Dążenie do produkcji seryjnej: próby Mercedes-Benz eEconic pod kątem w pełni elektrycznej eksploatacji w zastosowaniach komunalnych idą pełną parą Cz.2

Testy skupiają się na bezpieczeństwie, osiągach i trwałości pojazdu Wywóz odpadów to idealne wdrożenie: zakres zastosowań tej 27-tonowej wersji pokrywa większość typowych tras zbiórki śmieci bez konieczności doładowania na trasie. eEconic korzysta z globalnej strategii platform Daimler Trucks — architektura pojazdu bazuje na modelu eActros. Następnym krokiem jest testowanie u klienta w rzeczywistych warunkach. Rozpoczęcie produkcji seryjnej w fabryce Mercedes-Benz w Wörth zaplanowano na 2022 rok.

Opracowany z myślą o działaniach komunalnych: bezpieczny, wydajny, ergonomiczny i przyjazny dla środowiska

Sprawdzone cechy konwencjonalnego Econica, wyjątkowo cenione przez klientów, są także częścią eEconica. Na przykład, głęboka panoramiczna szyba przednia „kabiny DirectVision” z nisko osadzonym siedzeniem zapewnia kierowcy bezpośredni kontakt wzrokowy z innymi użytkownikami drogi i bardzo dobrą widoczność ruchu drogowego. Poza tym niskie wejście i wyjście w przestronnej kabinie, zawierającej miejsce nawet dla czterech osób, przekłada się na wysoki poziom ergonomii. Szczególnie w ruchu miejskim eEconic zyskuje nie tylko dzięki lokalnie neutralnemu emisyjnie układowi napędowemu, ale i niższej emisji hałasu, co jawi się jako zaleta przede wszystkim wczesnym rankiem.

REKLAMA

Holistyczny ekosystem z dostępnym konsultingiem

Aby pomóc firmom transportowym na każdym etapie ich drogi do eMobilności - eMobility, tak jak w przypadku eActrosa Mercedes-Benz Trucks osadza eEconica w ekosystemie, zawierającym również porady i usługi oraz szereg rozwiązań cyfrowych w celu zwiększenia wykorzystania zdolności przewozowych pojazdu i optymalizacji całkowitego kosztu posiadania. Na przykład przy użyciu planów istniejącej trasy klienta możliwe staje się ustalenie wysoce realistycznego i znaczącego profilu eksploatacji elektrycznych ciężarówek. Ten tak zwany eConsulting obejmuje nie tylko elektryfikację bazy, ale – na życzenie klienta – zawiera jeszcze pytania dotyczące planowania, składania wniosków i wdrażania wszystkiego, co dotyczy infrastruktury ładowania oraz podłączenia do sieci elektrycznej. W tym celu Mercedes-Benz Trucks nawiązał m.in. strategiczne partnerstwo z Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Ponadto, w razie potrzeby, koncern może dodatkowo pomóc w identyfikacji dostępnych dotacji publicznych na infrastrukturę i pojazdy.

Elektryfikowanie gamy produktów za pomocą akumulatorów i systemów napędowych z ogniwami paliwowymi

Daimler Truck AG postawił sobie za cel proponowanie do 2039 roku w Europie, Japonii i Ameryce Północnej wyłącznie nowych pojazdów podczas jazdy neutralnych pod względem emisji CO2 (tzw. podejście „od zbiornika do koła”). Do 2022 roku w głównych regionach sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii podmiot planuje posiadać portfolio obejmujące seryjnie produkowane pojazdy z układami napędowymi zasilanymi z akumulatorów. Od 2027 roku firma chce zaś uzupełnić swoje portfolio o seryjnie powstające wersje zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Ostatecznym celem jest osiągnięcie do 2050 roku transportu drogowego neutralnego pod względem emisji CO2.


[1] Odpowiada to w przybliżeniu zawartości energii nowego zestawu akumulatorów, w tym limitom bezpieczeństwa i wydajności w celu utrzymania działania systemu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA