[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ekonomiczny, techniczny i użytkowy sens modernizacji Honkera do standardu Honker M-AX Cz.8

Obecnie w segmencie cywilnym w warunkach europejskich modernizacje kołowego sprzętu transportowego zazwyczaj nie są prowadzone. Powyższe w zasadniczej mierze wynika z nieopłacalności dokonywania takich zmian – sprzęt nowy zalicza się do relatywnie tanich, rzeczywisty średni okres wykorzystania uległ skróceniu, a ze względów ekologicznych i związanych z tym opłat modernizowanie egzemplarzy kilkunastoletnich, aby reprezentowały standard techniczny i prośrodowiskowy tych kilkuletnich po prostu rozmija się z celem.

Należy także jednoznacznie podkreślić, że cały projekt modernizacji Honkera do standardu Honker M-AX nie ma być realizowany zamiast programu Mustang, a jako jego uzupełnienie – powinien pełnić rolę programu komplementarnego a nie substytucyjnego. Należy go więc traktować na równi z ideą modernizacji Starów 266 do wariantu 266M2, czemu równolegle towarzyszy zakup fabrycznie nowych Jelczy 442.32 4x4. Oba przedsięwzięcia się wobec tego nie wykluczają, gdyż zapotrzebowanie naszej armii na nowy sprzęt transportowy obu tych kategorii zalicza się do tak znacznych, że nawet sumaryczne ilości sztuk po modernizacji oraz fabrycznie nowych nie zaspokoją w pełni wszystkich jej potrzeb w tym zakresie.

REKLAMA

REKLAMA

Porównanie samochodów Honker STD i nowy Honker M-AX.

Parametr

Honker STD

Honker M-AX

typ silnika

Andoria 4CT90

IVECO typ F1C

norma czystości spalin

Euro 3

Euro 3

dopuszczalna masa całkowita administracyjna

3500 kg

3500 kg

dopuszczalna masa całkowita techniczna

3500 kg

4500 kg

układ cylindrów

R4

R4

umiejscowienie silnika

wzdłużnie z przodu

wzdłużnie z przodu

pojemność skokowa dm3

2,417

2,998

moc maksymalna kW

63,5-75

107-125

moc maksymalna KM

86-102

146-170

maksymalny moment obrotowy Nm

195-230

350-430

zasilanie

wtrysk pośredni

zasilanie typ common rail

skrzynia biegowa

5 biegów + wsteczny

6 biegów + wsteczny

skrzynia rozdzielcza

2 biegi

2 biegi

zawieszenie przednie

most sztywny na resorach

zawieszenie niezależne

zawieszenie tylne

most sztywny na resorach

most sztywny na resorach

hamulce przednie

tarczowe

tarczowe wentylowane

hamulce tylne

bębnowe

tarczowe wentylowane

układ ABS

brak

TAK

możliwości blokowanie napędów

mechanizm różnicowy międzyosiowy oraz tył

mechanizm międzyosiowy oraz przód i tył

koła jezdne

klasyczne dętkowe

możliwość zastosowania kół bezdętkowych, również z wkładką typu run flat

ilość miejsc w kabinie

do 9

do 9

bezpieczeństwo pasażerów

pasy bezpieczeństwa tylko przy fotelach przednich

pasy bezpieczeństwa przy wszystkich fotelach

klimatyzacja kabiny

brak

TAK

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij