[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Daimler Trucks zakłada globalną strukturę do spraw wysoce zautomatyzowanej jazdy Cz.3

Z dniem 1 czerwca 2019 roku Daimler Trucks połączył ogólnoświatową wiedzę i działania w zakresie samochodów ciężarowych z automatyczną – autonomiczną jazdą w ramach nowej globalnej organizacji – jednostki biznesowej Autonomous Technology Group. Tą nową jednostką kieruje Peter Vaughan Schmidt, a jej zasadniczy cel polega na intensyfikacji wysiłków przedsiębiorstwa zmierzających do wprowadzenia na drogi w ciągu dziesięciu lat wysoce zautomatyzowanych ciężarówek, spełniających poziom 4 SAE. Powyższe wiązać się będzie z inwestycjami o wartości ponad 500 mln EUR (około 570 mln USD).

Synergie w Daimler, w tym dotyczące działu aut osobowych

Daimler Trucks będzie nadal ściśle współpracować w ramach koncernu Daimler w zakresie zautomatyzowanej technologii pojazdów. Powyższe odnosi się m.in. do wspólnych prac z działem aut osobowych, w celu wykorzystania synergii. Jednocześnie specyfikacje i specyfika samych ciężarówek wymagają własnych działań rozwojowych ze względu na całkowicie odmienny charakter systemu (jednokomorowy w porównaniu z przegubowym) i koncentrują się na transporcie ładunków na autostradach w porównaniu do przewozów pasażerskich w miastach.

Daimler Trucks – pionier autonomicznych ciężarówek

Daimler Trucks jest pionierem w zakresie autonomizacji ciężarówek. W 2014 roku zaprezentował Mercedes-Benz Future Truck 2025, pierwszą na świecie zautomatyzowaną ciężarówkę, i jako pierwszy zademonstrował możliwości technologiczne i ogromny potencjał autonomicznych ciężarówek dla gospodarki i społeczeństwa. W 2015 roku Daimler Freightliner Inspiration Truck uzyskał zaś pierwsze w historii prawo jazdy na częściowo zautomatyzowany pojazd użytkowy, a w tym samym roku na drogach publicznych odbyła się światowa premiera modelu Mercedes-Benz Actros z systemem Highway.

REKLAMA

Zautomatyzowana jazda na poziomie 2 jest już rzeczywistością w Daimler Trucks

Dzięki Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) i Detroit Assurance 5.0 z Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), Daimler Trucks stał się pierwszym wytwórcą, który wprowadził do produkcji seryjnej częściowo zautomatyzowane funkcje jazdy (poziom SAE 2). Nowy system może niezależnie hamować, przyspieszać i sterować. W przeciwieństwie do systemów działających tylko powyżej pewnej prędkości, Active Drive Assist/Detroit Assurance 5.0 umożliwia kierowcy częściowe zautomatyzowanie jazdy we wszystkich zakresach prędkości, do tego po raz pierwszy w ciężarówce powstającej seryjnie. Ten rewolucyjny aktywny pakiet wspomagania bocznego i wzdłużnego wyposażono w najnowocześniejszy radar i system syntezy kamer.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij