[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Daimler Trucks i Torc Robotics rozszerzają testy na drogach publicznych w USA technologii zautomatyzowanych ciężarówek - najwyższy priorytet odgrywa tu bezpieczeństwo Cz.2

Daimler Trucks i Torc Robotics rozszerzają testy technologii zautomatyzowanych ciężarówek (SAE poziom 4) na nowe odcinki dróg publicznych w USA - dalsze prace rozwojowe i walidacyjne będą kontynuowane w Wirginii

Daimler Trucks i Torc Robotics mają już duże doświadczenie w testowaniu pojazdów i oprogramowania

Daimler Trucks ma dziesiątki lat doświadczenia w testowaniu i sprawdzaniu trwałości, niezawodności i bezpieczeństwa pojazdów użytkowych na całym świecie. Dzięki Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) i Detroit Assurance 5.0 z Active Lane Assist (Freightliner Cascadia) podmiot wprowadził dotąd częściowo zautomatyzowane funkcje jazdy do aut pochodzących z produkcji seryjnej. W 2019 roku Freightliner, lider rynku Ameryki Północnej, zaprezentował bowiem pierwszą zautomatyzowaną ciężarówkę spełniającą SAE poziom 2 – tą ciężarówką jest Freightliner Cascadia. Podobnie autonomiczny system Torc „Asimov” został przetestowany na drogach publicznych. W czasie tych prób nie odnotowano żadnych wypadków, w tym podczas przejazdu przez kraj. Łącząc swoje bogate doświadczenie w zakresie testowania, Daimler Trucks i Torc opracowały kompleksowe podejście do walidacji oraz protokoły bezpieczeństwa dla zautomatyzowanej jazdy, które są całkowicie zgodne z federalną polityką ramową dotyczącą testowania i komercyjnego wdrażania zautomatyzowanych pojazdów ciężarowych SAE poziomu 4.
Wszystkie zautomatyzowane przejazdy wymagają zarówno obecności inżyniera nadzorującego system, jak i wysoko wyszkolonego kierowcy bezpieczeństwa certyfikowanego przez Daimler Trucks i Torc. Wszyscy kierowcy bezpieczeństwa posiadają normalne – komercyjne prawa jazdy i są specjalnie przeszkoleni w zakresie dynamiki pojazdów oraz systemów automatycznych.

REKLAMA

Wraz ze wzrostem popytu Daimler Trucks zajmuje wiodącą pozycję na rynku - najlepsze warunki do testowania panują w USA

Według US Bureau of Transportation Statistics (Biura Statystyki Transportu), w ciągu ostatniej dekady w USA odnotowano wzrost tonażu ładunków wysyłanych ciężarówkami o 56%. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych dwóch i pół dekady liczba ta podwoi się. Jednocześnie przewiduje się, że branża transportowa stanie w obliczu braku kierowców. Zmiany te przyczyniają się do rosnącego zapotrzebowania na bezpieczne, niezawodne i opłacalne rozwiązania transportowe. Rola Daimler Trucks w Ameryce Północnej jako lidera rynku USA i zarazem lidera innowacji w branży zapewnia wyjątkową pozycję co do bezpiecznego opracowywania i testowania technologii zautomatyzowanych ciężarówek.
Roger Nielsen, prezes i dyrektor generalny Daimler Trucks North America, stwierdza: „Aby dotrzymać obietnicy, że zawsze dostarczamy naszym klientom najbezpieczniejsze i najbardziej niezawodne produkty, musimy badać i wdrażać nowe technologie. Osiągnięcie naszych celów w zakresie bezpieczeństwa za pomocą wysoce zautomatyzowanych systemów jazdy wymaga obszernych testów i budowy zaufania co do możliwości i zalet tych technologii. Udowodnienie przypadku użycia na amerykańskich drogach to nie tylko wyzwanie technologiczne. Wymaga zaangażowania i wkładu ze strony klientów i kierowców, ustawodawców, społeczności lokalnych oraz społeczeństwa. Każdy interesariusz odgrywa ważną rolę w opracowywaniu ram, w których działamy. Jesteśmy głęboko przekonani, że współpraca stanowi sedno tej podróży - i jesteśmy w niej liderem”

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA