[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Daimler – Mercedes-Benz - Nowy Arocs Bauma 2019 Cz.2

Nowy Arocs do przewozów specjalizowanych i specjalnych to premierowa flagowa propozycja Mercedes-Benz Trucks do obsługi ruchu budowlanego. Dzięki niemu ruch ten również wkracza w erę cyfrową, gdyż jego innowacje odzwierciedlają trend w kierunku powiększonych cyfryzacji i usieciowenia.

Fot. Producent

Wprowadzenie obecnie w Arocsie Predictive Powertrain Control, z funkcjami do przewidywania ruchu międzymiastowego, wynika z faktu, że ciężarówki budowlane są często używane na drogach wiejskich. Nowy Predictive Powertrain Control nawet w tych warunkach powoduje zauważalny spadek zużycia paliwa. Oprócz satelitarnego układu pozycjonowania system ten wykorzystuje cyfrowe mapy drogowe, zawierające dane dotyczące topografii, zakrętów dróg, geometrii skrzyżowań i rond oraz znaków drogowych. Gwarantuje to, że nawet w ruchu międzymiastowym nowy Arocs może więc zawsze jeździć na właściwym biegu i z odpowiednią prędkością, aby być jak najbardziej oszczędnym i przy okazji poprawiać komfort prowadzenia.

REKLAMA

Kolejny premierowy system pokładowy to MirrorCam, pozwalający na łatwiejsze manewrowanie i przekazujący kierowcy więcej informacji, pomocnych mu zarówno na drodze, jak i na ciasnych placach budowy. System ten zastępuje konwencjonalne lusterka główne i szerokokątne. Jego opływowa konstrukcja przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa, a pod względem bezpieczeństwa i obsługi oferuje on istotne korzyści. Ułatwia to pracę zarówno na drodze, jak i w ograniczonej przestrzeni placów budowy, gdzie często usytuowano punkty rozładunku materiałów. W MirrorCam obrazy z kompaktowych aparatów zamontowanych z boku ramy dachu są przekazywane do dwóch wyświetlaczy na słupkach A wewnątrz kabiny. Brak dużych lusterek znacznie poprawia widoczność we wszystkich kierunkach. Kierowca uzyskuje też dobry widok za słupkami A po przekątnej do przodu. Tymczasem, korzystając z konwencjonalnych konfiguracji lusterek, kierowca może jechać ze źle wyregulowanymi lusterkami, powodującymi tzw. „ślepy obszar”, w którym piesi i rowerzyści nie są widoczni. MirrorCam całkowicie rozwiązuje zaś problem źle wyregulowanych lusterek: przed każdym uruchomieniem silnika kamera automatycznie ustawia się na optymalną widoczność, wskutek czego z każdej perspektywy wyświetlacz pokazuje pełny obraz. Kierowca Meichle + Mohr – Felix Amann – tak ocenił MirrorCam „Wyświetlacze na słupkach A są umieszczone w polu widzenia w sposób, który pozwala lepiej dostrzec, co dzieje się wokół pojazdu. Ponadto istnieje zakres funkcji pomocniczych, na przykład kamera skierowana do wnętrza zakrętu obraca się podczas pokonywania zakrętów, co daje mi optymalny widok na przyczepę wywrotkę”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij