[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

EMPL dostarcza pierwszy w Austrii pojazd FW z nowym Scania CrewCab 4x2 do FF Ried i. Innkreis

Przez 29 lat strażacy z austriackiej miejscowości Innkreis użytkowali średni samochód ratowniczo-gaśniczy oparty na podwoziu Steyr 13S21 4x4. We wrześniu tego roku zastąpiono go nowoczesnym samochodem ratowniczym na podwoziu Scania

Specjalnymi innowacjami dla FF w stosunku do wycofanego Steyra 13S21 z rokiem budowy 1990 są na przykład podział pomieszczeń sprzętowych na te zawierające wyposażenie do gaszenia pożarów i ratownictwa technicznego, umieszczona z tyłu podnoszona osłona zabezpieczająca przedział autopompy lub dolne odchylane podesty pod bocznymi skrytkami sprzętowymi, wyraźnie ułatwiające wyjmowanie ciężkiego sprzętu. RLF jest zatem dobrze wyposażony zarówno do gaszenia pożarów, jak i usuwania skutków zagrożeń naturalnych, wycieku – wydostania się materiałów niebezpiecznych czy wypadków drogowych.

RLF 4000/100

Nowa Scania P410 z wydłużoną, czterodrzwiową kabiną CrewCab służy jako podwozie dla modernizowanego pojazdu. Przestrzeń wewnątrz tej kabiny została zaprojektowana specjalnie dla służb ratowniczych, charakteryzując się elastycznością, ergonomią i bezpieczeństwem. Niemniej z powodu braku napędu na cztery koła, RLF jest w Austrii pierwszym samochodem strażackim nowej generacji ciężarówek Scania z tej serii z napędem 4x2.

REKLAMA

Kabinę kierowcy i załogi przeznaczono dla ogółem siedmiu osób – 1 + 6 – układ miejsc 2 z przodu i 5 z tyłu, w tym dwa tyłem do kierunku jazdy i 3 zgodnie z tym kierunkiem. Ma ona także z tyłu – w ostatnim tylnym rzędzie trzy miejsca ze zintegrowanym bezpiecznym otworem – zagłębieniem w siedzeniach – na aparaty tlenowe EMPL Eagle. Ponadto z przodu zamontowano mocowania dla hełmów dla kierowcy i pasażera oraz schowek między fotelami kierowcy i pasażera. W kierunku przeciwnym do kierunku jazdy w tylnym przedziale załogowym znajduje się system do przechowywania oraz półki na wyposażenie, wysuwane szuflady, hełmy, plecak ratunkowy i sprzęt elektryczny. Do tego kierowca może korzystać z tabletu oraz kamery cofania z wyświetlaczem z funkcją nawigacji. Rozwiązanie takie sprawdziło się już w kilku autach ratowniczych FF Ried.

Konstrukcja zabudowy jest wykonana przez EMPL jako tzw, system Fire Fighter Alu-Tech. Pojemność zbiornika na wodę wynosi 4000 litrów, na środek pianotwórczy ponad 100 litrów. Z tyłu zlokalizowano wbudowaną autopompę EMPL FPN 10/2000 i urządzenie szybkiego natarcia składające się z 60-metrowego, stabilnego wymiarowo węża gumowego o średnicy 25 mm z elektrycznie sterowanym zwijadłem. Ponadto z tyłu umieszczono przyciski do obsługi wciągarki o sile uciągu 7 ton i z wyprowadzeniem liny do tyłu oraz pneumatycznie wysuwany lekki maszt oświetleniowy w wersji obrotowej z najaśnicami LED.

Zabudowa ma też po trzy skrytki na sprzęt i wyposażenie po każdej ze stron. Po stronie pasażera znajdują się głównie pozycje do prowadzenia akcji ratownictwa technicznego. Należą do nich między innymi generator awaryjny, zestaw do podnoszenia, sprzęt oświetleniowy, pojemniki na absorbenty do usuwania skutków rozlania substancji ropopochodnych oraz sprężarka do sprężonego powietrza i układ zasilania w energię elektryczną. Skrytka piąta mieści zaś wszystkie elementy do usuwania skutków poważnych wypadków drogowych. Po stronie kierowcy rozmieszczono zaś głównie wyposażenie do gaszenia ognia, takie jak armatura i węże, zbiorniki na środek pianotwórczy, wentylator o wysokiej wydajności i narzędzia ręczne. Dochodzą tu jeszcze pompy głębinowe, piła łańcuchowa i kombinezony ochronne.

Na dachu natomiast zainstalowano mocowania do drabin oraz skrzynię na różny inny sprzęt, mostki do węży i różne narzędzia o długich uchwytach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij