[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Daimler – Mercedes-Benz - Nowy Arocs Bauma 2019 Cz. 1

Nowy Arocs do przewozów specjalizowanych i specjalnych to premierowa flagowa propozycja Mercedes-Benz Trucks do obsługi ruchu budowlanego. Dzięki niemu ruch ten również wkracza w erę cyfrową, gdyż jego innowacje odzwierciedlają trend w kierunku powiększonych cyfryzacji i usieciowenia.

Fot. Producent

Pojazd ten zaopatrzono mianowicie w innowacyjne systemy i funkcje, takie jak MirrorCam, Multimedia Cockpit i Active Brake Assist 5 oraz ulepszoną wersję Predictive Powertrain Control i nowo zmieniony Sideguard Assist. Tym samym novum wyznacza nowe standardy w ciężkim ruchu budowlanym. Wszystko bowiem, co dotąd zostało wypróbowane i przetestowane w Arocsie, jak jego szeroka gama kabin, silników i systemów napędu na wszystkie koła, jest teraz uzupełnione innowacjami, w sposób trwały poprawiającymi bezpieczeństwo, łączność i wydajność.

REKLAMA

Zanik jednak samochód trafi na rynek, m.in. bezpośrednio przed targami przeszedł ostatnią serię wnikliwych prób terenowych z udziałem kilku klientów, aby zapewnić niezawodność i solidność nowych systemów. Te końcowe sprawdziany przed rozpoczęciem produkcji seryjnej były m.in. prowadzone w firmie Meichle + Mohr w Radolfzell, gdzie trafił Arocs jako ciągnik siodłowy pod naczepy wywrotki. Sam Meichle + Mohr to podmiot z osiemnastoma lokalizacjami w regionie Jeziora Bodeńskiego dostarcza swoim klientom elementy z makadamu, żwiru, betonu i prefabrykatów betonowych. Prawie zawsze jego pojazdy jeżdżą w pełni obciążone przez trudną topograficznie trasę, z wieloma krótkimi odcinkami. Dlatego Meichle + Mohr intensywnie koncentruje się na wydajności zarówno MirrorCam, jak i ulepszonej Predictive Powertrain Control, z których ta ostatnia jest też teraz dostępna w ruchu międzymiastowym. Roland Maier, menedżer floty przewoźnika, ocenił korzyści ekonomiczne inteligentnego sterowania przewozem i transmisją „Nawet wysoko wykwalifikowany kierowca z doskonałą znajomością trasy nie osiąga wskaźników zużycia paliwa w ruchu międzymiastowym, jak w przypadku nowego Arocsa z ulepszoną funkcją Predictive Powertrain Control”. Kierowca Meichle + Mohr – Felix Amman przez kilka tygodni jeździł natomiast nowym Arocsem w konfiguracji ciągnika do naczep wywrotek na wiejskich drogach wokół Jeziora Bodeńskiego. Jego werdykt brzmiał „Dzięki Predictive Powertrain Control mogę teraz wygodnie jeździć po drodze za pomocą tempomatu. System zawsze wybiera odpowiednią prędkość na zakrętach, skrzyżowaniach i rondach. Czasem mijając znak, jadę dokładnie z odpowiednią prędkością”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij