[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Duńska Agencja Zarządzania Kryzysowego odebrała pierwszą z 20 terenowych ciężarówek Scania Cz.3

W dniu 18 maja 2020 roku ukazała się oficjalna informacja, że duńska Agencja Zarządzania Kryzysowego przejęła pierwsze ciężarówki terenowe Scania XT 8x8 z 13-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy maksymalnej 450 KM. Dostawa ta odbywa się w ramach realizacji większego kontraktu – już bowiem w 2013 roku organizacja Scanii wzięła udział w dużej dostawie setek nowych ciężarówek dla duńskiego ministerstwa obrony. Trzy lata później firma złożyła ostateczną ofertę w przetargu, dotyczącego największego do tej chwili całkowitego zakupu wojskowych ciężarówek w historii Danii, liczącego do 1000 sztuk.

Prawie gotowe do użycia

Kiedy ciężarówki opuszczają bramę fabryczną, są prawie gotowe do użycia. Potrzebują tylko wizyty w centrum przygotowawczym Scanii w Danii, gdzie zgodnie z życzeniem sił zbrojnych są zaopatrywane w różnego rodzaju sprzęt wojskowy. Następnie można je kierować do użytkowników i wprowadzać do eksploatacji.
Dostawa dużego zamówienia do 1000 sztuk planowana jest na około siedem lat, z tempem przekazywania na poziomie 100-150 egzemplarzy rocznie. Do tej pory dostarczono dwu- i trzyosiowe ciągniki, dwu- i czteroosiowe podwozia ze stałymi zabudowami i systemami załadunku do transportu drogowego, ciągniki do transportu cystern i innych pojazdów opancerzonych, ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe oraz terenowe ciężarówki z kontenerem i sprzętem do podnoszenia. Później dostawy obejmą najbardziej wyspecjalizowane wersje z opancerzonymi kabinami, do usług wydobywczych oraz m.in. z żurawiami i cysternami.

REKLAMA

Fakty na temat nowej Scania G 450 B8x8 HZ dla duńskiej agencji zarządzania kryzysowego

Podwozie: typ XT ze wzmocnioną ramą, napędem na wszystkie koła (8x8) – dwie sterowane osie przednie i osie tylnego tandemu. Maksymalne obciążenie osi – przód 2x9000 kg i tył 2x13000 kg (techniczne), resory paraboliczne 4x28 mm przy przednich osiach i resory paraboliczne 4x41 mm przy tylnych osiach. Blokady mechanizmów różnicowych wzdłużnych i poprzecznych – między kołami i między osiami. Dwustopniowe mosty napędowe – z redukcją w piastach kół
Układ napędowy: silnik Scania DC13-148 – 13-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy, o mocy maksymalnej 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2350 Nm, z czystą technologią emisji SCR dla zgodności z normą środowiskową Euro 6, 14-biegowa skrzynia przekładniowa GRSO905 z dwoma biegami pełzającymi oraz z w pełni automatycznym układem zmiany przełożeń Opticruise, 2-biegowa skrzynia rozdzielcza, stały rozdział napędu między osie przednie i tylne, przystawka odbioru mocy do napędu urządzeń zewnętrznych,.
Kabina: Scania CG20L, bezpieczna kabina średniej wysokości w całości wykonana ze stali, z miejscem do spania i płaskim dachem, miejscem dla kierowcy i pasażera oraz obszerną partią na rzeczy osobiste.
Zabudowa: hakowy system załadowczy JOAB typu L24 o udźwigu nominalnym 24 tony, przystosowany do operowania pojemnikami, paletami i kontenerami o długości od 4,5 do 6 metrów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA