[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Daimler Trucks i Torc Robotics rozszerzają testy na drogach publicznych w USA technologii zautomatyzowanych ciężarówek - najwyższy priorytet odgrywa tu bezpieczeństwo Cz.3

Daimler Trucks i Torc Robotics rozszerzają testy technologii zautomatyzowanych ciężarówek (SAE poziom 4) na nowe odcinki dróg publicznych w USA - dalsze prace rozwojowe i walidacyjne będą kontynuowane w Wirginii

Autonomous Technology Group - globalna potęga technologiczna w sferze zautomatyzowanej jazdy

Po ogłoszeniu na początku ubiegłego roku decyzji o zainwestowaniu w technologię zautomatyzowanej jazdy, w czerwcu 2019 roku Daimler Trucks utworzył Autonomous Technology Group. Wraz z Torc ta globalna organizacja Daimler Trucks zajmująca się technologią automatyzacji i autonomizacji jazdy – autonomizacji i automatyzacji poruszania się przez ciężarówki, łączy swoje światowe doświadczenie i wiedzę specjalistyczną. Grupa bierze odpowiedzialność za ogólną strategię i wdrożenie w ciągu najbliższej dekady planu działania – tzw. mapy drogowej w obszarze zautomatyzowanej jazdy, w tym badań i rozwoju, testów i walidacji, oraz ustanowienie – wdrożenie wymaganej infrastruktury operacyjnej i sieci z ostateczną wizją co do seryjnej produkcji wysoce zautomatyzowanych ciężarówek (poziom SAE 4). Autonomous Technology Group ma globalny zasięg, gdyż jej eksperci pracują w różnych miejscach w ramach globalnej sieci rozwoju firmy, z lokalizacjami poszczególnych filii – jednostek odpowiedzialnych w Portland i Blacksburgu w Stanach Zjednoczonych oraz w Stuttgarcie w Niemczech.

Torc Robotics: eksperci od oprogramowania, część rodziny Daimler Trucks

Torc z siedzibą w Blacksburgu w stanie Wirginia stał się częścią Autonomous Technology Group w sierpniu 2019 roku, po inwestycji Daimler Trucks w tę spółkę. Połączenie mocnych stron obu firm tworzy wyjątkowe partnerstwo – zapewnia tzw. efekty synergiczne, scalając wiedzę Torc w zakresie samodzielnego tworzenia oprogramowania i doświadczenie Daimler Trucks w dostarczaniu niezawodnych i bezpiecznych ciężarówek. Dzięki zaawansowanej technologii przygotowanej do zastosowania do jazdy po drogach oraz wieloletniemu doświadczeniu w pojazdach klasy tonażowej ciężkiej, Torc stał się światowym liderem w sektorze automatyzacji jazdy – zautomatyzowanego i autonomicznego poruszania się. Spełniający poziom 4 SAE system wirtualnych sterowników Asim Torc „Asimov” z powodzeniem już zintegrowano i przetestowano w wielu aplikacjach działających na drogach publicznych – od miejskich po dalekie trasy autostradowe – oraz w odmiennych warunkach – w deszczu, śniegu, mgle i zmiennych warunkach oświetleniowych.
Michael Fleming, dyrektor generalny Torc Robotics, ocenia „Zawsze mówiliśmy, że komercjalizacja gotowych pojazdów poziomu 4 to maraton, a nie sprint. Dzięki współpracy z Daimler Trucks, wynalazcą ciężarówki i liderem rynku w branży, wierzymy, że technologia zostanie wprowadzona bezpiecznie i niezawodnie”.

REKLAMA

Daimler Trucks North America rozwija niezbędne podwozia pojazdów i infrastrukturę

W ramach tych badań i rozwoju Daimler Trucks North America (DTNA) z siedzibą w Portland optymalizuje podwozie ciężarówki, które nie tylko doskonale nadaje się do wysoce zautomatyzowanej jazdy, ale także do nadmiarowości systemów niezbędnych do uzyskania jazdy bezpiecznej i niezawodnej. Jako część Autonomous Technology Group, DTNA bada również infrastrukturę wymaganą do operacyjnego testowania pierwszych przypadków zastosowania. DTNA przyczynia się do udanego rozwoju technologii zautomatyzowanej jazdy i integracji pojazdów w kategorii ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej.

Daimler Trucks – pionier zautomatyzowanych ciężarówek

Daimler Trucks jest pionierem w sferze automatyzacji ciężarówek. W 2014 roku jako wiodący światowy producent takich środków transportu zaprezentował Mercedes-Benz Future Truck 2025, pierwszą na świecie zautomatyzowaną ciężarówkę, i jako pierwszy zademonstrował możliwości technologiczne oraz ogromny potencjał, jaki zautomatyzowane ciężarówki oferują klientom i społeczeństwu. W 2015 roku firmowany przez amerykańską filię Daimler – Freightliner typ Inspiration Truck uzyskał pierwsze w historii prawo jazdy na częściowo zautomatyzowany pojazd użytkowy, co potwierdza obietnicę zautomatyzowanej jazdy na autostradach w Nevadzie. Obecnie Daimler oferuje częściowo zautomatyzowane funkcje jazdy (SAE poziom 2) w Mercedes-Benz Actros, Freightliner Cascadia i FUSO Super Great.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA