[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Daimler – Mercedes-Benz - Nowy Arocs Bauma 2019 Cz.5

Nowy Arocs do przewozów specjalizowanych i specjalnych to premierowa flagowa propozycja Mercedes-Benz Trucks do obsługi ruchu budowlanego. Dzięki niemu ruch ten również wkracza w erę cyfrową, gdyż jego innowacje odzwierciedlają trend w kierunku powiększonych cyfryzacji i usieciowenia.

Fot. Producent

Wyświetlacz dodatkowy Multimedia Cockpit może też prezentować obraz nawet z czterech kamer. W przypadku braku osoby kierującej ruchem na placu budowy, wiele zabudów samochodów budowlanych da się bowiem bezpiecznie obsługiwać z kabiny tylko wtedy, gdy ich promień działania dokładnie monitorują kamery. Tymczasem w premierowym Arocsie zazwyczaj nie trzeba w tym celu instalować dodatkowych monitorów, gdyż wyświetlacz dodatkowy Multimedia Cockpit odbiera obraz z maksymalnie czterech kamer. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami wyświetlania oraz przykładowo powiększyć tylko ten widok, który go w danej chwili interesuje.

Tym samym Multimedia Cockpit harmonijnie współpracuje z zabudową. Preinstalowane fabrycznie, indywidualizowane rozwiązania dostarczają kierowcy więcej informacji niż dotąd. Do obsługi funkcji nadwozia nadal można używać przełączników mechanicznych lub zastąpić je przełącznikami wirtualnymi ‒ sterowanie nimi jest wygodnie i intuicyjnie. W nowym Arocsie zredukowano także ilość okablowania, co znaczy, że przestaje być konieczne prowadzenie kolejnych kabli do pola przełączników w tablicy rozdzielczej.

REKLAMA

Przyjazność novum dla producentów zabudów poprawiła się także pod względem „hardware'u”. Dla wszystkich wersji 4-osiowych jest teraz mianowicie dostępny fabryczny pionowy układ wydechowy, oznaczający więcej przestrzeni montażowej na ramie dzięki pionowemu układowi oczyszczania spalin. W rezultacie z boku ramy zwiększa się przestrzeń do montażu zabudowy i osprzętu, przykładowo dodatkowych zbiorników paliwa czy schowków. Kolejna zaleta tych rozwiązań w porównaniu z dotychczasowymi bocznymi układami wydechowymi, w których jedynie rura wydechowa była prowadzona pionowo, polega na zmniejszeniu masy pojazdu. Nowy boczny układ wydechowy umożliwia zatem realizację zoptymalizowanych pod względem przestrzeni montażowej rozwiązań ze standardowym układem wydechowym.

Do tego dochodzi oszczędność czasu i zwiększenie jakości dzięki systemowi zarządzania współpracą z producentami zabudów. Powyższe wynika z faktu, że Mercedes-Benz Trucks zapewnia wszechstronność nowego Arocsa w szerokim zakresie zastosowań także poprzez uwzględnienie wymagań producentów zabudów już na etapie projektowania pojazdu. Z kolei producenci ci, posiadający status „Qualified Partner”, zobowiązują się do utrzymywania standardów jakości usług serwisowych odpowiednich dla marki Mercedes-Benz, włącznie z dostawą i dokumentacją części. W zamian otrzymują dostęp do danych konstrukcyjnych, dzięki którym mogą zrealizować zamówione nadwozie szybko i w wysokiej jakości. Wiele możliwych rozwiązań oraz dodatkową literaturę oferuje internetowy Portal Producentów Zabudów: https://bb-portal.mercedes-benz.com

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij