11 o pojemności 10,8 litra, w najmocniejszym nastawie o mocy maksymalnej 330 kW/450 KM, oraz w silnik elektryczny ZF o mocy 75 kW/100 KM i mocy szczytowej 130 kW/175 KM, uzupełnione przez specjalną skrzynię biegów ZF TraXon do hybrydowych układów napędowych.


Ładowanie podczas jazdy lub na stacji ładującej


Silnik elektryczny pobiera energię z akumulatora o pojemności 85 kWh, który ładuje się, gdy jest wykorzystywany silnik wysokoprężny. Podczas pracy z silnikiem wysokoprężnym silnik elektryczny działa jako generator i dostarcza energię do zestawu akumulatorów. W przyszłości możliwe będzie również ładowanie akumulatora w (szybkiej) stacji ładującej. Gdy akumulator jest w pełni naładowany, w w pełni elektrycznym trybie jazdy CF Hybrid ma zasięg od 30 do 50 kilometrów, w zależności od całkowitej masy zestawu ciężarówka/ciągnik-naczepa. Powyższe okazuje się więcej niż wystarczające do wjazdu i wyjazdu z obszarów miejskich bez emisji z rury wydechowej wszelkiego rodzaju substancji szkodliwych.

REKLAMA


Inteligentne zarządzanie energią


Poza miastem CF Hybrid napędza czysty i wydajny silnik wysokoprężny Paccar MX-11, przekładający się na możliwość uzyskania dużego zasięg. Ponadto dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią technologia hybrydowa zapewnia dodatkowe oszczędności w zużyciu paliwa. Energia wytwarzana przez hamulec silnikowy oraz funkcja kontroli prędkości przy zjeździe w dół, są spożytkowywane przez silnik elektryczny do wspomagania silnika wysokoprężnego. Takie rozwiązanie okazuje się korzystne zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i emisji CO2.

Nadaje się na dłuższe trasy


Marcel Pater, kierownik floty w Peter Appel Transport – podmiocie dysponującym łącznie 680 ciężarówkami, ocenia „Wraz z naszym klientem, Albertem Heijnem, zawsze szukamy sposobów na zmniejszenie naszego śladu CO2. Podczas gdy elektryczne ciężarówki są idealne do dystrybucji miejskiej, technologia hybrydowa jest lepsza na dłuższych trasach. W mieście DAF CF Hybrid działa w pełni elektrycznie, a silnik Diesla pozwala na bezproblemowe przemieszczanie się do różnych centrów dystrybucyjnych w Holandii i za granicą”

Codzienne użytkowanie przez klientów

Ron Borsboom, dyrektor wykonawczy ds. rozwoju produktu, stwierdził natomiast „Biorąc pod uwagę czystszą przyszłość, dla DAF-a nie ma jednego rozwiązania technologicznego dla szerokiego spektrum wymagań transportowych. Dlatego testujemy różne technologie. W pełni elektryczna to dobra alternatywa dla miejskiej dystrybucji, czysta technologia diesla to doskonała opcja na dłuższe dystanse - częściowo ze względu na nowe rodzaje paliwa - i na dłuższą metę przyglądamy się również wodorowi. Dzięki testom drogowym CF Hybrid chcemy ocenić nie tylko wydajność technologii elektrycznej/diesla, ale także to, czy nadaje się do codziennego użytku przez naszych klientów”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA