[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Daimler Trucks zakłada globalną strukturę do spraw wysoce zautomatyzowanej jazdy Cz.2

Z dniem 1 czerwca 2019 roku Daimler Trucks połączył ogólnoświatową wiedzę i działania w zakresie samochodów ciężarowych z automatyczną – autonomiczną jazdą w ramach nowej globalnej organizacji – jednostki biznesowej Autonomous Technology Group. Tą nową jednostką kieruje Peter Vaughan Schmidt, a jej zasadniczy cel polega na intensyfikacji wysiłków przedsiębiorstwa zmierzających do wprowadzenia na drogi w ciągu dziesięciu lat wysoce zautomatyzowanych ciężarówek, spełniających poziom 4 SAE. Powyższe wiązać się będzie z inwestycjami o wartości ponad 500 mln EUR (około 570 mln USD).

Maksymalizacja skuteczności zautomatyzowanych działań związanych z prowadzeniem pojazdu. Nowe dedykowane stanowisko kierownicze - pierwszy rynek w USA dla wysoce zautomatyzowanej jazdy

Od dnia 1 czerwca dr Peter Vaughan Schmidt, obecnie dyrektor ds. Strategii Daimler Trucks, kieruje tą nową, globalną i ponadgraniczną organizacją. Na tym stanowisku będzie nadal składał sprawozdania bezpośrednio Martinowi Daumowi. Schmidt ma 15-letnie doświadczenie w branży i na poprzednim stanowisku był odpowiedzialny za rozwój strategii Daimler Trucks w zakresie pojazdów autonomicznych. Peter Vaughan Schmidt mówi: „Dzięki Autonomous Technology Group skupiamy naszych globalnych ekspertów i ich ogromną wiedzę na temat zautomatyzowanego transportu samochodowego. W pierwszym etapie skoncentrujemy się na przypadkach użycia wysoce zautomatyzowanej jazdy na określonych obszarach i między określonymi hubami w USA. W ten sposób będziemy ściśle współpracować z klientami, których działalność odpowiada tej zautomatyzowanej aplikacji do prowadzenia pojazdów. Będziemy nie tylko rozwijać odpowiednią technologię, ale także konfigurować wymaganą infrastrukturę operacyjną i sieć”. Roger Nielsen, dyrektor generalny Daimler Trucks North America LLC (DTNA), w skład którego wchodzi marka Freightliner, dodaje „W DTNA cieszymy się, że nasze działania w sferze autonomizacji wspierają Autonomous Technology Group. Ta nowa globalna organizacja pozwoli nam jeszcze bardziej rozwinąć technologię wysoce zautomatyzowanej jazdy i integracji pojazdów w przypadku ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej w naszym Centrum Badań i Rozwoju Automatycznych Ciężarówek w Portland. W pełni angażujemy się w demonstrowanie po raz pierwszy w USA ogromnych zalet wysoce zautomatyzowanej jazdy”.

Zasadnicze działania nowej jednostki obejmują: tworzenie oprogramowania, redundancję podwozia oraz integrację zestawu czujników i infrastruktury operacyjnej. Rozwój oprogramowania do wysoce zautomatyzowanej jazdy będzie jednym z kluczowych działań Autonomous Technology Group. Kolejnym będzie tak zwany projekt pojazdu: z jednej strony projekt pojazdu będzie odpowiedzialny za nadmiarowość podwozia, podczas jazdy umożliwiając systemom auta przejęcie roli profesjonalnego kierowcy i zapewniając najwyższe bezpieczeństwo. Z drugiej strony, projekt pojazdu zajmie się zautomatyzowaną integracją zestawu czujników jazdy (kamera, lidar, radar), która - wraz z bardzo dokładną mapą - odpowiada za zapewnienie, że wysoce zautomatyzowana ciężarówka znajdzie właściwą drogę. Dział Infrastruktura operacyjna i sieć też zostanie utworzony przez Autonomous Technology Group. Na tę następną kluczową działalność złożą się jedno z głównych centrów kontroli pojazdów oraz dodatkowe stacje w węzłach logistycznych.

REKLAMA

Nowa jednostka o globalnym zasięgu obejmuje Torc Robotics

Autonomous Technology Group ma globalny zasięg dzięki ekspertom pracującym w różnych miejscach na całym świecie w sieci rozwoju firmy, tj. w Portland i Blacksburg (USA) oraz w Stuttgarcie (Niemcy). Kolejne lokalizacje pojawią się wraz z budową i wdrożeniem floty testowej. Torc Robotics z siedzibą w Blacksburgu będzie częścią nowo utworzonej Grupy Autonomicznej Technologii, w oczekiwaniu na zgodę władz na przejęcie niedawno ogłoszone przez Daimler Trucks. Obie firmy doskonale się uzupełniają, dzięki doświadczeniu Torc w sprawnym tworzeniu oprogramowania i doświadczeniu Daimler Trucks w dostarczaniu niezawodnego i bezpiecznego sprzętu samochodowego. Torc Robotics pozostanie odrębną jednostką i zachowa swoją nazwę, zespół, obecnych klientów i obiekty w Blacksburgu. Ponadto założyciele Torc Robotics nadal będą częścią zespołu zarządzającego podmiotu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij