REKLAMA

Ekologiczne łańcuchy dostaw w Europie: DB Schenker powiększa swoją flotę elektryczną o 36 nowych pojazdów FUSO eCanter

W jedenastu krajach europejskich DB Schenker wzmacnia strategię zrównoważonego rozwoju dzięki logistyce miejskiej wolnej od CO2. Staje się to możliwe wskutek wdrożenia FUSO eCanter, który właśnie po raz pierwszy pojawia się w Finlandii, Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Tym samym DB Schenker został największym użytkownikiem floty elektrycznej FUSO, z łącznie 41 eCanterami wykorzystywanymi w codziennej pracy.

Fuso Producent

Międzynarodowy dostawca usług logistycznych DB Schenker i FUSO, marka Daimler Trucks, dalej rozwijają swoje pionierskie partnerstwo w dziedzinie elektromobilności. W najbliższych miesiącach w jedenastu krajach europejskich DB Schenker wprowadzi do eksploatacji łącznie 36 dodatkowych eCanter. W ten sposób ten wiodący europejski dostawca usług transportu lądowego wzmacnia swoją strategię zrównoważonego rozwoju i dalej rozszerza wykorzystanie pojazdów elektrycznych w swoich flotach mieszanych. Już od 2018 roku korzysta bowiem z eCanter w Berlinie, dostarczając w centrum miasta ładunki pakowane. Od 2019 roku dodał zaś kolejne takie samochody w Paryżu, Frankfurcie i regionie Stuttgartu.
Cyrille Bonjean, Head of Land Transport Europe w DB Schenker, mówi „DB Schenker jest pionierem innowacji w logistyce, a teraz stajemy się wiodącym dostawcą ekologicznej logistyki. Stawiamy na zrównoważony rozwój, od pierwszej do ostatniej mili. Logistyka bezemisyjna w miastach jest już dziś możliwa, co demonstrujemy w całej Europie razem z FUSO i nowym eCanter. Jesteśmy dumni, że udało się nam zabezpieczyć dla nas znaczną część produkcji eCanter z tego roku. Oznacza to dla naszych klientów, iż nadal korzystają z tej samej usługi, ale bez lokalnych emisji”. Hartmut Schick, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) i szef Daimler Trucks Asia (DTA), stwierdził zaś „Cieszymy się, że możemy przenieść nasze partnerstwo z DB Schenker na wyższy poziom dzięki 36 lokalnie bezemisyjnym ciężarówkom FUSO eCanter. Razem robimy kolejny krok w elektryfikacji logistyki miejskiej, w jedenastu krajach europejskich przyczyniając się do zmniejszenia hałasu i zanieczyszczenia powietrza w dużych miastach. Jak dotąd ta umowa jest największą transakcją dotyczącą floty eCanter i chciałbym podziękować DB Schenker za nieustające zaufanie do FUSO w naszej wspólnej misji transportu neutralnego pod względem emisji CO2”.

Brak emisji i hałasu w 20 miastach europejskich

W swojej europejskiej fabryce w Tramagal w Portugalii FUSO produkuje obecnie 36 nowych aut dla DB Schenker. W ciągu najbliższych kilku tygodni zostaną one wyposażone w nadwozia furgonowe i windy załadowcze od różnych producentów zabudów, dzięki czemu staną się idealne do dostarczania ładunków pakowanych. Na przykład na rynek niemiecki nadwozia wykonuje firma Spier w Steinheim, mająca już bardzo dobrą współpracę z FUSO i eCanter. Ostateczne przekazywanie eCanter do DB Schenker rozpocznie się sukcesywnie przed końcem roku w różnych lokalizacjach firmy logistycznej.
DB Schenker spożytkuje te w pełni elektryczne lekkie ciężarówki w dystrybucji śródmiejskiej o krótkim promieniu. Są one w stanie bez problemu sprostać wymaganiom tego odbiorcy, gdyż wyróżniają je silnik o mocy 129 kW, dopuszczalna masa całkowita 7,49 tony, ładowność do 3,2 tony oraz zasięg co najmniej 100 kilometrów. Pojazdy są ładowane przez noc za pomocą ładowarek prądu zmiennego lub prądu stałego, w zależności od dostępności. Ładowanie można skrócić do około 90 minut, jeśli używa się szybkiej ładowarki.
Nowe eCanter posłużą do realizacji dystrybucji miejskiej na krótkim promieniu w głównych miastach europejskich, takich jak Oslo, Kopenhaga, Madryt, Salzburg, Wiedeń, Hamburg, Rzym i Mediolan. W sumie wykonają one dostawy niemal bezgłośnie i bezemisyjnie do klientów w centrach 20 europejskich miastach w Niemczech, Finlandii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Holandii, Norwegii, Austrii, Hiszpanii i we Włoszech. Oznacza to również, że eCanter wejdzie na rynki w Finlandii, Austrii, Hiszpanii i we Włoszech.
Intensyfikując współpracę, DB Schenker stanie się największym użytkownikiem floty elektrycznej FUSO, z łącznie 41 sztukami eCanter w codziennej eksploatacji. Dotychczasowe doświadczenia z wykorzystania tego modelu są niezmiennie pozytywne. Kierowcy chwalą płynne i natychmiastowe przyspieszenie, „zwinność” napędu elektrycznego oraz brak hałasu czy wibracji w kabinie. Dla DB Schenker, eCanter udowodnił swoją niezawodność w rzeczywistych operacjach w ciągu ostatnich dwóch lat i oferuje ekologiczne rozwiązanie mobilne dla floty ciężarówek jako ważny element strategii zrównoważonego rozwoju. Na drodze do transportu neutralnego pod względem emisji CO2 kolejna ciężarówka z portfolio Daimler Trucks, Mercedes-Benz eActros, też jest używana przez DB Schenker w Lipsku w ramach tak zwanej „innowacyjnej floty”.

REKLAMA

Ponad 200 pojazdów FUSO eCanter używanych przez klientów na całym świecie

eCanter to pierwsza w pełni elektryczna lekka ciężarówka Daimler Trucks produkowana w małych seriach. FUSO świętowało wprowadzenie na rynek tego auta użytkowego przeznaczonego do dystrybucji na krótkich dystansach w 2017 roku. Od tego czasu eCanter jest dostarczany do wielu odbiorców w Europie, Japonii i USA. Po zakończeniu dostaw tych 36 dodatkowych egzemplarzy do DB Schenker, ponad 200 sztuk eCanter będzie codziennie eksploatowanych w 14 krajach. Co więcej, obecnie globalna flota eCanter przekroczyła ponad 2,5 miliona kilometrów przejechanych lokalnie bez emisji.
Aktualnie inżynierowie Daimlera wspólnie z klientami nieustannie zbierają dane i informacje zwrotne na podstawie codziennej eksploatacji samochodów, profili tras i charakterystyki ładowania. Informacje te następnie wpływają na ciągły rozwój kolejnej generacji eCanter. Produkcja seryjna nowej generacji z ulepszonym zasięgiem i technologią spodziewana jest w pierwszej połowie bieżącego dziesięciolecia. Tym samym FUSO staje się istotną częścią strategii zrównoważonego rozwoju Daimler Truck AG, ukierunkowaną na neutralne pod względem emisji CO2 „od zbiornika do koła”wszystkie nowe pojazdy oferowane na rynkach Triady, tzn. w Europie, Ameryce Północnej i Japonii.

O DB Schenker

DB Schenker wspiera handel i przemysł w globalnej wymianie towarów: w transporcie lądowym, lotniczym i morskim na całym świecie oraz w logistyce kontraktowej i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Z ponad 140-letnim doświadczeniem podmiot należy do światowych liderów w branży logistycznej. W 2019 roku ponad 76 900 jego zatrudnionych w około 2100 lokalizacjach w 130 krajach na całym świecie wypracowało obrót w wysokości 17 miliardów EUR. Co więcej, DB Schenker jest numerem jeden w europejskim transporcie lądowym. Dzięki 430 lokalizacjom w ramach kompleksowej ogólnoeuropejskiej sieci dostarcza produkty i usługi transportu lądowego. W Europie dla klientów DB Schenker po drogach jeździ łącznie przeszło 45 000 pojazdów.
Natomiast w Niemczech DB Schenker to największa krajowa firma grupy, w ponad 100 lokalizacjach zatrudniająca około 17 400 osób. W 2019 roku z obrotem w wysokości 4,1 miliarda EUR stała się ona też wiodącym dostawcą zintegrowanej logistyki na rynku niemieckim.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA