REKLAMA

Elektryczna mobilność: Renault Trucks D Wide Z.E. został wyposażony w panele słoneczne

Szwajcarski przewoźnik Rhyner Logistik nabył właśnie Renault Trucks D Wide Z.E., zaopatrzone w dachowe panele słoneczne do zasilania agregatu chłodniczego.

Renualt elektryczny Producent

Firma Rhyner Logistik, mocno zaangażowana w zrównoważony transport, właśnie nabyła Renault Trucks D Wide Z.E., by zaopatrywać sieć supermarketów Denner. W ramach tego proekologicznego podejścia na nadwoziu swojej elektrycznej ciężarówki szwajcarski przewoźnik zamontował również panele słoneczne, aby zapewnić źródło zasilania agregatowi chłodniczemu.

W pełni elektryczny, 26-tonowy typ D Wide Z.E. właśnie dołączył do floty 100 ciężarówek należącej do szwajcarskiego przewoźnika Rhyner Logistik. Obecnie zaopatruje on supermarkety Denner w Zurychu i na jego przedmieściach. Czyni to z poszanowaniem środowiska i jakości życia lokalnych mieszkańców. Aby pójść o krok dalej, Rhyner Logistik zdecydował się na zamontowanie paneli słonecznych na dachu nadwozia pojazdu, aby zabezpieczyć ekologiczną energię dla agregatu chłodniczego. System ten okazuje się szczególnie odpowiedni do transportu w kontrolowanej temperaturze, gdyż to właśnie wtedy, gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka - a zatem słońce mocno operuje - chłodzenie bywa najbardziej potrzebne. Rhyner Logistik nabył także stację szybkiego ładowania, ponieważ wyraża przekonanie, że mobilność elektryczna stanowi najskuteczniejszy sposób osiągnięcia neutralności węglowej. Dla zoptymalizowania autonomii, ciężarówka jest ładowana w w bazie podczas operacji załadunku. W związku z faktem, że jeździ ona w środowisku miejskim, wymagającym częstego hamowania, odzysk energii prowadzi też do oszczędności w zużyciu paliwa od 20 do 30%, co przekłada się na dodatkowe kilometry zasięgu. Jest to podejście globalne, pozwalające osiągnąć optymalny wynik.

REKLAMA

Renault Trucks D Wide Z.E., specyfika techniczna

  • dopuszczalna masa całkowita 26000 kg, masa 27000 kg;
  • dostępny rozstaw osi: 3900 mm;
  • dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW (moc ciągła 260 kW);
  • maksymalny moment obrotowy silników elektrycznych: 850 Nm;
  • maksymalny moment obrotowy na tylnej osi: 28 kNm;
  • skrzynia przekładniowa – dwubiegowa;
  • magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe o pojemności od 200 kWh do 265 kWh;
  • zasięg działania w realnych warunkach – do 180 km.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA