[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Daimler Trucks zgadza się nabyć większościowy pakiet udziałów w Torc Robotics, aby stworzyć potęgę technologiczną dla autonomicznych ciężarówek Cz.1

Zautomatyzowane ciężarówki mają ogromny potencjał, aby sprostać stale rosnącym potrzebom transportu towarowego na świecie, dzięki zwiększonemu bezpieczeństwu i wydajności.

Fot. Producent

Daimler Trucks, oddział w Daimler Group, wynalazca ciężarówki i największy na świecie producent samochodów ciężarowych klas tonażowych średniej i ciężkiej, oraz Torc Robotics, pionier w sferze autonomicznych rozwiązań napędowych i pojazdów autonomicznych, tworzą wyjątkowego branżowego gracza. Łączą bowiem siły w jedynym w swoim rodzaju przedsięwzięciu w celu komercjalizacji – wprowadzenia na drogach USA wysoce zautomatyzowanych ciężarówek (SAE Level 4). Wychodząc poza relacje OEM – dostawcy, firmy podpisały zatem umowę, na mocy której Daimler AG, a dokładnie jego amerykańska spółka zależna Daimler Trucks i Buses Holding Inc., za nieujawnioną kwotę nabyła większościowy pakiet udziałów w Torc Robotics. Finalizacja tego przejęcia podlega zatwierdzeniu przez władze USA.

Michael Fleming, dyrektor generalny Torc Robotics, Martin Daum, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za samochody ciężarowe i autobusy, oraz Roger Nielsen, dyrektor generalny Daimler Trucks North America LLC (DTNA), obejmującego wiodącą na tamtejszym rynku markę Freightliner, ogłosili strategiczny ruch w siedzibie głównej Torc w Blacksburg, w stanie Virginia. Michael Fleming powiedział „Wraz ze stale rosnącym popytem na transport drogowy, nie tylko wskutek rozwoju handlu elektronicznego, istnieje silna argumentacja biznesowa dotycząca autonomicznych samochodów ciężarowych na rynku amerykańskim i uważam, że najszybszą drogą do komercjalizacji ciężarówek z napędem własnym jest współpraca z Daimler Trucks, liderem na rynku OEM. Ten krok pozostaje zgodny z naszą misją ratowania życia i stanowi kolejny ważny kamień milowy dla Torc od czasu przekroczenia 12 lat temu linii mety w DARPA Urban Challenge”. Martin Daum stwierdził „Włączenie Torc Robotics w rodzinę Daimler Trucks tworzy unikatowy i potężny zespół innowatorów, którzy wprowadzają wysoce zautomatyzowane samochody ciężarowe na drogę. Daimler Trucks i Torc Robotics doskonale się uzupełniają pod względem zasobów, wiedzy i umiejętności. Tworzymy idealną kombinację wiedzy eksperckiej Torc na temat sprawnego przygotowania oprogramowania i naszego doświadczenia w dostarczaniu niezawodnego i bezpiecznego sprzętu samochodowego. Wspólnie zapewnimy naszym klientom zrównoważony sposób zaspokojenia stale rosnącego popytu na towary i korzyści zarówno dla gospodarki, jak i społeczeństwa”. Roger Nielsen dodał zaś „Torc to nie start-up, ale jedna z najbardziej doświadczonych firm na świecie w dziedzinie automatyzacji pojazdów. Torc stosuje praktyczne podejście do komercjalizacji i oferuje zaawansowaną, gotową do jazdy technologię oraz lata doświadczeń w ciężkich pojazdach. Wykazano, że system Torc Level 4 działa dobrze zarówno podczas jazdy po mieście, jak i po autostradzie w deszczu, śniegu, mgle i słońcu”.

REKLAMA

W ramach ogólnych umów zespół Torc będzie ściśle współpracował z deweloperami Daimler Trucks, głównie z zespołem badawczo-rozwojowym Daimler Trucks North America w Portland w stanie Oregon. Torc będzie kontynuował rozwój oprogramowania do samodzielnej jazdy Asimov i testowanie w swoim zakładzie w Blacksburgu. Jednocześnie DTNA w swoim Centrum Badań i Rozwoju Automatycznych Ciężarówek w Portland skoncentruje się na dalszej ewolucji zautomatyzowanej technologii jazdy i jej integracji w pojazdach klasy tonażowej ciężkiej. Zespół DTNA pracuje nad podwoziem ciężarówki, idealnie nadającym się do zautomatyzowanej jazdy, w szczególności wskutek nadmiarowości systemów potrzebnych do zagwarantowania maksymalnego poziomu niezawodności i bezpieczeństwa. Zgodnie z umową Torc pozostanie też odrębnym podmiotem, zachowującym swoją lokalizację, nazwę, członków zespołu, dotychczasowych klientów i obiekty w Blacksburgu. Partnerstwo z Daimler Trucks, wyrażone poprzez ścisłą współpracę z zespołami badawczo-rozwojowymi potentata, przede wszystkim w Ameryce Północnej, umożliwi tej firmie znaczną rozbudowę jej zespołu, zaangażowania na rynku przewozów ciężarowych i obsługi rosnącej bazy klientów na innych rynkach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij