[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Duńska Agencja Zarządzania Kryzysowego odebrała pierwszą z 20 terenowych ciężarówek Scania Cz.2

W dniu 18 maja 2020 roku ukazała się oficjalna informacja, że duńska Agencja Zarządzania Kryzysowego przejęła pierwsze ciężarówki terenowe Scania XT 8x8 z 13-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy maksymalnej 450 KM. Dostawa ta odbywa się w ramach realizacji większego kontraktu – już bowiem w 2013 roku organizacja Scanii wzięła udział w dużej dostawie setek nowych ciężarówek dla duńskiego ministerstwa obrony. Trzy lata później firma złożyła ostateczną ofertę w przetargu, dotyczącego największego do tej chwili całkowitego zakupu wojskowych ciężarówek w historii Danii, liczącego do 1000 sztuk.

Systematyka i przegląd

FMI (Agencja Zakupów Departamentu Obrony) jest też zadowolona ze współpracy i dostawy pierwszych 100 nowych ciężarówek Scania. Mikael Virklund Nielsen, kierownik projektu ds. zakupów Scanii w FMI Vehicle Capacity Center, mówi „Współpraca z organizacją Scanii przebiega bardzo dobrze. Jest to dla nas ważne z uwagi na wysoki stopień systematycznego projektowania specyfikacji podwozia, nadwozia, wyposażenia itp. Całkowite zamówienie obejmuje bardzo dużą liczbę wariantów. Aby zachować przegląd, bardzo ważne pozostaje, aby organizacja Scanii mogła zachować kontrolę i zrobiła to dobrze. Do tej pory zaspokoiliśmy prawie wszystkie nasze potrzeby w ramach modułowego systemu Scanii, który ułatwia również szkolenie użytkowników, szkolenie mechaników i jakość obsługi posprzedażnej”.
Tak jak Siły Zbrojne szukają najlepszego możliwego kompromisu między standaryzacją a rozwiązaniami w autach szytymi na miarę, tak ważne jest, aby działanie wielu różnych pojazdów było jak najbardziej operacyjnie opłacalne. Mikael Virklund Nielsen wyjaśnia „Prowadzimy szkolenie użytkowników, mechaników i innego personelu pomocniczego zgodnie z zasadą trener-trener. Wysyłamy wielu instruktorów na szkolenie w Scanii i u innych podwykonawców, aby mogli wrócić i edukować naszych pracowników w zakresie obsługi, konserwacji oraz napraw. Większość prac konserwacyjnych i napraw musi być wykonywana pod naszą kontrolą, ale zdecydowaliśmy się też podpisać na wiele ciężarówek kontrakty obsługowo-naprawcze”. „Jednocześnie upewniliśmy się, że po raz pierwszy pojazdy są w dobrze znanym pomarańczowym kolorze Agencji Zarządzania Kryzysowego. W przeszłości dostarczyliśmy ponad 100 pojazdów drogowych w charakterystycznych zielonych i granatowych kolorach armii oraz sił powietrznych” mówi Henrik Tarris z Scania Denmark A / S. Był on koordynatorem ze strony firmy podczas całego procesu, od pierwszych badań i analiz rynku dokonywanych przez siły zbrojne po zakup nowych ciężarówek, przygotowanie materiałów przetargowych i samego przetargu aż do ostatecznego potwierdzenia zamówienia. Ponadto Henrik Tarris wyjaśnia „Od samego początku jedną z mocnych stron oferty Scanii był nasz unikalny system modułowy, w którym możemy dostosowywać i produkować bardzo szeroką gamę pojazdów o stosunkowo niewielkiej liczbie różnych głównych komponentów. Oznacza to, że dostarczyliśmy teraz zwykłe pojazdy drogowe, takie jak dwu- i trzyosiowe podwozia i ciągniki siodłowe, ciężkie ciągniki do jazdy z ciężkimi ładunkami i inne, a teraz jeszcze z tej samej rodziny czteroosiowe samochody terenowe. Podwozia, osie, układy napędowe i kabiny są zbudowane zgodnie z najlepszą zasadą LEGO, co znacznie ułatwia obsługę i konserwację pojazdów dla Sił Zbrojnych”.
20 ciężarówek terenowych dla Duńskiej Agencji Zarządzania Kryzysowego w formie zabudowy otrzymało ciężki podnośnik hakowy szwedzkiego producenta JOAB. Urządzenia te są montowane bezpośrednio w fabryce w Szwecji koncepcyjnie dokładnie w taki sam sposób, jak gdyby duński klient zamówił na przykład ciężarówkę Scanii z systemem hakowym do użytku cywilnego, takiego jak zastosowania budowlane. Henrik Tarris twierdzi „We współpracy z różnymi użytkownikami z sił zbrojnych opracowaliśmy szereg „rozwiązań pakietowych” dla różnych typów podwozi, nadwozi i różnych urządzeń, które w zależności od konkretnych wymagań użytkowników można łączyć poprzecznie. Ułatwia, przyspiesza i usprawnia to specyfikację, budowę, przygotowanie i dostawę wielu odmiennych typów aut - bez uszczerbku dla właściwości i elastyczności pojazdów”. W tym kontekście Henrik Tarris wskazuje, że modułowy system Scanii zapewnia po prostu najlepsze na rynku połączenie standaryzacji i indywidualności.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA