Dostarczono ponad 250 całkowicie elektrycznych eCanterów: w drugim kwartale spółka zależna Daimler Truck FUSO kontynuuje swoją proekologiczną transformację

FUSO dostarczyło już ponad 250 całkowicie elektrycznych eCanterów klientom w Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Nowej Zelandii. Trwają dalsze dostawy tego modelu dla odbiorców na rynkach europejskich, takich jak Szwajcaria, Wielka Brytania i Holandia. Wprowadzono też eCantera we Włoszech, gdzie w Mediolanie doszło do przekazania dwóch takich aut DB Schenker, co zamyka duże europejskie zamówienie. Kolejne elektryzujące kamienie milowe związane eCanterem datują się na lipiec: miały wówczas miejsce pierwsza dostawa do klienta w regionie Shikoku w Japonii oraz wejście na rynek w Nowej Zelandii.

Dzięki kolejnym dostawom eCanter – w pełni elektrycznej, lekkiej ciężarówki – w drugim kwartale 2021 roku Daimler Truck kontynuuje transformację na transport neutralny pod względem emisji CO2. W sumie od rozpoczęcia małoseryjnej produkcji w 2017 roku FUSO dostarczyło już ponad 250 eCanterów do użytkowników w Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Nowej Zelandii. Następne dostawy będą sukcesywnie realizowane.

REKLAMA

FUSO eCanter to pierwsza w pełni elektryczna lekka ciężarówka Daimler Truck znajdująca się w produkcji małoseryjnej. Jako 7,49-tonowy pojazd o zasięgu ponad 100 km, prędkości maksymalnej 80 km/h i mocy 129 kW, model ten ma wszystko, czego potrzeba do ekologicznej i ekonomicznej eksploatacji w centrach miast. Jego wysoka zwinność sprawia, że staje się idealną propozycją do ekologicznego transportu dystrybucyjnego w centrum miast. Klienci w całej Europie wdrażają go w różnych zastosowaniach. Po wprowadzeniu na początku tego roku na rynek w Szwajcarii, inna szwajcarska firma logistyczna – Rhyner Logistik – w czerwcu włączyła eCantera do swojej floty. Wykorzystuje ten wariant do dystrybucji bliskiego zasięgu w centrum miasta w Zurychu. Stefan Greub, dyrektor generalny i zarządzający Rhyner Logistik, wyjaśnia „Potrzebujemy pojazdów, które szybko i bezpiecznie dotrą do celu, głównie na wąskich miejskich ulicach. eCanter mieści się nawet na parkingach podziemnych, a jego napęd elektryczny zapewnia wyraźne korzyści w ruchu miejskim typu „stop-and-go”. Dodając eCanter, Rhyner Logistik zamierza więc przyspieszyć elektryfikację swojej floty.

Na innym rynku – w Wielkiej Brytanii, dzięki jeździe bez lokalnej emisji, Warburtons niedawno zdobył kolejną część zezwoleń EV. Największa brytyjska marka piekarnicza korzysta z eCantera już wcześnie rano, gdyż codziennie o 4 rano wyjeżdża on z piekarni Warburtons Bolton, by dostarczać świeże pieczywo do około 25 różnych klientów, głównie w centralnej części Manchesteru. Steve Gray, kierownik transportu krajowego w Warburtons, potwierdził „Nasze pierwsze wrażenia z eCantera są z pewnością pozytywne. Jego zasięg jest więcej niż adekwatny do naszych potrzeb i został dobrze przyjęty przez naszych kierowców. Jest mniejszy niż konwencjonalna 7,5-tonowa maszyna, a ta kompaktowa powierzchnia w połączeniu z doskonałym promieniem skrętu, zapewniającym mu wysoką zwrotność, to zdecydowana zaleta w przypadku pracy w centrum miasta”.

Udowadniając swoją wszechstronność, FUSO eCanter jest teraz nawet na służbie w Holandii jako elektryczna ciężarówka do przewozu piwa. W lipcu słynny tamtejszy browar Heineken otrzymał bowiem zmodyfikowaną wersję eCantera ze specjalnym zbiornikiem zamontowanym z tyłu, który można napełnić nawet 3000 litrów piwa. Browar używa tego auta w Amsterdamie do dystrybucji piwa w centrum miasta do lokalnych barów. W drugim kwartale DB Schenker, największy użytkownik floty elektrycznej FUSO, przejął zaś kolejne dostawy eCantera. To kończy większe zamówienie, ogłoszone w październiku ubiegłego roku i dotyczące 36 pojazdów skierowanych do 11 krajów europejskich. Na przykład we Włoszech do floty DB Schenker w Mediolanie dodano dwa egzemplarze, co oznacza kolejne wejście eCantera na rynek w Europie.

Kolejne elektryzujące kamienie milowe w Japonii i Nowej Zelandii

Sukces eCantera trwa również na rodzimym rynku w Japonii, gdzie w lipcu Shikoku Meitetsu Transportation przekazano dwie jednostki eCanter. Tutaj te lekkie ciężarówki są odpowiedzialne za transport drobnicowy w Matsuyama City. Tworząc historię e-Mobility, reprezentują pierwsze elektryczne ciężarówki w regionie Sikoku. Kolejnym kamieniem milowym obchodzonym w lipcu jest wprowadzenie eCantera na następny nowy rynek: tym razem to Nowa Zelandia. Na początku tego roku FUSO New Zealand otrzymało mianowicie dofinansowanie od Ministerstwa Energii i Zasobów na próby operacyjne eCantera. Od tego czasu pięć sztuk eCantera zostało rozmieszczonych w rejonie Auckland na przedłużony okres testowy. Od lipca Genesis Energy Limited, wiodący dostawca energii w Nowej Zelandii, z flotą liczącą około 110 ciężarówek, w operacjach wykonywanych na rzecz klientów korzysta z pierwszego w tym kraju eCantera. Oznacza to, że FUSO eCanter jest obecnie obsługiwany przez klientów w 16 różnych krajach na całym świecie – są to Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Portugalia, Dania, Irlandia, Norwegia, Finlandia, Hiszpania, Włochy, Austria, Szwajcaria, USA, Japonia i Nowa Zelandia.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA