[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Duży popyt na energooszczędne autobusy hybrydowe Volvo

Wielka Brytania, Hiszpania i Belgia przodują w ubiegłorocznych statystykach dostaw autobusów hybrydowych Volvo. Modele te są nawet o 39% bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa niż ich odpowiedniki z silnikiem spalinowym. Od 2010 roku koncern sprzedał klientom z 23 krajów ponad 4000 hybryd.

Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane wersje typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h, mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewnia mały silnik spalinowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 są do 39% niższe niż w przypadku porównywalnego wydania z silnikiem diesla. Przy tym, w przeciwieństwie do hybryd typu plug-in, czyli zasilanych z sieci, i autobusów w pełni elektrycznych, modele hybrydowe Volvo nie wymagają specjalnej infrastruktury. Ich akumulatory są ładowane na pokładzie pojazdu z wykorzystaniem energii generowanej podczas hamowania silnikiem. Oznacza to, że mogą być używane na każdej linii, zarówno w ruchu miejskim jak i na przedmieściach. Także pod względem wydajności oferują znaczną elastyczność. Występują w konwencjonalnej konfiguracji 12-metrowej oraz jako odmiany przegubowe i piętrowe.

Marie Carlsson, dyrektor ds. rozwiązań e-mobility Solutions Europe w Volvo Buses, mówi „W tym samym czasie, gdy rośnie sprzedaż naszych elektrycznych hybryd i autobusów w pełni elektrycznych, obserwujemy również stały popyt na nasze modele hybrydowe. Wykorzystanie elektrycznego napędu, zarówno przy niskich prędkościach jak i na przystankach autobusowych, dobra wydajność energetyczna oraz duża elastyczność czynią z nich szczególnie atrakcyjną alternatywę zarówno dla małych, jak i dużych miast”.

REKLAMA

Największym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest obecnie Wielka Brytania, na którą przypada prawie połowa całkowitej sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku lat koncern odnotował też znaczny wzrost popytu w kilku innych krajach, głównie w Belgii i Hiszpanii. Klienci na rynku hiszpańskim zainwestowali w ponad 300 autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku w 120 sztuk. W Szwecji podmiot przekazał zaś ponad 200 egzemplarzy hybryd do takich miast, jak Gothenburg, Sundsvall, Nässjö, Värnamo i Kungsbacka. Generalnie w okresie od 1 stycznia 2018 roku do 1 kwietnia 2019 roku liczba dostarczonych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.

Gama zelektryfikowanych autobusów Volvo

Autobusy hybrydowe: 7900 Hybrid, 7900 Hybrid Articulated, Hybrid Double Decker.

Autobusy hybrydowe są zasilane energią elektryczną w czasie postoju na przystanku i podczas ruszania. Zaopatrzono je w akumulatory i silnik elektryczny oraz mały silnik spalinowy. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga infrastruktury do ładowania. Okazuje się nawet o 39% bardziej energooszczędny niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym.

Wersje elektryczno-hybrydowe: 7900 Electric Hybrid, Electric Hybrid Double Decker (B5LHC). Elektryczne autobusy hybrydowe są zasilane energią elektryczną przez większość trasy. Wyposażono je w akumulatory, silnik elektryczny i mały silnik wysokoprężny. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, jak i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach. W rezultacie okazują się nawet o 60% bardziej energooszczędne niż porównywalne odpowiedniki z silnikiem spalinowym.

Warianty w pełni elektryczne: 7900 Electric.

Autobusy elektryczne są napędzane wyłącznie energią elektryczną. Mają akumulatory o dużej pojemności i silnik elektryczny. Akumulatory są ładowane poprzez hamowanie silnikiem i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach lub w zajezdni poprzez ładowarkę CCS. Powyższe skutkuje nawet o 80% większą energooszczędną niż dla odpowiednika z jednostką spalinową.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij