REKLAMA

Daimler Trucks i Torc Robotics świętują rok udanej współpracy – dodanie centrum testowego w Nowym Meksyku Cz.1

Pierwsza rocznica współpracy z Torc Robotics w ramach Autonomous Technology Group Daimler Trucks. Wspólny cel partnerów polega na tym, aby w ciągu dziesięciu lat wprowadzić na drogi produkowane seryjnie, wysoce zautomatyzowane ciężarówki spełniające poziom 4 SAE. Obecnie wdrażanie pojazdów na drogi publiczne wkracza w nową fazę dzięki dodatkowemu centrum testowemu, położonemu w Nowym Meksyku i przeznaczonemu do sprawdzania pojazdów następnej generacji. Jednocześnie COVID-19 spowodował, że nastąpiło skupienie się na symulacji oprogramowania, do pomyślnego wznowienie prób na drogach publicznych w Wirginii doszło zaś w czerwcu 2020 roku, przy zachowaniu wszelkich protokołów bezpieczeństwa i zdrowia.

We wrześniu 2020 roku mija rok współpracy Daimler Trucks i Torc Robotics jako zespołu po tym, jak amerykańska firma zajmująca się technologią zautomatyzowanej jazdy stała się częścią grupy Autonomous Technology Group Daimler Trucks. Ten wspólny rok poświęcono na prowadzenie prac ukierunkowanych na: wprowadzenie na drogi w ciągu dekady wysoce zautomatyzowanych ciężarówek (poziom 4 wg SAE), w tym wdrożenie na drogach floty testowej poziomu 4, rozpoczęcie przeprojektowania podwozia ciężarówki, przyjęcie modelu hub-to-hub, sformalizowanie rygorystycznych protokołów testowych oraz wdrożenie formalnego procesu certyfikacji kierowców ciężarówek w zakresie bezpieczeństwa i rozszerzonych możliwości oprogramowania. Teraz Autonomous Technology Group rozszerzy zakres prób na Nowy Meksyk, budując tam nowe centrum testowe w Albuquerque. Ekspansja do nowej lokalizacji od tej jesieni pomoże w sprawdzaniu i dostarczy danych dla większej liczby przypadków użycia pojazdów nowej generacji na drogach publicznych. Daimler Trucks i Torc rozpoczęły współpracę wiosną 2019 roku. Wstępne testy drogowe na autostradach rozpoczęły się we wrześniu w południowo-zachodniej Wirginii, gdzie mieści się główna siedziba Torc. Ponadto testy drogowe na zamkniętych torach są przeprowadzane w Madrasie w stanie Oregon w ośrodku High Desert Proving Grounds firmy Daimler Trucks w Ameryce Północnej. W lutym 2020 roku Daimler Trucks i Torc ogłosiły zaś plany rozszerzenia testów technologii zautomatyzowanych ciężarówek na dodatkowe lokalizacje, dodając nowe trasy publiczne w USA, ale z powodu pandemii COVID-19 uruchomienie zostało przełożone. Podczas przestoju w czasie pandemii zespoły kontynuowały jednak testy, koncentrując się na solidnych próbach symulacyjnych. Testy na drogach publicznych z obowiązującymi protokołami bezpieczeństwa i zdrowia zostały wznowione w Wirginii w czerwcu 2020 roku i będą kontynuowane z następną generacją oprogramowania do zautomatyzowanej jazdy. Zespół w Oregonie będzie nadal koncentrował się na opracowywaniu systemów bezpieczeństwa pojazdów, dzisiaj i w przyszłości mających kluczowe znaczenie dla zapewniania norm bezpieczeństwa dla samojezdnych ciężarówek. Cel polega tu na udoskonalaniu podwozia ciężarówki, tak aby idealnie nadawało się do wysoce zautomatyzowanej jazdy i obejmowało nadmiarowość systemów niezbędnych do zapewnienia bezpiecznej i niezawodnej jazdy. Współpraca owocuje unikatowym i potężnym zespołem Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG, powiedział „Po roku współpracy z Torc z powodzeniem wdrożyliśmy na drogach publicznych samochody ciężarowe z technologią SAE Level 4 i powiększyliśmy naszą flotę testową o ciężarówki, kilometry i naukę. Współpraca z Torc stworzyła unikatowy i jeszcze potężniejszy zespół innowatorów w Daimler Trucks. Pozostajemy w pełni zaangażowani w tę współpracę i skupiamy się na wspólnym celu, jakim jest wprowadzenie do produkcji seryjnej wysoce zautomatyzowanych ciężarówek”. Roger Nielsen, członek zarządu Daimler Trucks, prezes i dyrektor generalny Daimler Trucks North America, stwierdził zaś „Wiemy, że nie stanie się to z dnia na dzień, ale, mając na uwadze nasz priorytet oraz wizję bezpieczniejszych dróg i wydajności dla naszych klientów, jesteśmy zaangażowani w tę podróż. Uważnie słuchamy naszych klientów i widzimy potencjał, aby zapewnić im i społeczeństwu wartość handlową”. Partnerstwo przerosło oczekiwania Dr Peter Vaughan Schmidt, Szef Autonomous Technology Group w Daimler Trucks, ocenia „Współpraca umożliwiła obu naszym zespołom szybsze opracowywanie ciężarówek poziomu 4, inżynierom Daimlera gwarantując wgląd w to, jak technologia wpłynie na projektowanie samochodów ciężarowych, a firmie Torc zapewniając dane i perspektywę, jaka technologia będzie najlepsza dla branży transportowej. Wyniki naszej współpracy wdrożymy w kolejnej fazie testów na drogach publicznych jeszcze w tym roku”. Michael Fleming, dyrektor generalny Torc Robotics, dodał z kolei „Wiele osiągnęliśmy w ciągu pierwszego roku. Oprócz testowania na ciężarówkach na autostradzie w Wirginii naszego stosu technologii, powiększyliśmy nasz zespół i szybko się rozwinęliśmy - niedawno otworzyliśmy naszą rozbudowaną siedzibę w Wirginii, aby sprostać temu rozwojowi. Zaangażowanie Daimlera w bezpieczeństwo, przywództwo w zakresie innowacji w technologii ciężarówek i podstawowa wiedza na temat scenariuszy drogowych, z którymi spotykają się kierowcy ciężarówek, sprawiły, że nasz system okazał się szybszy, niż moglibyśmy osiągnąć sami jako firma technologiczna. Współpracując z wynalazcą ciężarówki i numerem jeden wśród producentów samochodów ciężarowych, jesteśmy przekonani, że ciężarówki poziomu 4 można bezpiecznie wprowadzić na rynek, mając mocne uzasadnienie biznesowe”.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA