W nowej generacji systemu AEBS do wykrywania dalekiego i bliskiego zasięgu firma używa precyzyjnego podwójnego radaru z 16 antenami – wcześniej z 7. Zaopatrzono go w najlepszy w swojej klasie czujnik dalekiego zasięgu o najdłuższym w branży zasięgu wykrywania dochodzącym do 250 metrów – wcześniej do 200 metrów. Umożliwia to wcześniejsze rozpoznanie potencjalnie krytycznych sytuacji. Do tego dochodzi niezrównany kąt widzenia w bliskiej odległości, równy 120˚, wcześniej 50˚, pozwalający na wcześniejsze przewidywanie sytuacji włączenia – nawet w trudnych warunkach pogodowych oraz w warunkach słabej widoczności, takich jak mgła i nisko położone słońce.
Awaryjne hamowanie
AEBS działa razem z układami hamowania i kontroli stabilności auta. Poprzez alarmy dźwiękowe i wizualne oraz mocny pulsacyjny hamulec system zachęca kierowcę do zareagowania na bezpośrednie potencjalne zderzenie. Jeśli kierowca nie zareaguje, ciężarówka automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne, aby uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki.
Do 80 kilometrów na godzinę
Premierowy AEBS-3 może zapewnić w pełni autonomiczne hamowanie awaryjne, aby pomóc w unikaniu kolizji zarówno pojazdów stojących, jak i poruszających się z prędkością do 80 km/h. W rezultacie – jeśli kierowca nie zwraca uwagi na niebezpieczne sytuacje – w jak największym stopniu automatycznie redukuje prędkość uderzenia w znajdujący się przed danym samochodem obiekt poruszający się lub nieruchomy.
AEBS-3 stanowi standard we wszystkich ciężarówkach z linii LF, CF i XF. Wprowadzenie zaawansowanej technologii AEBS-3 po raz kolejny pokazuje, że koncern zapewnia Pure Excellence również w zakresie bezpieczeństwa.
Komentarze