[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

EMPL dostarczył pierwszy pojazd ratowniczy BISON na podwoziu Zetros

Austriacka firma rodzinna EMPL od wielu lat należy do grona wiodących producentów specjalizowanych i specjalistycznych zabudów oraz naczep i przyczep przeznaczonych zarówno dla sektora cywilnego, jak i wojskowego. Do grupy takich sztandarowych produktów przedsiębiorstwa, dostępnych w wydaniach cywilnych i zmilitaryzowanych, zaliczają się zabudowy ewakuacyjne. Rocznie od 50 do 90 sztuk takich nadwozi podmiot wysyła do klientów na całym świecie. Jednym z najnowszych opracowań w tej kategorii jest pierwszy pojazd EMPL EH/W 200 Bison na podwoziu Mercedes Benz Zetros, dostarczony do Arabii Saudyjskiej.

Fot. Producent

EMPL już od dłuższego czasu produkuje zabudowy ewakuacyjne na podwoziach Zetrosów dużej ładowności – klasy tonażowej ciężkiej dla odbiorców w Afryce i na Półwyspie Arabskim. Do tej pory samochody te były wariantami specjalnego przeznaczenia z obrotowym wysięgnikiem żurawiowym i kabiną operatora. Teraz jednak pierwszy EMPL BISON na Zetrosie został przekazany nabywcy w Arabii Saudyjskiej.
EH/W 200 BISON
Tę zabudowę ewakuacyjną osadzono na 3-osiowym podwoziu Mercedes Zetros 3643A 6x6. Podwozie to cechuje się 12-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy maksymalnej 428 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2100 Nm, automatyczną skrzynią przekładniową Allison oraz bliźniaczym ogumieniem na osiach tylnego napędowego tandemu, co właśnie pozwoliło na podniesienie dopuszczalnej masy całkowitej ciężarówki z 27000 kg – przy wyłącznie pojedynczym ogumieniu – do 36000 kg. Nośnik ten charakteryzuje się również wytrzymałym, solidnym mechanicznym zawieszeniem, wzmocnionymi amortyzatorami oraz wzmocnioną konstrukcją ramy i – co się z tym wiąże – wyjątkowo wysoką odpornością i wydajnością podczas operowania w trudniejszych warunkach drogowych. Na wysięgniku zamontowane są dwie wciągarki hydrauliczne o sile uciągu 30 t i 15 t. Ponadto auto wyposażono w przednią wciągarkę – zainstalowaną na płycie montażowej przed zderzakiem – o sile uciągu 6 t, z wyprowadzeniem liny z przodu i z tyłu.
Boczne skrytki do przechowywania zabieranego sprzętu i wyposażenia są wykonane ze stali nierdzewnej – zaopatrzono je w zamki i od wewnątrz pokryto gumą. Drzwi na pionowych zawiasach w przedniej części nadwozia oraz podnoszone drzwi w obszarze tylnych osi zapewniają maksymalną przestrzeń do przechowywania i nieograniczony dostęp do szerokiego wyposażenia. Oprócz standardowych pozycji, takich jak widły dla podnośnika, zestawy pasów, zaczepy holownicze, wielokrążki, zblocza, blok koła zapasowego, bullbar - osłona przednia – mocowana nad przednim zderzakiem i adapter do przyłączy NATO, sprzęt obejmuje oddzielną sprężarkę i adapter zasilania o mocy 3500 W do zasilania urządzeń zewnętrznych. Wyposażenie oświetleniowe i bezpieczeństwa zawiera zaś listwy z oświetleniem dodatkowym, światła robocze, lampę roboczą i system z monitorującą kamerą cofania.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij