[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

EMPL dostarcza dwa identyczne ciężkie szosowe przemysłowe samochody ratowniczo-gaśnicze HLF-LOG do fabrycznej straży pożarnej Bayer AG

Jakiś czas temu Bayer AG uruchomił w swojej zakładowej straży pożarnej dwa identyczne ciężkie przemysłowe samochody ratowniczo-gaśnicze HLF-LOG z windą załadunkową. Pojazdy te są przeznaczone dla Wydziału Farmaceutycznego z siedzibą w Berlinie i umożliwiają elastyczne działanie w szerokim zakresie scenariuszy zastosowań.

Zakładowa straż pożarna funkcjonująca w fabrykach chemicznych zawsze musi bazować na sprzęcie spełniającym jej specyficzne wymagania i wyzwania. Dzięki takim wysoce zindywidualizowanym – wysoce indywidualnie skompletowanym pojazdom specjalnym austriackiej rodzinnej firmie EMPL w ostatnich latach udało się ugruntować swoją pozycję preferowanego partnera i dostawcy w międzynarodowym przemysłowym sektorze przeciwpożarowym.
HLF-LOG dla straży zakładowej – WERKFEUERWEHR – BAYER AG

HLF-LOG straży pożarnej zakładu Bayer bazuje na specjalnym 2-osiowym podwoziu Mercedes-Benz Econic 1830 L 4x2 E 08 z systemem UDS i nosi oficjalną nazwą – oznaczenie HTLF 40/20-5. Podwozie to ma 3 fotele w kabinie, kamerę 360°, kamerę cofania, mikrofon i światła cofania. Funkcje specjalne obejmują m.in. system głośników, niebieskie światła auta uprzywilejowanego, przednie światła ostrzegawcze, lampę w kabinie dla pasażera, uchwyty na tablet, schowki na spodnie z butami pożarniczymi, cyfrowe radio, fotele PA, pojemniki na maski dla siedzenia środkowego i pasażera oraz kamerę termowizyjną.

REKLAMA

Konstrukcja nadwozia powstała z aluminiowych paneli warstwowych. Struktura obejmuje zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów i wymienny 500-litrowy zbiornik na środki pianotwórcze. Po stronie pasażera zainstalowano pompę gaśniczą EMPL FPN 10-4000 S i linię szybkiego natarcia. Pojazdy dostał także system wstępnego mieszania pompy i nowoczesny dozownik środka pianotwórczego z dodatkową możliwością podłączenia zewnętrznego źródła podawania środka pianotwórczego w przestrzeni ładunkowej i z tyłu. Po lewej i prawej stronie nadwozia znajdują się przedziały sprzętowe, każdy z oświetleniem wnętrza LED. Są one zamykane pyłoszczelnymi i wodoszczelnymi, malowanymi proszkowo, łatwymi w obsłudze aluminiowymi żaluzjami z zamknięciem Barlock. Zamknięcia zaopatrzono w funkcję centralnego ryglowania i w samozaciskowe pasy naciągowe. Dolne odchylane stopnie zamocowano pod wszystkimi schowkami, w tym nad tylną osią. Z tyłu zamontowano natomiast windę załadowczą o udźwigu 1500 kg w promieniu 1 m oraz tylny system ostrzegania. Do przedziału ładunkowego można wejść po prawej stronie poprzez drzwi z odchylaną do dołu drabinką. W przedziale tym da się jednocześnie zabrać 6 wózków o wymiarach 120 cm x 80 cm, platformę ratunkową i system balustrad. Boczne szyny z poprzeczkami i systemem mocowań zapadkowych gwarantują bezpieczne zamocowanie ładunku o masie do 3 ton. Ponadto dwie dodatkowe żaluzje umożliwiają dostęp do ściany bocznej zabudowy. W zintegrowanym wewnętrznym boksie dachowym do zbiornika piany podłączono też 4 jednolite wymiarowo węże chemiczne B i przewód łączący ze złączem dla środka pianotwórczego. Poza tym przestrzeń ładunkowa ma z przodu tablicę oraz okna w drzwiach i po przeciwnej stronie. Wyposażenie obejmuje także agregat prądotwórczy 8 kVA, który może być obsługiwany równocześnie z pompą, dwie wielofunkcyjne drabiny, które można przewozić po obu stronach, platformę ratunkową, wózek do przewozu części sprzętu, wysuwany maszt oświetleniowy, kombinezony ochronne, gazomierze, worki, różne pompy, lampy ręczne, nożyce do cięcia, piły do metalu, piłę łańcuchową, szlifierkę, dysze wielofunkcyjne, końcówki węży z nasadkami, dystrybutor, sprzęt do lutowania, megafon, wentylator, plecak awaryjny, gaśnice proszkowe, CO2 i ABC oraz wiele innych pozycji. Do tego w wyjmowanym pojemniku występują różne rodzaje węży, w tym przeznaczone do tzw. szybkiego natarcia – m.in. węże o długościach 5 i 20 m.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij