REKLAMA

Daimler Trucks: E-Mobility Group rozpoczyna globalną inicjatywę dotyczącą infrastruktury ładowania elektrycznych ciężarówek Cz.3

„Inicjatywa ładowania eTruck” (“eTruck Charging Initiative”) ma pomóc użytkownikom elektrycznych ciężarówek w jak najlepszym wejściu do e-mobilności, początkowo skupiając się na bazach samochodów. Głównymi graczami, oprócz Daimler Trucks, są tu: eksploatujący pojazdy elektryczne, operatorzy sieci energetycznych, dostawcy energii, producenci sprzętu do ładowania oraz dostawcy oprogramowania do ładowania

Doradztwo ze strony Grupy E-Mobility

Wprowadzony w ubiegłym roku przez E-Mobility Group i umożliwiający łatwe wejście do e-mobilności ekosystem składa się z trzech obszarów. Wraz z klientem najpierw zostaje wyjaśnione kluczowe pytanie, które profile zastosowań i trasy są już odpowiednie dla elektrycznych ciężarówek. W tym celu E-Mobility Group wprowadza bezpłatną aplikację „eTruck Ready”, wykorzystującą istniejące pokonywane trasy, aby określić realistyczny i znaczący profil użytkowania przez klientów elektrycznych ciężarówek. Procesy ładowania elektrycznych pojazdów flotowych stanowią następny kluczowy czynnik, który należy uwzględnić w procesie operacyjnym. Z tego powodu dalsze konsultacje koncentrują się na analizie składów i baz oraz odpowiedniej koncepcji właściwej infrastruktury, w tym inteligentnych rozwiązań do ładowania. Trzeci obszar dotyczy optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO). Eksperci Grupy E-Mobility omówią między innymi możliwości publicznego finansowania infrastruktury.
Globalna e-strategia opracowana przez grupę E-Mobility Daimler Trucks&Buses
Od 2018 roku E-Mobility Group łączy globalną wiedzę Daimler Trucks&Buses w dziedzinie e-mobilności i określa strategię dotyczącą komponentów i wyrobów elektrycznych we wszystkich markach i segmentach. Podobnie jak w przypadku globalnej strategii platformy dla pojazdów konwencjonalnych, E-Mobility Group opracowuje zintegrowaną architekturę elektryczną, maksymalizując spożytkowanie synergii oraz optymalizując wdrożenie i wykorzystanie poniesionych nakładów inwestycyjnych. Jednocześnie Grupa E-Mobility oferuje kompleksowe doradztwo dla klientów i koncentruje się na całym ekosystemie, aby e-mobilność była ekonomicznie wykonalna i opłacalna także pod względem całkowitego kosztu posiadania - TCO. Grupa E-Mobility została utworzona i funkcjonuje na całym świecie, a jej pracownicy pracują w różnych lokalizacjach w globalnej sieci rozwoju firmy, tj. w Portland (USA), Stuttgarcie (Niemcy) i Kawasaki (Japonia).

Globalna oferta elektrycznych pojazdów ciężarowych w Daimler Trucks

Elektryczna ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej Mercedes-Benz eActros o zasięgu około 200 km w ramach „floty innowacji” eActros jest intensywnie testowana przez klientów w Niemczech i Szwajcarii. Pierwsze przekazanie odbiorcy miało miejsce w 2018 roku, a początek produkcji seryjnej zaplanowano na nadchodzący rok. W Stanach Zjednoczonych Freightliner eM2 klasy tonażowej średniej oraz Freightliner eCascadia klasy tonażowej ciężkiej przechodzą obecnie testy praktyczne u klientów - produkcję seryjną też zaplanowano na 2021 rok. W ramach niewielkiej serii, liczącej ponad 150 sztuk, lekkie elektryczne ciężarówki FUSO eCanter są już z kolei eksploatowane przez wielu klientów w Japonii, USA i Europie.

REKLAMA

Daimler Trucks&Buses: zrównoważona strategia korporacyjna

Daimler Trucks&Buses, jako jeden z największych na świecie wytwórców pojazdów użytkowych, realizuje zrównoważoną strategię korporacyjną i do 2039 roku na rynkach tzw. triady, czyli w Europie, Japonii i NAFTA, ma na celu oferowanie tylko takich nowych pojazdów, które są neutralne pod względem emisji CO2 podczas jazdy („tank-to-wheel”). Już do 2022 roku jego plany zmierzają do włączenia do swojej oferty w głównych regionach sprzedaży w Europie, USA i Japonii powstających seryjnie pojazdów z napędem akumulatorowo-elektrycznym. W drugiej połowie dekady podmiot zamierza zaś rozszerzyć swoje portfolio o warianty seryjne zasilane wodorem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA