REKLAMA

Ekskluzywny turysta MAN-a rodem z Turcji Cz. 2

W ubiegłym roku na prestiżowych targach BusWorld w belgijskim Kortrijk debiutował tzw. koń roboczy turystyki w stajni MAN-a - autokar Lion's Coach kolejnej generacji.

Producent
Fot. Producent

Projektanci dużą uwagę zwrócili na wyraźny podział obszarów funkcyjnych, takich jak miejsce pracy kierowcy i kabina pasażerska, bagażnik i zespół napędowy. Taki podział nie tylko wpływa na wygląd, ale i na łatwość konserwacji i w rezultacie na ekonomiczność. Uszkodzone części można bowiem wymienić szybko, łatwo i tanio. Nowe materiały i procesy produkcji sprawiają też, że autobus jest lżejszy i bardziej wytrzymały. W dodatku udało się zwiększyć komfort obsługi, przykładowo w przypadku pokryw bagażnika i silnika.

REKLAMA

Oprócz części zewnętrznej odmłodzenie dotyczy zwiększenia atrakcyjności wyposażenia wnętrza. Przykładowo obszar sufitu na całej długości rozświetla teraz taśma świetlna LED w odcieniu "ciepłej bieli". Nowa koncepcja Colour&Trim stawia na jaśniejsze, świeże barwy. Nowe wykończenie półek na bagaż stało się wizualnie ciekawsze, a same półki zostały przedłużone do przodu w kierunku przedniej szyby, dzięki czemu tworzą wrażenie przestronności, zarówno dla pasażerów, jak i dla kierowcy. Zintegrowane panele obsługi wyróżniają się funkcjonalnością, umożliwiając m.in. bezstopniową regulację strumienia i kierunku powietrza oraz włączanie i wyłączanie oświetlenia LED i funkcji głośników. Przy wszystkich fotelach pasażerów można zamontować przyłącza USB, pozwalające na nieograniczone korzystanie z telefonów komórkowych i tabletów podczas podróży. Miejsce pracy kierowcy przekonstruowano w taki sposób, by było bardziej ergonomiczne i praktyczne oraz prezentowało się nowocześniej. W związku z tym przykładowo dostosowano pozycje przełączników i na nowo zaaranżowano obszar półek po lewej stronie. Nowe półki zapewniają więcej miejsca i mają kształt dopasowany do często używanych przedmiotów, takich jak teczka/segregator formatu A4, duża butelka na napoje albo telefon komórkowy. Do wzrostu komfortu pracy prowadzącego i bezpieczeństwa jazdy przyczynia się także ulepszona, podgrzewana szyba kierowcy, wyposażona w prawie niewidoczne przewody ogrzewania. Opcjonalnie może być wykonana z klejonego szkła bezpiecznego, w którym przewody ogrzewania mają średnicę jedynie 0,02 mm. Co więcej, dzięki folii z filtrem UV, umieszczonej pomiędzy szybami, do wnętrza autobusu dociera jedynie 1% promieniowania UV.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA