Aby się dowiedzieć się, jak elektryczna ciężarówka radzi sobie w czasie upałów, inżynierowie Volvo przetestowali w Queensland w Australii elektryczny model FL w próbach drogowych w temperaturze powyżej 35°C. Paul lllmer z Volvo Trucks Australia ocenia "Temperatura jest wrogiem wydajności akumulatora w każdym pojeździe. Nasi klienci muszą wiedzieć, że przetestowaliśmy naszą technologię w niesprzyjających warunkach, a nie tylko przekazujemy dane pochodzące z testów w kontrolowanym środowisku".
Trasa testowa obejmująca podjazd o nachyleniu 6%
Trasa testowa miała ponad 700 km i odbywała się w różnych warunkach ruchu, w tym na podjazdach o nachyleniu 6% i trasach prowadzących przez śródmieścia. Testowy pojazd ciężarowy o masie całkowitej 15 000 kg został wyposażony w akumulatory Volvo drugiej generacji o pojemności 265 kWh. Jazdy testowe obejmowały 40-minutowe szybkie ładowanie z 40% pojemności akumulatora, aby zrozumieć, w jaki sposób ładowanie może być zintegrowane z codzienną operacją transportową. Przewidywane zużycie energii przez akumulatory ciężarówki wynosi 0,9 kWh na kilometr, jednak test wykazał, że zużycie jest niższe i równa się 0,73 kWh na kilometr.
Energia hamowania przekazywana z powrotem do ciężarówki
"Jestem bardzo zadowolony z wyników tych testów, które dowodzą, że FL Electric jest w stanie tolerować również surowy klimat Australii" - mówi Paul Lllmer.
Potencjał hamowania odzyskowego - rekuperacyjnego, w którym energia jest odzyskiwana i przechowywana w akumulatorze pojazdu po procesie hamowania, został podkreślony w teście, przy czym sama energia hamowania wystarcza do uzupełnienia pojemności akumulatora o prawie 5%.
Dostawy Volvo FL Electric do Klientów w Australii mają rozpocząć się w 2022 roku.