Dostawy dla wiodącego szwedzkiego sprzedawcy żywności realizowane całkowicie elektryczne

Stawiając na zrównoważony rozwój wchodząca w skład Axfood firma logistyczna Dagab kupuje elektryczne ciężarówki od Scanii.

Scania elektryczna Producent

Transport żywności w regionie Sztokholmu stanie się o wiele bardziej przyjazny dla środowiska dzięki wiadomości, że firma logistyczna wiodącego szwedzkiego detalisty spożywczego Axfood zobowiązała się do elektryfikacji swoich ciężarówek Scania w celu korzystania z nich przy realizacji dostaw miejskich.

REKLAMA

Dagab, dział zakupów i logistyki firmy Axfood, uruchomił pierwszą seryjnie produkowaną, całkowicie elektryczną ciężarówkę Scanii do wykonywania przy jej pomocy codziennych dostaw żywności do sklepów w Sztokholmie i okolicach. Do tego podmiot kupił nową hybrydową ciężarówkę elektryczną typu plug-in.

Elektryczne ciężarówki będą codziennie jeździć z magazynu Dagab w Jordbro, na południowych przedmieściach Sztokholmu, do sklepów spożywczych w mieście. Rozszerzony asortyment pojazdów ciężarowych w połączeniu ze zoptymalizowaną strategią ładowania oznacza, że Dagab będzie w stanie dostarczać swoje ładunki bez poświęcania dostępności i wydajności, a jednocześnie znacząco zmniejszy ogólny wpływ Dagab i Axfood na środowisko.

Scania P 360 PHEV i Scania 25 P BEV

Elektryfikacja – poprzez szeroką współpracę – okazuje się dzisiaj niezwykle potrzebna. Dlatego Scania pracuje na kilku frontach, aby przestawić się na zrównoważony system transportu. Niemniej ostatecznie wierzy, że elektryfikacja będzie główną technologią umożliwiającą osiągnięcie trwałej zmiany, której potrzebuje nasza planeta. Uruchomienie nowych elektrycznych ciężarówek to jeden z elementów partnerstwa między Scanią i Dagab, ukierunkowanego na stworzenie zelektryfikowanych rozwiązań logistycznych na przyszłość. Jako pierwszy krok w tym partnerstwie Scania i Dagab uczestniczą w projekcie REEL1, który jest częściowo finansowany przez szwedzką agencję innowacji Vinnova i Szwedzką Agencję Energii. Cel tego przedsięwzięcia polega na zaprojektowaniu, przetestowaniu i zademonstrowaniu dostaw żywności w rejonie Sztokholmu, tak aby odbywały się taborem samochodowym z napędem elektrycznym.

Projekt REEL1 rozpoczął się w sierpniu 2020 roku i obejmuje również operatora ładowania EV-Box. Ostatecznie Scania wierzy, że jeśli społeczeństwo ma odnieść sukces w promowaniu rozwoju elektryfikacji, głównie w sferze publicznej infrastruktury ładowania, potrzebna jest szeroka współpraca między firmami, ale także między biznesem a władzami publicznymi. W międzyczasie Scania będzie nadal odgrywać swoją rolę w stymulowaniu rozwoju i dostępności wolnych od paliw kopalnych, zrównoważonych rozwiązań transportowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA