[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Daimler Trucks wprowadza elektryczny model Econica – eEconic Cz.2

Daimler Trucks robi kolejny logiczny krok w sferze elektryfikacji ciężarówek poprzez wprowadzenie akumulatorowo-elektrycznego modelu Mercedes-Benz eEconic. Wariant ten opiera się na w pełni elektrycznym i dedykowanym do ciężkiej dystrybucji eActrosie, który już w 2021 roku trafi do małoseryjnego wytwarzania, i stanowi dobre rozwiązanie dla klientów poszukujących pojazdów do zbiórki odpadów czy tzw. ciężkiej dystrybucji miejskiej, ze względu na zapewniane w ruchu miejskim wysoki poziom ergonomii i bezpieczeństwa. Poza tym sam napęd elektryczny wykazuje zalety środowiskowe i wydajnościowe.

Globalne e-portfolio Daimler Trucks&Buses

Ciężarówka klasy tonażowej ciężkiej Mercedes-Benz eActros o zasięgu około 200 kilometrów jest intensywnie użytkowana przez klientów w Niemczech i Szwajcarii - jej pierwsze przekazanie klientowi odbyło się w 2018 roku. W Stanach Zjednoczonych należące – do klasy średniej Freightliner eM2 i do klasy ciężkiej Freightliner eCascadia – także przechodzą obecnie praktyczne testy u klientów. Co więcej, ponad 140 lekkich ciężarówek FUSO eCanter jest eksploatowanych w kilku miastach na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, Tokio, Berlinie, Londynie, Amsterdamie, Paryżu oraz Lizbonie.

Grupa e-mobilności Daimler Trucks&Buses opracowuje globalną e-strategię

Od 2018 roku e-Mobility Group gromadzi światową wiedzę specjalistyczną Daimler Trucks&Buses w dziedzinie e-mobilności oraz określa strategię dotyczącą komponentów i produktów elektrycznych dla różnych marek i segmentów. Tym samym skupia się na rozwoju globalnie jednolitej architektury elektrycznej - analogicznej do globalnej strategii platformy dla wersji konwencjonalnych. W ten sposób można w pełni wykorzystać efekty synergiczne i optymalnie wdrożyć inwestycje. Jednocześnie Grupa e-Mobility oferuje kompleksowe doradztwo dla klientów i koncentruje się na całym ekosystemie, aby e-mobilność była ekonomicznie opłacalna (wykonalna) również pod względem całkowitego kosztu posiadania (TCO). Grupa e-Mobility została utworzona na całym świecie, a jej pracownicy pracują w różnych lokalizacjach w globalnej sieci rozwoju firmy, tj. w Portland (Stany Zjednoczone), Stuttgarcie (Niemcy) i Kawasaki (Japonia).

REKLAMA

Daimler Trucks&Buses: zrównoważona strategia korporacyjna

Koncern realizuje zrównoważoną strategię korporacyjną, ukierunkowaną na proponowanie do 2039 roku na trzech głównych rynkach zbytu, czyli w Europie, Japonii i regionie NAFTA, wyłącznie takich nowych pojazdów, które podczas jazdy („tank-to-wheel”) są neutralne pod względem emisji CO2. Do 2022 roku portfolio pojazdów firmy w najważniejszych regionach sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii ma obejmować seryjnie wytwarzane typy z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Do końca dekady podmiot doda zaś do swojej palety serie pojazdów zasilanych wodorem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij