[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Daimler Trucks zgadza się nabyć większościowy pakiet udziałów w Torc Robotics, aby stworzyć potęgę technologiczną dla autonomicznych ciężarówek Cz.2

Zautomatyzowane ciężarówki mają ogromny potencjał, aby sprostać stale rosnącym potrzebom transportu towarowego na świecie, dzięki zwiększonemu bezpieczeństwu i wydajności.

Fot. Producent

Kontynuacja silnej współpracy z Mercedes-Benz Cars

Oprócz kooperacji z Torc, Daimler Trucks będzie nadal ściśle współpracować z Daimler Group, aby uzyskać maksymalną synergię w zakresie technologii zautonomizowanych pojazdów. W szczególności Daimler Trucks czerpie wiele korzyści z działań i doświadczenia Mercedes-Benz Cars w zakresie zautomatyzowanych technologii samochodowych, w tym technologii czujników i aspektów operacyjnych automatyzacji aut osobowych.

Pionier zautonomizowanych samochodów ciężarowych Daimler Trucks

Daimler Trucks jest pionierem w obszarze automatyzacji i autonomizacji ciężarówek. Jego globalna działalność obejmuje nie tylko Daimler AG w Niemczech, ale i inne filie na całym świecie, w tym Daimler Trucks North America LLC w USA. W 2014 roku zaprezentował on Mercedes-Benz Future Truck 2025 – pierwszą na świecie zautonomizowaną ciężarówkę. Jako pierwszy zademonstrował także technologię, możliwości i wielki potencjał, jakie zautomatyzowane ciężarówki oferują gospodarce i społeczeństwu. M.in. w 2015 roku Daimler Freightliner Inspiration Truck uzyskał pierwsze w historii prawo jazdy na częściowo zautomatyzowany samochód użytkowy, a światowa premiera Mercedes-Benz Actros z systemem Highway Pilot odbyła się na drogach publicznych.

REKLAMA

Poziom 2 zautomatyzowanej jazdy teraz w Daimler Trucks

Dzięki Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) i Detroit Assurance 5.0 z Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), Daimler Trucks jako pierwszy wprowadził do produkcji seryjnej częściowo zautomatyzowane funkcje jazdy (poziom SAE 2). Nowy system może niezależnie hamować, przyspieszać i kierować. W przeciwieństwie do systemów pracujących tylko powyżej określonej prędkości, Active Drive Assist/Detroit Assurance 5.0 umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę we wszystkich zakresach prędkości dla kierowcy, po raz pierwszy w seryjnej ciężarówce. Ten rewolucyjny aktywny pakiet wspomagania bocznego i poprzecznego jest wspierany przez nowy, najnowocześniejszy radar oraz system syntezy kamer.

O Torc Robotics

Torc Robotics z siedzibą w Blacksburg w stanie Wirginia został założony w 2005 roku. Obecnie zatrudnia około 100 osób i należy do najbardziej doświadczonych zespołów w zakresie zautonomizowanych pojazdów, ze sprawdzoną technologią i doświadczeniem w ciężkim sprzęcie. Oferuje kompletne, autonomiczne oprogramowanie do zastosowań mobilnych, w tym autonomiczne auta osobowe i dostawcze, współpracując z partnerami z branży motoryzacyjnej, przewozowej i technologicznej. Zapewnia również technologię samonapędzania w zastosowaniach krytycznych dla bezpieczeństwa, w tym w obronności, górnictwie i rolnictwie. M.in. zintegrował rozwiązania do samodzielnej jazdy z pojazdami naziemnymi, od SUV-ów po 300-tonowe ciężarówki – wozidła górnicze.
Do tej pory Torc przetestował swoje produkty w autonomicznych autach demonstracyjnych w ruchu drogowym i miejskim, z powodzeniem rejestrując testy robotów w ponad 20 stanach. Systemy działały bez wypadków zarówno na drogach publicznych, jak i na zamkniętych trasach. Testy obejmowały podróż wzdłuż wybrzeża Stanów Zjednoczonych i intensywną jazdę po gęsto zaludnionych ulicach, takich jak te w Las Vegas w Nevadzie. Funkcjonowanie w niepewnych warunkach pogodowych zostało przedstawione na targach CES 2019.
Ponadto Torc wierzy, że skuteczna komercjalizacja technologii pojazdów autonomicznych okazuje się najlepiej realizowana dzięki ścisłej współpracy. Zapowiadane partnerstwa obejmują Caterpillar z aplikacjami dla górnictwa i rolnictwa oraz AAA Northern California Nevada i Utah w sferze opracowania kryteriów bezpieczeństwa poprzez testy na dogach publicznych i terenach zamkniętych. Do tego w styczniu Torc i Transdev ogłosiły partnerstwo integrujące technologię autonomiczną poziomu 4 w autonomicznym minibusie i-Cristal. Program ten jest aktualnie sprawdzany na trasach we Francji i ma zostać uruchomiony w tym roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij