REKLAMA

Daimler Trucks wprowadza elektryczny model Econica – eEconic Cz.1

Daimler Trucks robi kolejny logiczny krok w sferze elektryfikacji ciężarówek poprzez wprowadzenie akumulatorowo-elektrycznego modelu Mercedes-Benz eEconic. Wariant ten opiera się na w pełni elektrycznym i dedykowanym do ciężkiej dystrybucji eActrosie, który już w 2021 roku trafi do małoseryjnego wytwarzania, i stanowi dobre rozwiązanie dla klientów poszukujących pojazdów do zbiórki odpadów czy tzw. ciężkiej dystrybucji miejskiej, ze względu na zapewniane w ruchu miejskim wysoki poziom ergonomii i bezpieczeństwa. Poza tym sam napęd elektryczny wykazuje zalety środowiskowe i wydajnościowe.

Producent

Praktyczne wykorzystanie – test eEconica do użytku komunalnego ma rozpocząć się w 2021 roku, a początek produkcji seryjnej zaplanowano na 2022 rok. Wybrani klienci będą sprawdzać te auta pod kątem ich codziennej praktyczności w rzeczywistych zastosowaniach. Doświadczenia zdobyte podczas tych prób u użytkowników bezpośrednio wpłyną na podjęcie decyzji o rozpoczęciu produkcji seryjnej. Zgodnie z obecnie przyjętym planem powinna się ona zacząć w 2022 roku.

Gesa Reimelt, szef grupy e-Mobility Daimler Trucks&Buses, ocenia „Dzięki naszej globalnej strategii platformy koncentrujemy się na jednolitych technologiach i architekturze pojazdów na całym świecie, także w przypadku pojazdów elektrycznych, a dzięki synergii możemy ogromnie przyspieszyć rozwój”. Dr Ralf Forcher, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Mercedes-Benz Special Trucks, wskazuje zaś: „Mercedes-Benz eEconic idealnie nadaje się do elektryfikacji ze względu na swój profil zastosowania, na przykład do zbierania odpadów z wysoką częstotliwością zatrzymywania i ruszania (stop-and-go) oraz planowania codziennych tras”.
eEconic będzie początkowo oferowany w konfiguracji 3-osiowej 6x2/N NLA, poszukiwanej głównie jako wersja do zbiórki odpadów. Tym bardziej, że ciężarówki akumulatorowo-elektryczne bardzo dobrze nadają się do użytku miejskiego w gospodarce odpadami, ze względu na stosunkowo krótkie i dające się zaplanować codzienne trasy o długości do 100 kilometrów, z dużym udziałem postojów, hamowań i ruszań. Ponadto, dzięki przewidywalnemu stylowi jazdy, podczas hamowania da się odzyskać energię elektryczną, aby naładować akumulator, co dodatkowo poprawia zasięg i wydajność.

REKLAMA

eEconic stanowi integralną część e-strategii Daimler Trucks

Gesa Reimelt dodaje „My w Daimler Trucks&Buses do 2039 roku w naszych głównych regionach sprzedaży chcemy oferować wszystkie nasze nowe pojazdy z jazdą neutralną pod względem emisji CO2. Dzięki naszej globalnej strategii platformy na całym świecie jesteśmy w stanie wdrożyć jednolite technologie i architekturę pojazdów również w pojazdach elektrycznych i wskutek synergii możemy ogromnie przyspieszyć rozwój. eEconic opiera się na naszym eActrosie, który znajduje się już w intensywnych praktycznych testach, i wejdzie do produkcji seryjnej w 2021 roku.” Dr Ralf Forcher wskazuje natomiast, że „eEconic jest kamieniem milowym dla zrównoważonej organizacji logistyki miejskiej. Pojazd idealnie nadaje się do elektryfikacji ze względu na swój profil zastosowania, na przykład do zbierania odpadów z ruchem stop-and-go i codziennych jazd po planowanych trasach. Łączy w sobie dwie kluczowe cechy, szczególnie ważne do zastosowań na obszarach miejskich: jest lokalnie bezemisyjny i bardzo cichy”.

Cichy, czysty i bezpieczny: koncepcja eEconica

Wyłącznie ze względu na swoją koncepcję odmiany w pełni elektrycznej eEconic reprezentuje odpowiedzialne podejście do środowiska, przede wszystkim w zastosowaniach miejskich. Napęd elektryczny nie wytwarza lokalnych emisji i w pierwszym rzędzie pozostaje cichy, co ma pozytywny wpływ na jakość życia mieszkańców i pracę obsługi samochodu. Tym bardziej, że nisko umieszczona „kabina DirectVision” z panoramiczną szybą przednią i przeszklonymi drzwiami pasażera gwarantuje kierowcy bezpośredni kontakt wzrokowy z niechronionymi użytkownikami dróg, takimi jak rowerzyści i piesi, co jawi się jako kluczowe kryterium bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Poza tym kierowcę wspiera wiele inteligentnych systemów wspomagających bezpieczeństwo, takich jak Sideguard Assist. Do tego kierowca i załoga wsiadają i wysiadają, wykonując tylko dwa kroki po stronie przeciwnej do ruchu. Dzięki temu wychodzenie z kabiny staje się bezpieczne i pomaga uniknąć wypadków. Następna kluczowa zaleta to znaczna wysokość we wnętrzu, pozwalająca na swobodne stanięcie i też ułatwiająca dostęp.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA