[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Daimler Trucks: E-Mobility Group rozpoczyna globalną inicjatywę dotyczącą infrastruktury ładowania elektrycznych ciężarówek Cz.2

„Inicjatywa ładowania eTruck” (“eTruck Charging Initiative”) ma pomóc użytkownikom elektrycznych ciężarówek w jak najlepszym wejściu do e-mobilności, początkowo skupiając się na bazach samochodów. Głównymi graczami, oprócz Daimler Trucks, są tu: eksploatujący pojazdy elektryczne, operatorzy sieci energetycznych, dostawcy energii, producenci sprzętu do ładowania oraz dostawcy oprogramowania do ładowania

Szybsze procesy dla niższych kosztów

Im wcześniej oraz dokładniej dostawcy energii i operatorzy sieci elektroenergetycznych wiedzą, jakie są wymagania klientów w zakresie infrastruktury, tym szybciej i wydajniej mogą im sprostać. Środki inicjatywy obejmują zatem opracowanie standardowych koncepcji zawierających wspólne profile ładowania. Różni dostawcy energii mogą korzystać z tych koncepcji, co znacznie skraca czas planowania. Do tej pory projekty infrastrukturalne były traktowane głównie jako pojedyncze przypadki. Poza tym znormalizowane i zoptymalizowane formularze przyspieszają procedury zatwierdzania dla operatorów sieci. Szybkie procesy oznaczają niższe koszty dla wszystkich zaangażowanych. W ramach inicjatywy wybierane są też inne podejścia, takie jak najlepszy możliwy projekt interfejsów między infrastrukturą ładowania, pojazdem i siecią oraz możliwości kontrolowania obciążenia sieci, a tym samym zagwarantowania - jak najbardziej zrównoważonych - dostaw energii elektrycznej. Na obszarach wiejskich i gdy istnieje duże zapotrzebowanie na energię elektryczną, ważne pozostaje także zabezpieczenie niezawodności ładowania, co stanowi kolejny z tematów inicjatywy.

Ładowanie w magazynach, centrach logistycznych czy bazach oferuje korzyści operacyjne dla firm logistycznych


Gesa Reimelt: „Z naszego punktu widzenia ładowanie w bazach czy magazynach użytkowników ciężarówek jest pierwszym i ważnym krokiem w kierunku wkroczenia w świat e-mobilności. Oznacza to, że obecne można już zabezpieczyć obszary zastosowań elektrycznych ciężarówek w związku z miejskim ruchem dystrybucyjnym, a infrastrukturę da się idealnie dostosować do procesów operatora logistycznego, co skutkuje najniższymi możliwymi kosztami ładowania. W zależności od sposobu użytkowania ciężarówek możliwość ładowania stanowi również opcję rozszerzenia ich zasięgu, na przykład w punkcie rozładunku lub załadunku, w którym i tak zatrzymują się samochody elektryczne. W przyszłości ważnym aspektem będzie jeszcze publiczne ładowanie na ogólnie dostępnych stacjach wzdłuż najważniejszych tras komunikacyjnych - kompleksowa infrastruktura ładowania maksymalizuje zasięg działania elektrycznych bateryjnych ciężarówek”.
W przypadku ładowania w bazach infrastruktura jest indywidualnie dopasowywana do potrzeb i procesów danego operatora logistycznego. Korzystanie z własnej infrastruktury zwykle zapewnia korzyści pod względem całkowitego kosztu posiadania (TCO), ponieważ nie bierze w tym udziału żaden dodatkowy operator. Do tego nie istnieje potrzeba czasochłonnego rozliczania i uwierzytelniania autoryzowanych pojazdów oraz zawsze da się zabezpieczyć możliwość ładowania. Procedury ładowania podlegają specyfikacji i parametrom obowiązującym w danej firmie, a koszty energii można obliczyć z wyprzedzeniem.
Kolejną ważną kwestią pozostaje to, że ładowanie w bazie nadaje się między innymi do wdrożenia w przypadku ciężarówek elektrycznych poruszających się na obszarach miejskich, które jeżdżą po zaplanowanych trasach i które można ładować przez noc lub podczas regularnych przestojów. W większości przypadków zmiana procedury operacyjnej jest niewielka lub żadna. Przy tym napęd akumulatorowo-elektryczny wykazuje najwyższą wydajność wśród alternatywnych układów napędowych, co okazuje się szczególnie przydatne w tym scenariuszu aplikacji ze względu na najniższe koszty energii. Rozwój dalszych możliwości ładowania poprzez ładowanie okazyjne i publiczne sukcesywnie otworzy kolejne aplikacje o większym promieniu działania dla firm logistycznych.

REKLAMA

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA