Daimler Truck wyznacza standardy w branży dzięki redundantnej, skalowalnej platformie do autonomicznej jazdy Cz.2

Daimler Truck opracowuje bezpieczną i niezawodną platformę autonomicznych ciężarówek (poziom SAE 4) z systemami zapasowymi do sterowania, hamowania, sieci zasilania niskiego napięcia oraz sieci komunikacyjnej. Ponad 1500 nowych i unikatowych wymagań Waymo Via wbudowanych w nowe podwozie.

Daimler autonomiczne Producent

Skalowalne rozwiązanie dla klientów Daimler Truck

W połączeniu z oprogramowaniem do autonomicznej jazdy innej firmy, ta redundantna platforma podwozia ciężarówek oferuje użytkownikom pełne możliwości realizacji autonomicznej jazdy poziomu SAE Level 4. W ramach strategii dwutorowej Daimler Truck, jako wytwórca ciężarówek, współpracuje także z dwoma silnymi niezależnymi partnerami technologicznymi – Waymo i Torc Robotics, oferując wiele dróg do komercjalizacji tej technologii. W rezultacie koncern ma możliwość dostosowania i skalowania platformy podwozia ciężarówki Level 4 do specyfikacji autonomicznej jazdy obu partnerów technologicznych.

REKLAMA

W miarę wzrostu popytu Daimler Truck zajmuje wiodącą pozycję na rynku – najlepsze warunki testowe w USA

Według amerykańskiego Biura Statystyk Transportu w USA w ciągu ostatniej dekady tonaż ładunków przewożonych ciężarówkami wzrósł o 56 procent. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych dwóch i pół dekady liczba ta prawie się podwoi. Jednocześnie branża transportowa boryka się z niedoborem kierowców. Te zmiany przyczyniają się do rosnącego zapotrzebowania na bezpieczne, niezawodne i ekonomiczne rozwiązania transportowe.

Rola DTNA jako lidera na rynku amerykańskim i lidera innowacji w branży zapewnia wyjątkową pozycję do bezpiecznego opracowywania i testowania technologii zautomatyzowanych pojazdów. Zespół doświadczonych inżynierów DTNA z siedzibą w Portland w ścisłej współpracy z partnerami odpowiada za opracowanie, budowę i wypuszczenie platformy pojazdów poziomu 4 z systemami nadmiarowymi. DTNA osiągnął już punkt krytyczny w kierunku produkcji seryjnej i dostarczył pierwszą wersję redundantnego Freightlinera Cascadia, powstałego w celu przygotowania L4 dla Waymo dla integracji sterownika Waymo.

Autonomous Technology Group – globalna potęga technologiczna w zakresie zautomatyzowanej jazdy

Po ogłoszeniu na początku 2019 roku inwestycji w systemy i technologię zautomatyzowanej jazdy Daimler Truck założył Autonomous Technology Group. Ta globalna organizacja podmiotu, zajmująca się zautomatyzowaną jazdą ciężarówek, łączy światowe doświadczenie i wiedzę fachową. Grupa bierze odpowiedzialność za ogólną strategię i wdrożenie tzw. mapy dla zautomatyzowanej jazdy drogowej, w tym badania i rozwój oraz testy i walidację. Do tego dochodzi konfiguracja wymaganej infrastruktury operacyjnej i sieci z ostateczną wizją – nadających się do seryjnej produkcji w ciągu dekady – autonomicznych ciężarówek (poziom 4 SAE). Grupa ma globalny zasięg dzięki ekspertom pracującym w różnych lokalizacjach w ramach ogólnoświatowej sieci rozwoju firmy.

Daimler Truck – pionier w obszarze zautomatyzowanych ciężarówek

Daimler Truck cechuje wieloletnie doświadczenie w testowaniu i walidacji trwałości, niezawodności oraz bezpieczeństwa pojazdów użytkowych na całym świecie. W 2014 roku zaprezentował on Mercedes-Benz Future Truck 2025 – pierwszą na świecie zautomatyzowaną ciężarówkę – oraz jako pierwszy pokazał możliwości technologiczne i ogromny potencjał, jaki zautomatyzowane ciężarówki oferują użytkownikom i społeczeństwu. W 2015 roku Daimler uzyskał pierwszą w historii licencję – dopuszczenie drogowe na częściowo zautomatyzowany pojazd użytkowy Freightliner Inspiration Truck, co potwierdza spełnienie obietnicy zautomatyzowanej jazdy po autostradach Nevady. Dzięki Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) i Detroit Assurance 5.0 z Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), Daimler Truck wprowadził do produkcji seryjnej funkcje częściowo zautomatyzowanej jazdy (SAE Level 2).

REKLAMA