[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Dostawa cystern paliwowych i pługów odśnieżnych z DOBROWOLSKI Sp. z o.o. dla Wojska Polskiego

Pod koniec grudnia firma Dobrowolski ze Wschowy dostarczyła specjalistyczny sprzęt wojskowy. Były to zestawy naczepowe do transportu paliw oraz pługi odśnieżne.

W skład zestawów naczepowych do transportu paliw weszły ciągnik siodłowy i naczepa. Ciągnik siodłowy to 2-osiowy Mercedes Actros 1848LS w układzie napędowym 4x2, o rozstawie osi 3700 mm, z węższą, krótką, dzienną kabiną i silnikiem 10-litrowym OM 471 w nastawie o mocy maksymalnej 350 kW/476 KM. Wariant ten po raz pierwszy trafił na stan posiadania rodzimych sił zbrojnych. Cysterny paliwowe są zaś 3-osiowe, szosowe. Cechują się one pojemnością 33m3 (tolerancja pojemności dla zbiornika naczepy ±10% pojemności) i są przeznaczone do transportu po drogach o nawierzchni utwardzonej oraz czasowego przechowywania i pomiaru ilości przewożonych n/w paliw:

REKLAMA
  • benzyny (UN 1203);
  • paliwa do silników diesla (UN 1202);
  • paliwa lotniczego do silników turbinowych (UN 1863) III grupa pakowania;
  • nafty lotniczej (UN 1223) III grupa pakowania.

Pojemność cysterny-naczepy przy pełnym napełnieniu paliwem nie powoduje przekroczenia przez zestaw dopuszczalnej masy całkowitej 40000 kg, wraz z zachowaniem dopuszczalnych przez polskie prawo nacisków na oś jednostki transportowej. Poza tym te cysterny-naczepy muszą spełniać wymagania dla pojazdu typu FL oraz posiadać kod cysterny nie niższy niż LGBF zgodnie z Umową Europejską ADR 2019-2021 (obowiązującą od 01.01.2019r.).
Zamawiającym, który odebrał te zestawy, była 1 Regionalna Baza Logistyczna w Wałczu. Niemniej sprzęt ten będzie pracować w innych jednostkach wojskowych, gdyż: 1 sztuka CN33 została przygotowana dla 1 Pomorskiej Brygady Logistycznej w Bydgoszczy z przeznaczeniem dla 3 Blog Glewice, z kolei 2 sztuki przygotowano dla 10 Brygady Logistycznej w Opolu z przeznaczeniem dla 91 Blog Komprachcice.
Natomiast pługi odśnieżne noszą oznaczenie TM2M/KUPPER i są jednostronne, drogowe z napędem elektro-hydraulicznym oraz odkładnicą stalową. Główne elementy pługa to odkładnica z lemieszem metalowo-gumowym marki KUPPER, układ prostowodu, napęd oraz sterowanie. Szerokość odśnieżania wynosi 2700 mm. W tym przypadku przedmiot zamówienia stanowiły 24 komplety takich pługów przystosowane do współpracy – zamocowania do pojazdów marki STAR 266M2. W związku z tym dostawa ta została zrealizowana – jako stronę umowy z MON – przez spółkę Autobox Innovations Sp. z o.o s. k. ze Starachowic. Odpowiada ona bowiem za modernizację Starów 266 do wskazanego wykonania 266M2, a w tym przypadku była też odpowiedzialna za wykonanie wszystkich testów oraz uzyskanie certyfikatów z badań dotyczących pługów TM2M/K zamontowanych na ciężarówce STAR 266M2.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA