REKLAMA

Druga faza testowa eActrosa nabiera tempa: elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz rozpoczyna pracę w Remondis w Kolonii

Druga faza testowa eActrosa nabiera tempa: elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz rozpoczyna pracę w Remondis w Kolonii

Mercedes E Actros Producent
Mercedes E Actros

Kolejny Mercedes-Benz eActros z napędem akumulatorowym rozpoczyna praktyczne testy w Remondis w Kolonii. Wiodąca firma zajmująca się recyklingiem i gospodarką wodną oraz usługami komunalnymi i przemysłowymi eksploatuje 25-tonowy samochód o zasięgu około 200 km w swojej branży gospodarki odpadami w ramach tzw. usługi kontenerów na odpady - przewozu nowych, uszkodzonych lub naprawionych pojemników na odpady. W ten sposób w pełni elektryczny eActros jeździ również po trasach, które są niedostępne dla konwencjonalnych ciężarówek. Jego akumulatory są ładowane przez noc w mieście, w zajezdni Remondis w dzielnicy Rodenkirchen. Remondis sprawdza eActrosa wraz ze swoją siostrzaną firmą logistyczną Rhenus w ramach wspólnego projektu testowania alternatywnych napędów.
Heinz Uliczka, Head of Sales Trucks West w Daimler Truck AG, mówi „Po przekazaniu pierwszych pojazdów w Holandii i Niemczech, druga faza testowa naszej„ Innowacyjnej Floty ”eActrosa nabiera tempa. Dzięki Remondis byliśmy w stanie pozyskać klienta, który odgrywa pionierską rolę w ważnych operacjach miejskich. Ten przypadek użycia charakteryzuje się dużym udziałem ruchu typu zatrzymuj się i ruszaj, a codzienne jazdy mogą być dobrze zaplanowane; w rezultacie idealnie nadaje się do testowania naszych akumulatorowo-elektrycznych eActros. Wspólnie z Remondis i Rhenus z niecierpliwością czekamy na intensywne testy przez klientów ciężarówki elektrycznej”

Remondis: Mercedes-Benz eActros pracuje dla przyszłości

Stephan Krings, dyrektor zarządzający REMONDIS Rheinland, stwierdził „Jako największe niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się gospodarką odpadami, zrównoważony rozwój i ochrona zasobów są fundamentalnymi filarami filozofii naszej firmy i kształtują wszystkie obszary działalności firmy Remondis. W pełni zgodnie z tą filozofią, eActros w Kolonii wykona swoją pracę cicho i w sposób przyjazny dla środowiska - nawet na trasach o ograniczonym dostępie, na których w centrum miasta obowiązują zakazy jazdy dla pojazdów z silnikiem Diesla. Razem z Rhenus, naszą siostrzaną firmą, nie możemy się doczekać kompleksowego wykorzystania eActrosa w centrum Kolonii i opinii naszych kierowców”. Sascha Hähnke, dyrektor zarządzający Rhenus Transport, ocenił zaś „Dla nas w firmie Rhenus„ zielona logistyka ”jest wynikiem naszych podstawowych wartości i naszej samoświadomości jako globalnego dostawcy usług logistycznych. Ochrona środowiska i odpowiedzialne obchodzenie się z zasobami są zatem podstawowymi elementami strategii firmy i konsekwentnie kontynuujemy nasze wysiłki, aby znaleźć rozwiązania transportowe, które są coraz bardziej zrównoważone. Z tego powodu bardzo ważne pozostaje dla nas testowanie alternatywnych technologii napędowych, a następnie korzystanie z najlepszych dostępnych technologii. Razem z Remondis przeprowadzamy teraz eActrosa przez te kroki".

REKLAMA

Wiele ustaleń z pierwszej fazy

Jednym z wielu ustaleń zdobytych podczas praktycznych testów w pierwszej fazie jest to, że wynoszący około 200 kilometrów zasięg eActrosa okazał się absolutnie realistyczny - niezależnie od obciążenia, trasy lub topografii. eActros w niczym nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce pod względem dostępności i osiągów w ruchu miejskim, na autostradach lub na drogach krajowych. Układ chłodzenia ładunku i system klimatyzacji - oba zasilane elektrycznie - działały bez ograniczeń zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Szczególnie wspominali również o cichej pracy auta oraz przyjemnej, płynnej jeździe. Ponadto, jeśli pojazd jest kierowany z przezornością i antycypacyjnie, energia elektryczna może być odzyskiwana poprzez rekuperację, tj. hamowanie silnikiem. Rzadko jest wtedy konieczne użycie pedału hamulca.

Nadwozie wymienne firmy Schmitz Cargobull

Nadwozie wymienne W.BO firmy Schmitz Cargobull do transportu ładunków suchych to skrzynia o gładkich ścianach i konstrukcji stalowej, z różnymi opcjami wyposażenia, takimi jak system piętrowy i drzwi rolkowe oraz w standardzie system bocznych uchwytów.

eActros: lokalnie neutralna pod względem emisji CO2 alternatywa dla miejskiego transportu dystrybucyjnego

eActros bazuje na podwoziu standardowego Mercedes-Benz Actros. Przy czym architekturę pojazdu całkowicie przystosowano do napędu elektrycznego, w związku z czym cechuje ją duży udział określonych części. Napęd zapewniają dwa silniki elektryczne, oba usytuowane w pobliżu piast kół tylnej osi. Każdy z nich dysponuje mocą 126 kW i maksymalnym momentem obrotowym 485 Nm, co po uwzględnieniu przełożeń przekładni oznacza siłę napędowa o wartości 11 000 Nm, gwarantując wydajność równoważną konwencjonalnej ciężarówce. Na pokładzie niezbędną energię dostarczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh. W zależności od dostępnej mocy ładowania akumulatory można w pełni naładować w ciągu dwóch godzin (przy 150 kW).
Rozwój i testowanie elektrycznych ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym w ramach projektu Concept ELV² są wspierane przez niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska (BMU) oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi).

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA