[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Daimler – Mercedes-Benz - Nowy Arocs Bauma 2019 Cz.3

Nowy Arocs do przewozów specjalizowanych i specjalnych to premierowa flagowa propozycja Mercedes-Benz Trucks do obsługi ruchu budowlanego. Dzięki niemu ruch ten również wkracza w erę cyfrową, gdyż jego innowacje odzwierciedlają trend w kierunku powiększonych cyfryzacji i usieciowenia.

Fot. Producent

W premierowym Arocsie dostępne są również: zmieniony Sideguard Assist, nowy Active Brake Assist 5 i Multimedia Cockpit. MirrorCam i jeszcze bardziej udoskonalony Sideguard Assist współpracują ze sobą. Ostrzegając kierowcę za pomocą sygnałów optycznych i akustycznych, Sideguard Assist zmniejsza ryzyko niebezpiecznych wypadków po stronie pasażera podczas skręcania w prawo. Dzięki temu systemowi Daimler Trucks jest obecnie jedynym producentem oferującym taki system wspomagania bezpieczeństwa, w pełni zintegrowany z architekturą pojazdu. Dzięki temu asystent Sideguard może wydawać komunikaty ostrzegawcze uwzględniające całą długość pojazdu i przewidywać trajektorię ruchu naczepy. Jeśli zainstalowano asystenta Sideguard, wyświetlacz MirrorCam pokazuje komunikaty ostrzegawcze tego systemu. Wszystkie istotne wskazówki i wskaźniki znajdują się w jednym miejscu - dzięki temu kierowca nie jest przytłoczony informacjami. Poza tym Sideguard Assist jest w stanie pomóc kierowcy podczas skręcania w lewo, nawet w przypadku ciężarówek o zwisie ramy przekraczającym 1,5 m. W tego typu ciężarówkach istnieje mianowicie niebezpieczeństwo, że prawy tylny róg przyczepy może skręcić w lewo, powodując niebezpieczeństwo kolizji między innym użytkownikiem drogi i zwisem ramy pojazdu. Jednak w nowym Arocsie Sideguard Assist z odpowiednim wyprzedzeniem ostrzega kierowcę o możliwej kolizji tego rodzaju.

REKLAMA

W dodatku ulepszono asystenta hamowania awaryjnego – w ramach limitów systemowych nowy Active Brake Assist 5 jest w stanie spowolnić pojazd do zatrzymania, jeśli istnieje niebezpieczeństwo kolizji z tyłem innego pojazdu. System ten stał się teraz jeszcze bardziej wydajny niż jego poprzednik i nie wykorzystuje już tylko radaru, ale połączenie radaru i układu kamer. Poprawiono między innymi reakcję systemu na osoby w zakresie prędkości poniżej 50 km/h, co oznacza ważny wzrost bezpieczeństwa w ruchu miejskim.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij