Dwie ciężarówki Scania R410 8x2 z żurawiem dla Lock Transport BV

W styczniu firma transportowa Lock Transport BV z Hardinxveld Giessendam wprowadziła do użytku dwa nowe podwozia pod zabudowę Scania R410 z zawieszeniem pneumatycznym, w układzie napędowym 8x2 * 6, o płaskim nadwoziu, z dwoma kierowanymi osiami przednimi i skrętną tylną osią wleczoną. Oba pojazdy wyposażono w średnio ciężki żuraw Palfinger Autolader. Jedną z tych ciężarówek pomalowano na barwy floty podmiotu, druga jest w barwach klienta, dla którego będzie jeździć.

Scania Producent

Lock Transport to firma rodzinna wykonująca wiele zadań w różnych branżach. Na przykład ma kilka typów (semi) naczep niskopodwoziowych do transportu specjalnego, jeździ ciągnikami o małej objętości i dużo pracuje w budownictwie oraz tzw. robotach przybrzeżnych w kraju. Ważną część tych działań stanowi transport, w którym kierowca może od razu załadować i rozładować swoją ciężarówkę za pomocą żurawia lub współpracować np. przy układaniu elementów konstrukcyjnych. Arie Lock, dyrektor i współwłaściciel, mówi o wyborze marki „U nas pojazdy z żurawiami to właściwie zawsze Scania. Czasami prosimy o wycenę w innym miejscu. Jednak w praktyce widzimy, że połączenie Scanii z żurawiem zakabinowym jest bardzo solidne”. W tym względzie Lock wspomina, że Scania dostarcza seryjne zarówno najniższe, jak i najmocniejsze podwozia na rynku. „Mamy wiele przewozów, w których liczy się każdy centymetr wysokości. Dla nas, gdy zabudowujemy żuraw zakabinowy, marka dostarcza wydłużoną ramę wewnętrzną, która rozciąga się aż do przodu. To sprawia, że ciężarówka jest bardzo wytrzymała. Z pewnością zwracamy uwagę na paliwo, ale szczególnie przy naszych bardziej regularnych przewozach. Przy pracy żurawia bardzo trudno jest to zmierzyć z kilku powodów. Po pierwsze, każda praca jest dla nas inna, a po drugie bardzo długo pracujemy z żurawiem. Nie można porównać 10-letniego roweru z najnowszym. Miło jest wiedzieć, że Scania zużywa mniej na WOM niż inne marki ”. Lock zauważa także, jak solidne są modele Scania. „Śledzimy ich. W tym celu zawarliśmy umowę serwisową z firmą Scania. Ale jeśli weźmiesz pod uwagę, że od co najmniej 10 lat pracujemy z nimi codziennie, w rzeczywistości mamy z tym bardzo niewiele problemów. Skończmy z tym, ale Scania zostaje z nami w całości. Oznacza to, że możemy nimi bezpiecznie jeździć przez kilka dodatkowych lat”. Według Locka dzieje się tak również dlatego, że w swoich samochodach pod żurawie zawsze ma stałego kierowcę. „Kierowcy uważają to za swój pojazd i są co do niego bardzo ostrożni. A ponieważ tak dobrze znają swoją ciężarówkę, mogą w niej czytać i pisać. Widzimy to w dużym czasie sprawności, gdyż częściowo z tego powodu rzadko coś idzie nie tak”.

REKLAMA

W Lock Transport BV samochody z żurawiami zawsze są marki Scania. Fakt, że tym razem Lock zdecydował się na kabinę typu R z dachem o normalnej wysokości wynika wyłącznie z dodatkowej przestrzeni dla kierowcy i wyglądu. Lock mówi „Oko także czegoś chce. A ponieważ Scania dostarcza też R jako przedłużoną kabinę dzienną, mamy to, co najlepsze z obu stron: luksusowe miejsce pracy, a mimo to żuraw w optymalnym miejscu na podwoziu”.

Obie ciężarówki są prawie identyczne. Lock kontynuuje „Obydwie mają płaską podłogę powierzchni ładunkowej i jak najwięcej skrytek i skrzyń na podwoziu dla całego sprzętu do podnoszenia. Tylko jeden żuraw o momencie siły udźwigu 53 tm jest pomalowany na kolory klienta. Robimy to częściej. To jest trzeci. W rzeczywistości dostarczamy samochód i kierowcę; w tym przypadku firmie budowlanej. Samochód jest nasz, a kierowca jest przez nas zatrudniony. Ale przez dłuższy czas jeździ wyłącznie dla klienta, który zajmuje się jeszcze planowaniem prac dla pojazdu. Druga ciężarówka jest w naszych kolorach i ma większy żuraw o maksymalnym momencie siły udźwigu 65 tm. Mamy też dla niego przedłużenie, dzięki czemu wiele możemy zdziałać zarówno w poziomie, jak i w pionie. Wkrótce taki wysięgnik będzie potrzebny przy montażu szkła, ram okiennych, a sięga on na wysokość ponad 30 metrów ”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA