REKLAMA

Dostosowanie do Peinemann: Volvo FMX z 75-metrowym podnośnikiem

Peinemann Hoogwerksystemen z Hoogvliet niedawno wprowadził do eksploatacji 4-osiowe Volvo FMX 8x4. Pojazd ten w formie zabudowy otrzymał podnośnik koszowy Ruthmann o wysokości roboczej 75 metrów i maksymalnym bocznym zakresie roboczym aż 41 metrów. Zwrotność oraz elastyczność tych ciężarówki i nadwozia były głównymi powodami, dla których Peinemann zdecydował się na to niestandardowe rozwiązanie. Ciężarówka jest używana we flocie wynajmu Peinemann i została dostarczona przez Volvo Group Truck Center z Rotterdamu.

Volvo FMX 8x4 pod podnośnik koszowy dla Peinemann wyposażono w podnośnik koszowy Ruthmann T 750 HF (High Flex). Ponieważ maksymalny kąt obrotu platformy roboczej 440bak i wysięgnika równa się 220°, oferowane są wysoki stopień swobody ruchu i elastyczności. Do tego wybór wariantu podwozia 8x4 z tylnymi osiami w układzie tridem sprawia, że auto cechuje zwrotność, niezwykle ważna, gdy używa się go w centrum miasta i tam, gdzie jest mało miejsca. Aby osiągnąć wysokie techniczne obciążenie osi, Volvo FMX dostało również 10-tonową oś wleczoną, zaopatrzoną w pojedyncze ogumienie i dla poprawy manewrowości skręcaną przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych.

Duża wysokość robocza lub duży zasięg boczny


Pojazd służy do wykonywania zadań wymagających dużej wysokości roboczej lub dużego zasięgu bocznego, takich jak obsługa bardzo wysokich wieżowców mieszkalnych, wysokich biurowców, żurawi portowych, wiatraków, linii energetycznych oraz budynków w przemyśle petrochemicznym. Podnośnik ma wysokość roboczą 75 metrów i maksymalny boczny zasięg roboczy 41 metrów. Wyróżniają go jeszcze wyciągarka na podejście roboczym o uciągu 300 kg oraz tak zwany system podnoszenia, za pomocą którego można na przykład podnosić i umieszczać szklane płyty. Nawet przy obciążeniu 320 kg ten podnośnik osiąga wysokość roboczą 75 metrów, a wartość maksymalnego całkowitego obciążenia roboczego określono na 600 kg.

REKLAMA

Duży kąt rozstawu systemu teleskopowego i podkładek podpierających

Kolejną zaletę Volvo FMX z podnośnikiem koszowym Ruthmann stanowi zwiększony kąt układu teleskopowego. „Ze względu na kąt prostowania 83° i maksymalną szerokość 8,7 metra możemy rozkładać się jeszcze bliżej obiektu, do którego chcemy się zbliżyć. Ponadto zawsze stosujemy bardzo duże podkładki dla podpór wysięgnika, co zmniejsza nacisk wysięgnika do około 10 ton na m². Jest to kwestia bezpieczeństwa, którą wdrożyliśmy od samego początku we wszystkich naszych podwieszanych podnośnikach koszowych, dzięki czemu minimalizujemy ryzyko zanurzenia wysięgników w miękką holenderską ziemię. Dlatego Volvo FMX jest wyposażone w 10-tonową oś przednią. Naprawdę potrzebowaliśmy tego ze względu na położenie podpór. Wyzwanie polega na umieszczeniu za każdym razem tych wielkich podkładek na pojeździe, bez ograniczania funkcjonalności i zwrotności. Tym razem okazało się to też doskonałym sukcesem” wyjaśnia Dik Advokaat, kierownik działu technicznego w Peinemann Hoogwerksysteem.
Pojazd skompletowano w ścisłej współpracy z dostawcą MEWP Kwak Hoogwerker Centrum i sprzedawcą ciężarówek Volvo Group Truck Center w Ruthmann w Niemczech. Dik Advokaat podsumowuje „Regularnie współpracujemy z Volvo Group Truck Center i Kwak Hoogwerker Centrum i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Także w tym procesie byli w stanie zapewnić niestandardową pracę w porozumieniu z producentami Volvo i Ruthmann. Na przykład elementy podwozia Volvo Trucks zostały fabrycznie umieszczone we właściwym miejscu, co skróciło czas zabudowy. Ostatecznie dzięki współpracy powstał ten piękny przykład”. 

Tło Peinemann – podnoszone platformy robocze

Peinemann Hoogwerksystemen wynajmuje i sprzedaje różne modele podnośników, podnośników teleskopowych, wózków widłowych do pracy w trudnym terenie, mostów wiszących i rusztowań mobilnych. Bezpieczeństwo odgrywa kluczowe znaczenie, w połączeniu z jakością i troską o środowisko. Peinemann Hoogwerksysteem jest częścią Peinemann Mobilift Groep. Firma została założona w 1954 roku jako podmiot wynajmujący w porcie w Rotterdamie i od tego czasu stała się kompleksowym centrum transportu poziomego, pionowego i drogowego z oddziałami na całym świecie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA