[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Daimler Trucks: E-Mobility Group wprowadza kompleksowy ekosystem umożliwiający przejście do e-mobilności Cz.2

Kompleksowy ekosystem umożliwiający przejście do e-mobilności użytkownikom ciężarówek w Europie, Ameryce Północnej i Japonii. Usługi doradcze dotyczące e-mobilności odnoszą się do wielu aspektów, w tym analizy tras, zarządzania systemem zachęt, analizy kosztów operacyjnych oraz wsparcia w zakresie integracji operacyjnej floty. Konfiguracja i utrzymanie niezbędnej infrastruktury ładowania również stanowią część tego ekosystemu

Inteligentne oprogramowanie do sterowania infrastrukturą ładowania

W przyszłości zastosowanie inteligentnego oprogramowania do sterowania infrastrukturą ładowania może jeszcze bardziej obniżyć koszty inwestycji i eksploatacji. Ważnymi czynnikami kosztów e-mobilności we flotach ciężarówek są bowiem koszty infrastruktury. Mogą być one znacznie niższe, jeśli infrastruktura ładowania w magazynie jest zaprojektowana dla stosunkowo niskiego obciążenia sieci. Inne ważne czynniki kosztów obejmują koszty energii elektrycznej. Stawki za energię elektryczną są oparte na określonym zapotrzebowaniu na moc i określonych porach zużycia. Jeśli moc określona w taryfie elektrycznej nie zostanie przekroczona o określonej porze dnia, można zaoszczędzić na wydatkach. W ten sposób inteligentne oprogramowanie do ładowania kontroluje opóźnione ładowanie pojazdów lub ładowanie przy niższej mocy ładowania, aby zminimalizować obciążenie połączenia sieciowego. Ponadto oprogramowanie bezproblemowo integruje proces ładowania z procedurą operacyjną. Pojazdy są naliczane dokładnie wtedy, gdy są dostępne, biorąc pod uwagę w szczególności ich planowany przyjazd i wyjazd.

Globalna oferta e-truck

Daimler Trucks zdobywa doświadczenie w zakresie elektrycznych ciężarówek od 2010 roku, a od 2017 roku ma na rynku i w rękach swoich klientów pierwszą w pełni elektryczną ciężarówkę produkowaną seryjnie: lekki wariant FUSO eCanter. Ponad 140 eCanter prowadzi już obsługę klientów w miastach na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, Tokio, Berlinie, Londynie, Amsterdamie, Paryżu i Lizbonie. Ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej Mercedes-Benz eActros o zasięgu do 200 km jest intensywnie użytkowana przez klientów w Niemczech i Szwajcarii w ramach „floty innowacji” eActros. Pierwsze przekazanie klientowi miało miejsce w 2018 roku. W Stanach Zjednoczonych zaś ciężkie Freightliner eM2 i ciężkie Freightliner eCascadia też przechodzą intensywne testy u klientów w realnych warunkach eksploatacji.

REKLAMA

Globalna e-strategia opracowana przez grupę E-Mobility Daimler Trucks & Buses

Od 2018 roku e-Mobility Group łączy globalną wiedzę Daimler Trucks & Buses w dziedzinie e-mobilności i określa strategię dotyczącą komponentów i produktów elektrycznych we wszystkich markach i segmentach. Podobnie jak w przypadku globalnej strategii platformy dla pojazdów konwencjonalnych, E-Mobility Group opracowuje zintegrowaną architekturę elektryczną, maksymalizując wykorzystanie synergii i optymalizując zastosowanie inwestycji. Jednocześnie Grupa E-Mobility oferuje kompleksowe doradztwo dla klientów i koncentruje się na całym ekosystemie, aby e-mobilność była ekonomicznie wykonalna – opłacalna także pod względem całkowitego kosztu posiadania (TCO). Grupa E-Mobility została utworzona na całym świecie, a pracownicy pracują w różnych lokalizacjach w globalnej sieci rozwoju firmy, tj. w Portland (USA), Stuttgarcie (Niemcy) i Kawasaki (Japonia).

Daimler Trucks & Buses: zrównoważona strategia korporacyjna

Daimler Trucks & Buses, jeden z największych na świecie wytwórców pojazdów użytkowych, realizuje zrównoważoną strategię korporacyjną i do 2039 roku ma na celu oferowanie na rynkach tzw. trady, czyli w Europie, Japonia i NAFTA, tylko nowych pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2 podczas jazdy („tank-to-wheel”). Już do 2022 roku w głównych regionach sprzedaży w Europie, USA i Japonii podmiot planuje włączyć do swojej oferty pojazdów produkowanych seryjnie wersje z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Do końca następnej dekady rozszerzy natomiast swoją ofertę o pojazdy seryjne zasilane wodorem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij