REKLAMA

Dzięki „Hamburg TruckPilot” MAN i HHLA testują zautomatyzowane i samojezdne ciężarówki w terminalu kontenerowym

Zorientowane na przyszłość partnerstwo projektowe pomiędzy MAN Truck&Bus i Hamburger Hafen und Logistik AG. W rezultacie będą przeprowadzone testy terenowe na terminalu kontenerowym w Hamburgu. Cel projektu polega na rozwoju innowacyjnych rozwiązań zautomatyzowanych do zastosowań specyficznych dla klienta.

Man Producent

W ramach partnerstwa na rzecz mobilności między Volkswagen AG a miastem Hamburg, które będzie gospodarzem światowego kongresu Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS) 2021, MAN Truck&Bus i Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) w rzeczywistych zastosowaniach testują zautomatyzowane lub autonomiczne ciężarówki. Jako środowisko testowe używany jest terminal kontenerowy HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA).
Projekt „Hamburg TruckPilot”, który rozpoczął się w 2018 roku między MAN Truck&Bus i HHLA, jest wysoce innowacyjnym przedsięwzięciem badawczo-testowym, ukierunkowanym na opracowanie zautomatyzowanych rozwiązań w transporcie drogowym . Będzie on kontynuowany do 2021 roku. Cel partnerstwa pomiędzy MAN i HHLA polega na analizowaniu i weryfikowaniu precyzyjnych wymagań dotyczących zastosowań specyficznych dla klienta w warunkach rzeczywistych oraz integracji autonomicznie prowadzonych ciężarówek z automatycznymi procesami obsługi w CTA. Jednocześnie określone zostaną przyszłościowe standardy metodologii i wdrażania. Dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus, mówi „Projekt „Hamburg TruckPilot” to kolejny ważny krok naprzód MAN-a w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy. Podobnie jak w przypadku innych projektów, nacisk kładzie się na integrację systemu z określonymi praktykami pracy każdego przyszłego użytkownika. Wspólnie z HHLA uzyskamy ważne ustalenia, aby dalej rozwijać technologię w kierunku systemu gotowego dla klienta”.
Ramy projektu początkowo przewidują dwa prototypowe samochody wyposażone w niezbędne elektroniczne nadzorowane systemy automatyki. Cel stanowi samodzielna obsługa załadunku i rozładunku w terminalu kontenerowym Altenwerder. Projekt podzielono na trzy fazy. Techniczne warunki ramowe po raz pierwszy zostały określone w zakończonej już fazie przygotowawczej. Faza testowa trwa od początku 2020 roku i potrwa do wiosny 2021 roku. Obejmuje rozwój techniczny systemu na stanowisku testowym MAN w Monachium zgodnie z określonymi wymaganiami, zidentyfikowanymi w fazie przygotowawczej. Operacja testowa zacznie się wiosną 2021 roku i będzie oparta na wynikach uzyskanych w fazie przygotowawczej. Będzie też przeprowadzona w aplikacji dla klienta. Na tym etapie w pojeździe zawsze będzie obecny przeszkolony kierowca bezpieczeństwa, aby monitorować systemy automatyki. W razie potrzeby zainterweniuje i przejmie kontrolę nad pojazdem. Partnerem logistycznym podczas operacji testowej jest spedytor Jakob Weets z Emden. Firma spedycyjna zapewni rzeczywiste ładunki kontenerów do obsługi podczas eksploatacji próbnej.
Funkcje zautomatyzowanej jazdy zapewnią odciążenie i wsparcie kierowcom ciężarówek podczas ich pracy w przyszłości. Podczas zautomatyzowanego załadunku i rozładunku kierowcy będą mogli opuścić swoje pojazdy i wykorzystać czas na przewidziane prawem przerwy. Partnerzy projektu oczekują dalszych korzyści w zakresie bezpieczeństwa.
Projekt „Hamburg TruckPilot” stanowi część strategicznego partnerstwa mobilności między miastem hanzeatyckim a Grupą Volkswagen. Celem tego partnerstwa polega na wspólnej pracy nad kształtowaniem przyszłości mobilności miejskiej i rozwijaniem Hamburga jako miasta modelowego dla przyszłej, zrównoważonej i zintegrowanej mobilności. „Hamburg TruckPilot” jest ważnym projektem dla Hamburga w ramach strategii ITS w dziedzinie „Automated and Connected Driving”. Zostanie on zaprezentowany na 28. Światowym Kongresie ITS, który w dniach 10-15 października 2021 roku odbędzie się właśnie w Hamburgu.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA