REKLAMA

EMPL dostarczył pierwszy pojazd ratowniczy BISON na podwoziu Zetros

Austriacka firma rodzinna EMPL od wielu lat należy do grona wiodących producentów specjalizowanych i specjalistycznych zabudów oraz naczep i przyczep przeznaczonych zarówno dla sektora cywilnego, jak i wojskowego. Do grupy takich sztandarowych produktów przedsiębiorstwa, dostępnych w wydaniach cywilnych i zmilitaryzowanych, zaliczają się zabudowy ewakuacyjne. Rocznie od 50 do 90 sztuk takich nadwozi podmiot wysyła do klientów na całym świecie. Jednym z najnowszych opracowań w tej kategorii jest pierwszy pojazd EMPL EH/W 200 Bison na podwoziu Mercedes Benz Zetros, dostarczony do Arabii Saudyjskiej.

Producent
Fot. Producent

EMPL już od dłuższego czasu produkuje zabudowy ewakuacyjne na podwoziach Zetrosów dużej ładowności – klasy tonażowej ciężkiej dla odbiorców w Afryce i na Półwyspie Arabskim. Do tej pory samochody te były wariantami specjalnego przeznaczenia z obrotowym wysięgnikiem żurawiowym i kabiną operatora. Teraz jednak pierwszy EMPL BISON na Zetrosie został przekazany nabywcy w Arabii Saudyjskiej.
EH/W 200 BISON
Tę zabudowę ewakuacyjną osadzono na 3-osiowym podwoziu Mercedes Zetros 3643A 6x6. Podwozie to cechuje się 12-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o mocy maksymalnej 428 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2100 Nm, automatyczną skrzynią przekładniową Allison oraz bliźniaczym ogumieniem na osiach tylnego napędowego tandemu, co właśnie pozwoliło na podniesienie dopuszczalnej masy całkowitej ciężarówki z 27000 kg – przy wyłącznie pojedynczym ogumieniu – do 36000 kg. Nośnik ten charakteryzuje się również wytrzymałym, solidnym mechanicznym zawieszeniem, wzmocnionymi amortyzatorami oraz wzmocnioną konstrukcją ramy i – co się z tym wiąże – wyjątkowo wysoką odpornością i wydajnością podczas operowania w trudniejszych warunkach drogowych. Na wysięgniku zamontowane są dwie wciągarki hydrauliczne o sile uciągu 30 t i 15 t. Ponadto auto wyposażono w przednią wciągarkę – zainstalowaną na płycie montażowej przed zderzakiem – o sile uciągu 6 t, z wyprowadzeniem liny z przodu i z tyłu.
Boczne skrytki do przechowywania zabieranego sprzętu i wyposażenia są wykonane ze stali nierdzewnej – zaopatrzono je w zamki i od wewnątrz pokryto gumą. Drzwi na pionowych zawiasach w przedniej części nadwozia oraz podnoszone drzwi w obszarze tylnych osi zapewniają maksymalną przestrzeń do przechowywania i nieograniczony dostęp do szerokiego wyposażenia. Oprócz standardowych pozycji, takich jak widły dla podnośnika, zestawy pasów, zaczepy holownicze, wielokrążki, zblocza, blok koła zapasowego, bullbar - osłona przednia – mocowana nad przednim zderzakiem i adapter do przyłączy NATO, sprzęt obejmuje oddzielną sprężarkę i adapter zasilania o mocy 3500 W do zasilania urządzeń zewnętrznych. Wyposażenie oświetleniowe i bezpieczeństwa zawiera zaś listwy z oświetleniem dodatkowym, światła robocze, lampę roboczą i system z monitorującą kamerą cofania.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA