REKLAMA

Dwadzieścia pięć 90-tonowych zestawów z ciągnikami Volvo zapewnia przepływ rudy przez całą dobę, przez cały rok Cz.1

Kaunis Iron to coś więcej niż nowo uruchomiona kopalnia rudy żelaza, ponieważ podmiot przejmuje teraz wiodącą rolę jako największa firma transportowa Norrbotten. Z pomocą dwudziestu pięciu Volvo FH16 750 90-tonowe zestawy pokonują rocznie dystans odpowiadający 257 okrążeniom Ziemi.

Producent

Dwa miliony ton rudy żelaza są przewożone z otwartego kamieniołomu w Kaunisvaara pod Pajala w Norrbotten przez ciężarówki w celu przeładunku do pociągów, a następnie przemieszczane statkiem z portu w Narwiku. Przypowieść o 257 okrążeniach kuli ziemskiej rocznie wyjaśnia, jakie jest wyzwanie. Każda ciężarówka przejeżdża bowiem średnio nieco ponad 36 000 km na rok. Per-Erik Lindvall, CEO Kaunis Iron, mówi „W przypadku tego rodzaju wyzwań potrzebne są wysokowydajne ciężarówki, które są w stanie dostarczać codziennie, przez całą dobę i przez cały rok. Ciężarówki Volvo spełniają wszystkie nasze oczekiwania”.

Flota ciężarówek Kaunis Irons, należąca do siostrzanego przedsiębiorstwa Malmtransport Norr, przez większą część roku działa w ekstremalnym klimacie. Mogą to być upalne letnie dni, chociaż podczas zimy powszechność stanowią tu ujemne temperatury do -30ºC. Szczególnie zatem okres zimowy wymaga wyjątkowo wysokiej wydajności zarówno w zespole napędowym, podwoziu, jak i w zabudowie. Logistyka nigdy się nie kończy, a duży nacisk położono na zapewnienie nieprzerwanego przepływu .Mats Karlsson-Ek, CEO Wist Last&Bus, będącej dealerem Volvo Trucks w północnej Szwecji, stwierdza „Jesteśmy odpowiedzialni za ciężarówki działające bez przerw w produkcji, a Kaunis Iron płaci za szereg efektywnych przebiegów w transporcie, co oznacza, że musieliśmy myśleć o nowych ścieżkach wokół modelu biznesowego”.

REKLAMA

Runda liczy 32 mile, a w połowie drogi znajduje się warsztat prowadzony przez Wist Last&Bus, mogący zabezpieczyć wszelkie zwykłe prace konserwacyjne. Wszystkie samochody są dostarczane z umowami serwisowymi, zapewniającymi, że serwis jest wykonywany zgodnie z uzgodnionym planem, co w znacznym stopniu przyczynia się do bezpieczeństwa operacyjnego oraz ochrony łańcucha dostaw. Przy tym paliwo stanowi znaczną część kosztów przewozu, a zarządcy ruchu mają za zadanie kierować szkoleniem prowadzących w zakresie oszczędzania paliwa w trakcie jazdy.

Peter Bohm, dyrektor generalny Malmtransport Norr, ocenia „Już teraz samochody sprawdzają się dobrze, chociaż nie zaczęliśmy jeszcze wykorzystywać wszystkich parametrów. Na przykład dotąd nie rozpoczęliśmy aktywnego szkolenia kierowców w sferze dalszego ograniczania zużycia paliwa”

Fakty

Kaunis Iron rozpoczął wydobycie rudy żelaza w Kaunisvaara latem 2018 roki

Liczba FH16 750: 25 sztuk

Łączna liczba samochodów: 28 sztuk.

Całkowita masa ładunku: 63 tony/samochód

Dni wydobycia i transportu: 365 rocznie

Liczba kierowców: 125

Całkowita wielkość transportu: 2 miliony ton rocznie

Liczba przejechanych mil rocznie: 1 028 571

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA