REKLAMA

Duński Schulstad kładzie jeszcze większy nacisk na ekologiczną dystrybucję używając ciężarówek Scania Cz.2

W przyszłości dwie nowe hybrydowe elektryczno-spalinowe ciężarówki dystrybucyjne Scania L 320 przyczynią się do jeszcze bardziej zrównoważonej i cichej nocnej dystrybucji chleba Schulstad w rejonie tzw. Wielkiej Kopenhagi - Greater Copenhagen.

Jak dotąd trzy razy
Niels Holm - dyrektor ds. logistyki w Schulstad- ocenia „Nasze nowe pojazdy hybrydowe na jednym ładowaniu mają w pełni elektryczny zasięg około 10 km. To trzy razy więcej niż nasze dwie nieco starsze Scania Hybrid z 2017 roku i pokazuje, jak silny jest rozwój technologii hybrydowej i operacji energetycznych. Chcemy być w czołówce, jeśli chodzi o zrównoważoną dystrybucję”. Dlatego Schulstad należy również do grupy roboczej, w skład której wchodzą między innymi: Carlsberg, Arla i inni. Dzielą się oni w niej swoimi doświadczeniami w obszarze dystrybucji, w szczególności na obszarach miejskich, gdzie zatory, wymogi dotyczące hałasu oraz warunki dostępu nakładają specjalne wymagania na sprzęt.
Co ważne, samochody Schulstad jeżdżą z wypełnieniem prawie 100%, ponieważ oprócz starannie zaplanowanych ładunków, zabierają jeszcze opakowania. Niels Holm wyjaśnia „Nasze najbardziej intensywne trasy obejmują prawie 40 wyładunków na 10-godzinnej zmianie włącznie z przerwami. Daje to kierowcy dużo czasu na wsiadanie i wysiadanie, dlatego tutaj wstawiamy dwie nowe Scania z wyjątkowo niską kabiną L. To dodatkowo poprawia ergonomię, dzięki czemu zmniejsza obciążenie kierowcy i zwiększa wydajność. Jest to dodatkowo wzmocnione przez fakt, że samochody są także zaopatrzone w automatyczne opuszczanie przedniej części pojazdu, gdy zaciągnięty jest hamulec ręczny”.
Za dostawę do Schulstad dwóch nowych L 320 Hybrid odpowiadał Michael Rasmussen, menedżer ds. kluczowych klientów ze Scania Denmark w Ishøj. Śledzi ona poprzednie dostawy 10 ciężarówek Scania w 2019 roku, a tej wiosny Schulstad może dodać do swojej floty kolejne sześć nowych egzemplarzy tej marki.

Fakty o hybrydowej Scania L 320 Electric Hybrid:

REKLAMA

Typ podwozia: Scania L 320 B6x2*4, zawieszenie pneumatyczne wszystkich trzech osi, sterowana – skręcana przeciwbieżnie w stosunku do przednich kół kierowanych i podnoszona oś tylna – ostatnia.
Układ napędowy: 5-cylindrowy, 9-litrowy, silnik wysokoprężny o mocy maksymalnej 235 kW/320 KM, spełniający normę czystości spalin Euro 6 oraz silnik elektryczny o mocy 130 kW/177 KM, połączony z wałem odbioru mocy, w połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 7,4 kWh, który można ładować za pomocą zewnętrznego źródła zasilania lub z układu napędowego w ramach rekuperacji, polegającej na odzysku i magazynowania energii z silnika elektrycznego podczas hamowania. Skrzynia przekładniowa Scania GR875 – 8-biegowa, synchronizowana, z w pełni automatycznym systemem zmiany biegów Opticruise, oś napędowa R660 z pojedynczą redukcją i ręczną blokadą mechanizmu różnicowego.
Kabina: Scania CL20 na 4-punktowym zawieszeniu pneumatycznym. Kabina wysunięta do przodu i nisko zawieszona – tzw. kabina niskowejściowa, z poziomem podłogi na wysokości zaledwie 20 cm nad powierzchnią jezdni. Fotel kierowcy Premium, wyposażenie wypoczynkowe, rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy z systemem muzycznym 4x20 W i zintegrowaną nawigacją na kolorowym wyświetlaczu 7 ”. Ponadto system ostrzegania o wykryciu martwego pola, przy pomocy którego kierowca jest ostrzegany sygnałem akustycznym o prawym skręcie, jeśli w pobliżu prawej strony ciężarówki znajdują się tzw. łagodni – niechronieni użytkownicy dróg.
Zabudowa: izotermiczna 21-paletowa o szerokości 2,6 metra, zintegrowany system grzewczy z wewnętrznym i zewnętrznym zasilaniem. Z tyłu winda załadunkowa 2,5 tony Bär Cargolift z pilotem i aluminiową płytą podnoszącą o szerokości (wysokości w momencie podniesienia) 2,2 metra.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA