[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Doświadczalna autocysterna APZ-6.5-5233 przechodzi testy

PJSC „AvtoKrAZ” wraz z Państwowym Przedsiębiorstwem „45. Eksperymentalna Fabryka Mechaniczna” (EMZ )wyprodukowało autocysternę (APZ-6.5-5233) o pojemności 6,5 m3 na podwoziu samochodowym KrAZ-5233Ne. Model ten stanie się alternatywą dla „starego” analogicznego pojazdu, lecz na bazie ciężarówki Ural i z cysterną o pojemności 5 m3. Powyższe oznacza istotną zamianę sprzętu w tej kategorii z postradzieckiego na własny - ukraiński.

Eksperymentalny egzemplarz APZ przechodzi teraz intensywne próby drogowe – tzw. próby stanu. Ich pierwszy etap odbył się w Winnicy w bazie SE „45 EMZ”. Drugi etap jest obecnie w toku - sprawdzanie tej technologii odbywa się w zakładzie KrAZ. W szczególności testerzy fabryczni „weryfikują” wskaźniki prędkości, hałasu, emisji dymu i zachowania ciężarówki w różnych sytuacjach, w tym przy pokonywaniu przeszkód terenowych. Po zakończeniu testów państwowych APZ-6,5-5233 trafi zaś do ostatniego etapu inspekcji, zorganizowanego w jednej z jednostek wojskowych, gdzie będzie eksploatowany w warunkach polowych.
Autocysterna samochodowa АПЗ-6,5-5233 jest przeznaczona do krótkotrwałego przechowywania oraz transportu paliwa drogami wszystkich kategorii i w terenie, zmechanizowanego napełniania filtrowanego paliwa samochodowego i paliwa dla pojazdów opancerzonych Sił Zbrojnych, z uwzględnieniem ilości wydanego paliwa. Konstrukcja specjalnego wyposażenia zabudowy zapewnia następujące operacje technologiczne: napełnianie zbiornika pompą, pompą zewnętrzną za pomocą metody napełniania odgórnego i oddolnego; dostawa paliwa filtrowanego ze zbiornika do tankowania sprzętu z jednoczesnym pomiarem wydanej objętości; rozładowanie paliwa ze zbiornika z pominięciem filtra i licznika; pompowanie paliwa z jednego zbiornika do drugiego, z pominięciem ewentualnie jednego zbiornika; odprowadzanie paliwa ze zbiornika grawitacyjnie; wypompowywanie paliwa z węży dozujących i ciśnieniowych.

REKLAMA

Wykorzystane tu podwozie to 2-osiowy KrAZ typ 5233NE 4x4, z klasyczną, krótką, dzienną kabiną i wyłącznie pojedynczym, balonowym ogumieniem, co wpływa na wyróżnianie się przez niego wysoką mobilnością taktyczną – dzielnością terenową. W sferze użytkowej przeznaczono go do montażu zabudów specjalnych i przemysłowych. Jego kompletacja w standardzie obejmuje m.in. silnik o mocy 380 KM, mechaniczną skrzynię 9-biegową i jednotarczowe sprzęgło suche. Mechanizm sterujący jest mechaniczny, z hydraulicznym wspomaganiem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij