Ekologiczna innowacja w transporcie drogowym: wykorzystanie eTrailer jako przełomu w dekarbonizacji transportu dalekobieżnego

DB Schenker podpisał umowę o współpracy na eTrailer z Trailer Dynamics. Wykorzystanie eTrailer znacząco zmniejsza emisję CO2. Przedsprzedaż 2000 sztuk. Wykorzystanie w europejskim transporcie lądowym od 2024 roku.

Krone Producent

DB Schenker nadal napędza zieloną transformację w transporcie lądowym i konsekwentnie koncentruje się na zrównoważonych innowacjach. W październiku 2022 roku ten dostawca usług logistycznych podpisał umowę o współpracy z Trailer Dynamics i Krone Commercial Vehicle Group w sprawie wykorzystania eTrailer w europejskim transporcie lądowym w przypadku naczep kurtynowych. Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu lądowego w DB Schenker w Europie, ocenila „Ta umowa oznacza kolejny krok w elektryfikacji transportu lądowego. Wolfgang Janda, Executive Vice President, Head of Network & Linehaul Management, DB Schenker, wskazał „Konieczne jest dla nas poszukiwanie nowych zrównoważonych rozwiązań, które można zintegrować z naszą codzienną działalnością. Dzięki eTrailer od Trailer Dynamics uzyskaliśmy kolejny obiecujący model na przyszłość. Korzystanie z eTrailer umożliwia wczesne rozpoczęcie etapowego przejścia na flotę całkowicie wolną od CO2. Naszym zdaniem naczepy elektryczne nie stanowią technologii przejściowej, ale w dłuższej perspektywie będą stałym elementem naszej floty pojazdów użytkowych. To kolejny krok w naszych wysiłkach na rzecz zmniejszenia naszego śladu środowiskowego i osiągnięcia zera netto do 2040 roku.” Michael Nimtsch, dyrektor zarządzający w Trailer Dynamics, powiedział „Wizją Trailer Dynamics jest wykorzystanie eTrailer do wniesienia ważnego wkładu w dekarbonizację gospodarki oraz zrównoważoną i przyjazną dla środowiska logistykę dla długodystansowych ciężarówek. Wraz z naszym partnerem do współpracy DB Schenker robimy kolejny ważny krok w kierunku przekształcenia tej wizji w rzeczywistość”. Dr Stefan Binnewies, dyrektor generalny Krone Holding, dodał zaś „Elektryfikacja, cyfryzacja, automatyzacja i dekarbonizacja to strategiczne cele, które Krone osiągnie dzięki swoim innowacyjnym produktom – a głównie eTrailer. Dlatego cieszymy się, że nie tylko dzielimy te cele z naszym wieloletnim klientem DB Schenker; dzięki temu projektowi eTrailer wspólnie je urzeczywistniamy”. Korzystanie z eTrailer sprawia, że ciężarówki są bardziej ekologiczne i obniżają emisje CO2. Zelektryfikowane naczepy Trailer Dynamics mają elektryczny układ napędowy, umożliwiający wspomaganie napędu ciągnika. Specjalnie opracowany komponent wykorzystuje opatentowany system czujników do określania dynamiki jazdy zestawu ciągnik-naczepa, a następnie dostosowuje eTrailer tak, aby wspierała ciągnik. Ciągnika nie można jednak w żadnym momencie przesterować. Elektryczny układ napędowy umożliwia również odzyskiwanie energii podczas hamowania. System sterowania napędem eTrailer działa niezależnie, więc nie jest potrzebny żaden interfejs z ciągnikiem. Ponadto naczepy można łączyć i używać z ciągnikami siodłowymi wszystkich producentów. Co więcej, eTrailer obsługuje ciągniki zasilane olejem napędowym, gazem, energią elektryczną i wodorem. W zależności od potrzeb, naczepy mogą być wyposażone w akumulatory o pojemności 300 kWh, 450 kWh lub 600 kWh. Może to zwiększać zasięg ciągników elektrycznych nawet o 500 km, w zależności od przypadku zastosowania, oraz znacznie zmniejszyć zużycie paliwa konwencjonalnych ciągników z silnikiem wysokoprężnym. W ten sposób emisje CO2 da się zredukować o 20-40%. Od 2024 roku operator logistyczny będzie sukcesywnie wprowadzać w swojej europejskiej sieci te 2000 sztuk eTrailer.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

ZABUDOWY

K.SBT CS – naczepa zaprojektowana do operacji miejskich

Wytrzymała i solidna skrzynia firmy Kässbohrer do przewozu suchego ładunku w transporcie miejskim wykonana w zabudowie konstrukcji ze sklejki posiadająca 1 lub 2 osie K.SBT CS jest specjalnie zaprojektowana do operacji miejskich z długością tylko 11.025 mm i mechaniczną osią skrętną. Dzięki osi skrętnej, K.SBT CS umożliwia mniejsze zużycie paliwa, mniejsze zużycie opon i minimalizuje zużycie czasu poprzez umożliwienie większej zwrotności nawet na wąskich drogach miejskich.

ZABUDOWY

TATRA TRUCKS dostarczy czeskiej straży pożarnej nawet sto nowych pojazdów TATRA TERRA

Na podstawie wyników procedury wyboru ogłoszonej przez Generalną Dyrekcję Straży Pożarnej Republiki Czeskiej (DG HZS ČR), w ciągu najbliższych dwóch lat straż pożarna w Czechach otrzyma do 100 nowych samochodów ratowniczo-gaśniczych CAS 20 na podwoziu TATRA. Wartość kontraktu, który dostarczy THT Polička we współpracy z TATRA TRUCKS, może przekroczyć 1 miliard koron.

ZABUDOWY

Strategiczne partnerstwo na rzecz zautomatyzowanej logistyki

Producent pojazdów użytkowych Krone i firma technologiczna Fernride współpracują w zakresie rozwiązań transportowych bez kierowcy

ZABUDOWY

Rosenbauer MT

MT Industrial – wraz z MT Municipal, MT Airport i MT Forest – klasyfikacyjnie należy do serii MT. Modułowa konstrukcja i elastyczne możliwości łączenia serii Modular Technology (w skrócie MT) umożliwiają tak unikatowe konfiguracje pojazdów, że można je również specjalnie dopasować do użytku przez zakładowe straże pożarne w sektorze przemysłowym. Ale co musi być w stanie zrobić pojazd MT używany w środowisku przemysłowym?

REKLAMA