REKLAMA

Ekonomiczny i ekologiczny efekt czołowego wiatru - mniejsze zużycie paliwa oraz mniej CO2: Mercedes-Benz Trucks, Vion Food Group, Schmitz Cargobull i Betterflow przedstawiają wysoce wydajną kombinację ciągnika siodłowego Cz.2

Aerodynamicznie zoptymalizowana ciężarówka używana przez Vion Food Group ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa o osiem procent. Sztuczki w „rękawie” aerodynamicznym: Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4x2 z MirrorCam, wklęsłymi bocznymi spojlerami kabiny i tempomatem predykcyjnym Predictive Powertrain Control, które w znacznym stopniu przyczyniają się do redukcji zużycia paliwa. Do tego zwiększona wydajność dzięki współpracy ze specjalistą ds. aerodynamiki Betterflow i wytwórcą zabudów pojazdów użytkowych Schmitz Cargobull.

Autohaus Widmann GmbH & Co. KG jest dealerem Mercedes-Benz, który opiekuje się Vionem i dostarczył Actrosa. Oprócz lokalizacji w Aalen, w południowo-zachodnich Niemczech, Widmann GmbH & Co. KG ma oddziały w Bawarii, Saksonii i Brandenburgii, w 12 lokalizacjach łącznie zatrudniające około 1150 pracowników. Obie firmy stworzyły intensywne partnerstwo, aktywnie podtrzymane dzięki wielu projektom. Najlepszym tego przykładem jest przygotowanie nowej koncepcji wspólnego pojazdu. Pakiet aerodynamiczny Betterflow w zabudowie chłodni Schmitz Cargobull okazuje się szczególnie oszczędny w transporcie długodystansowym Teraz Vion uruchomiła pierwszą naczepę Schmitz Cargobull, wyposażoną w pakiet aerodynamiczny Betterflow. Frank Reppenhagen, szef sprzedaży w Schmitz Cargobull na Europę Zachodnią, wyjaśnia „Vion otrzyma naczepę Schmitz Cargobull najnowszej EcoGeneration. Ta koncepcja naczepy sama w sobie przyczynia się do większej oszczędności paliwa i niższej emisji CO2 w transporcie drogowym”.

REKLAMA

W celu dalszej optymalizacji pojazdu Vion współpracuje ze start-upem Betterflow z Akwizgranu. Specjaliści od aerodynamiki zoptymalizowali kształt naczepy i w 2020 roku poddali pojazd zakrojonym na szeroką skalę testom drogowym obejmującym ponad 4 miliony kilometrów, aby udowodnić, jak duże są oszczędności paliwa w rzeczywistych sytuacjach. Inżynierowie z Akwizgranu zamontowali w naczepie trzy elementy: panel podłogowy (LowFLOW), przedni spojler przegrody naczepy (HighFLOW) i centralny element - system tylnego błotnika RearFLOW - który automatycznie otwiera się przy prędkości 60 kilometrów na godzinę i ponownie się zamyka gdy pojazd jedzie wolno. Dirk Sieprath, dyrektor zarządzający Betterflow, wyjaśnia „Optymalizacje wartości Cd wynikające z pakietu aerodynamicznego zostały poświadczone w 2019 roku za pomocą testów stałej prędkości na torze testowym Dekra, dzięki czemu można je zintegrować z ważnym unijnym programem VECTO, który określa właściwości CO2 pojazdów użytkowych, a wkrótce także opłaty drogowe mające zastosowanie do ciężarówek. Nasze komponenty są środkiem ochrony klimatu, który jest też korzystny ekonomicznie - ze skutkiem natychmiastowym można je bezproblemowo stosować w całej Europie, gdyż system RearFLOW posiada homologację. Można go nawet doposażyć jako niezależną jednostkę technologiczną”.

Zrównoważone łańcuchy dostaw w wyniku zorientowanej na przyszłość mobilności i logistyki

Sven Janssen, szef logistyki w Vion, mówi „Tak jak my w firmie Vion, każdy, kto chce wziąć odpowiedzialność za cały łańcuch dostaw dla zrównoważonej wartości dodanej, nie może zaniedbywać tematów mobilności i logistyki. Dzięki sukcesywnej przebudowie naszej floty, firma Vion czyni wyraźny krok w kierunku przyszłościowego łańcucha dostaw żywności: gdyby na przykład aerodynamicznie zoptymalizowana ciężarówka miała średniorocznie przejechać 100 000 kilometrów, moglibyśmy zaoszczędzić łącznie pół miliona litrów oleju napędowego i 1500 ton CO2”.

Vion Holding

N.V. Vion to międzynarodowa firma spożywcza, sprzedająca mięso, produkty mięsne i alternatywne produkty mięsne pochodzenia roślinnego. Vion ma zakłady produkcyjne w Holandii, Belgii i Niemczech oraz biura sprzedaży w 13 krajach na całym świecie.

Betterflow GmbH

Betterflow z Akwizgranu opracowuje, produkuje i sprzedaje pakiety aerodynamiczne do naczep. Automatyczny system tylnego błotnika firma przedstawiła jako pierwsze na świecie seryjne rozwiązanie, które w połączeniu z innymi komponentami może drastycznie zwiększyć wydajność kombinacji naczepowej – zestawu naczepowego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA