[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Ekonomiczny, techniczny i użytkowy sens modernizacji Honkera do standardu Honker M-AX Cz. 7

Obecnie w segmencie cywilnym w warunkach europejskich modernizacje kołowego sprzętu transportowego zazwyczaj nie są prowadzone. Powyższe w zasadniczej mierze wynika z nieopłacalności dokonywania takich zmian – sprzęt nowy zalicza się do relatywnie tanich, rzeczywisty średni okres wykorzystania uległ skróceniu, a ze względów ekologicznych i związanych z tym opłat modernizowanie egzemplarzy kilkunastoletnich, aby reprezentowały standard techniczny i prośrodowiskowy tych kilkuletnich po prostu rozmija się z celem.

Następnym obszarem, w którym uzyskano wydatną poprawę, jest sfera bezpieczeństwa czynnego. Pojazd zaopatrzono mianowicie w: zarówno z przodu, jak i z tyłu wentylowane hamulce tarczowe, gdy uprzednio z tyłu używano hamulce bębnowe, system ABS w układzie hamulcowym, którego Honker do tej pory był pozbawiony, oraz pasy bezpieczeństwa przy wszystkich fotelach, gdy dawniej mocowano pasy bezpieczeństwa wyłącznie przy fotelach przednich. Powyższe zdecydowanie pozytywnie wpływa zatem na bezpieczeństwo pasażerów.

Pojazd został też dostosowany do pokonywania bez przygotowania przeszkód wodnych, a głębokość brodzenia powinna być nie mniejsza niż 600 mm. Oprócz tego nadwozie ma wklejaną szybę przednią (klejoną), główne okrągłe reflektory chronione stalową kratą, górną maskę silnika z przednim środkowym przetłoczeniem wybrzuszającym z frontowym podłużnym poziomym wlotem powietrza, ze względu na wzrost rozstawu kół zamontowane inne nadkola oraz inną przednią atrapę wlotu powietrza. Ta ostatnia jest pochylona, z podłużnymi – poziomymi, szerokimi listwami przedzielającymi i wlotami, oraz płynnie przechodzi w osłonę przedniej wciągarki i zachodzące na boki moduły zderzaka ze zintegrowanymi panelami ze światłami.

REKLAMA

Honker M-AX otrzymuje również wspomaganie rozruchu w niskich temperaturach, grzałkę 230V w układzie wodnym silnika oraz zamocowaną z przodu wciągarkę do samoewakuacji. Bagażnik dachowy będzie natomiast wyposażeniem opcjonalnym.

Przy tym, ze względu na pozostawienie starego kompletnego nadwozia ze sztywnym dachem, liczba miejsc pasażerskich w kabinie nadal dochodzi do 9.

Honkera M-AX cechują następujące wymiary zewnętrzne i kąty: długość całkowita 4899 mm, prześwit z przodu 277 mm, rozstaw osi 2827 mm, zwis przedni 1124 mm, zwis tylny 948 mm, wysokość całkowita – wraz z dachowym opcjonalnym bagażnikiem – 2543 mm, kąt natarcia 33º, kąt zejścia 45º.

Po targach MSPO pojazd skierowano do Austrii, do firmy Achleitner, która przeprowadziła jego ostateczne testy weryfikujące. Pozwoliły one na definitywne dopracowanie tej konstrukcji, potwierdzenie przyjętych założeń i zakładanych parametrów oraz powinny przełożyć się na zminimalizowanie pojawiania się potem ewentualnych tzw. chorób wieku dziecięcego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij