REKLAMA

Daimler Trucks i Torc Robotics świętują rok udanej współpracy – dodanie centrum testowego w Nowym Meksyku Cz.2

Pierwsza rocznica współpracy z Torc Robotics w ramach Autonomous Technology Group Daimler Trucks. Wspólny cel partnerów polega na tym, aby w ciągu dziesięciu lat wprowadzić na drogi produkowane seryjnie, wysoce zautomatyzowane ciężarówki spełniające poziom 4 SAE. Obecnie wdrażanie pojazdów na drogi publiczne wkracza w nową fazę dzięki dodatkowemu centrum testowemu, położonemu w Nowym Meksyku i przeznaczonemu do sprawdzania pojazdów następnej generacji. Jednocześnie COVID-19 spowodował, że nastąpiło skupienie się na symulacji oprogramowania, do pomyślnego wznowienie prób na drogach publicznych w Wirginii doszło zaś w czerwcu 2020 roku, przy zachowaniu wszelkich protokołów bezpieczeństwa i zdrowia.

Daimler Trucks i Torc Robotics: doświadczenie w testowaniu pojazdów i oprogramowania
Daimler Trucks ma dziesiątki lat doświadczenia w testowaniu i sprawdzaniu na całym świecie trwałości, niezawodności i bezpieczeństwa pojazdów użytkowych. W 2019 roku Daimler Trucks North America, lider rynku w Ameryce Północnej, zaprezentował pierwszą zautomatyzowaną ciężarówkę SAE Level 2 – Freightliner Cascadia. Dzięki Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) i Detroit Assurance 5.0 z Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), koncern wprowadził funkcje zautomatyzowanej jazdy do produkcji seryjnej. Podobnie Torc ma 15-letnie doświadczenie w komercjalizacji technologii samonapędzania w ciężkich, krytycznych dla bezpieczeństwa zastosowaniach. Ponadto autonomiczny system jazdy Torc „Asimov” został sprawdzony na drogach publicznych, w tym na trasach terenowych. W wyniku połączenia rozległej technologii i doświadczenia w testowaniu, Daimler Trucks i Torc opracowały kompleksowe podejście do walidacji oraz protokoły bezpieczeństwa dla zautomatyzowanej jazdy – dostosowane do federalnej polityki ramowej dotyczącej testowania i komercyjnego wdrażania zautomatyzowanych ciężarówek SAE poziomu 4. Wszystkie zautomatyzowane jazdy testowe wymagają bowiem połączenia tzw. przewodnika bezpieczeństwa (safety conductor), nadzorującego system, oraz wysoce wyszkolonego kierowcy bezpieczeństwa, posiadającego certyfikaty Daimler Trucks i Torc. Wszyscy kierowcy zajmujący się bezpieczeństwem posiadają komercyjne prawa jazdy i są specjalnie przeszkoleni w zakresie dynamiki pojazdów i systemów automatycznych.
Autonomous Technology Group - globalna potęga technologii do zautomatyzowanej jazdy
Po ogłoszeniu na początku ubiegłego roku inwestycji w rozwiązania jazdy zautomatyzowanej, w czerwcu 2019 roku Daimler Trucks założył Autonomous Technology Group. W ten sposób – wraz z Torc i Daimler Trucks North America, zajmująca się zautomatyzowaną jazdą ciężarówką globalna organizacja Daimler Trucks łączy swoje światowe doświadczenie i wiedzę. Grupa bierze odpowiedzialność za ogólną strategię i wdrażanie strategicznej mapy drogowej zautomatyzowanej jazdy, w tym za badania i rozwój, testy i walidację oraz konfigurację wymaganej infrastruktury operacyjnej i sieci. Autonomous Technology Group ma globalny zasięg, a eksperci pracują w różnych lokalizacjach w ramach światowej sieci rozwoju firmy, zlokalizowanej w Portland, Madras i Blacksburg w USA oraz w Stuttgarcie w Niemczech.
Torc Robotics: eksperci od oprogramowania, część rodziny Daimler Trucks
Firma Torc z siedzibą w Blacksburg w stanie Wirginia stała się częścią Autonomous Technology Group w sierpniu 2019 roku po inwestycji Daimler Trucks w spółkę. Połączenie mocnych stron obu podmiotów tworzy wyjątkowe partnerstwo - łącząc doświadczenie Torc w zakresie rozwoju oprogramowania do samodzielnej jazdy i integracji pojazdów z doświadczeniem Daimler Trucks w dostarczaniu niezawodnych i bezpiecznych ciężarówek. Oferując zaawansowaną, gotową do użytku na drogach technologię oraz wieloletnie doświadczenie w pojazdach ciężkich, Torc stał się światowym liderem w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy. Wirtualny system kierowcy Torc SAE Level 4 „Asimov” został z powodzeniem zintegrowany i przetestowany na platformach wielokrotnych poruszających się po drogach publicznych, od miejskich po długodystansowe autostrady,oraz w deszczu, śniegu, mgle i przy różnych warunkach oświetleniowych.
Daimler Trucks North America opracowuje nadmiarowe podwozia pojazdów i infrastrukturę. W ramach tych prac badawczo-rozwojowych Daimler Trucks North America (DTNA) z Portland udoskonala podwozie ciężarówki, idealnie nadające się do wysoce zautomatyzowanej jazdy, oraz do redundancji systemów potrzebnych do zapewnienia bezpiecznego i niezawodnego poruszania się. W ramach Autonomous Technology Group DTNA bada również infrastrukturę wymaganą do operacyjnego testowania początkowych przypadków zastosowań. DTNA przyczynia się do pomyślnego rozwoju technologii zautomatyzowanej jazdy i integracji pojazdów w klasie ciężkich ciężarówek.
Daimler Trucks – pionier zautomatyzowanych ciężarówek
Daimler Trucks jest pionierem w sferze automatyzacji ciężarówek. W 2014 roku zaprezentował pierwszą na świecie zautomatyzowaną ciężarówkę – Mercedes-Benz Future Truck 2025 oraz jako pierwszy zademonstrował możliwości technologiczne i ogromny potencjał, jaki zautomatyzowane ciężarówki oferują klientom i społeczeństwu. W 2015 roku pochodzący z amerykańskiej filii Freightliner Inspiration Truck uzyskał pierwsze w historii prawo jazdy na częściowo zautomatyzowany pojazd użytkowy, co stanowi potwierdzenie możliwości zautomatyzowanej jazdy po autostradach Nevady. Dzisiaj Daimler oferuje funkcje jazdy częściowo zautomatyzowanej (poziom 2 SAE) w modelach Mercedes-Benz Actros, Freightliner Cascadia i FUSO Super Great.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA