[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Elektryczne Mercedesy dostawcze - relacja z targów IAA 2018 Cz.2

Tegoroczne targi samochodów użytkowych pod wieloma względami różniły się od poprzednich edycji. Dni prasowe ograniczono do minimum, tzn. do jednego dnia, więc po halach należało poruszać się szybkim tempem. Nie były to zwykłe targi pojazdów użytkowych do jakich przez lata przywykliśmy ponieważ w centralnych miejscach wystawowy były ustawione pojazdy o niekonwencjonalnych źródłach zasilania. Przeplatały się samochody elektryczne z tymi zasilanymi na gaz czy też ogniwami wodorowymi.

Fot. Producent

Na targach zaprezentowano również Concept Sprinter F- Cell który łączy technologie akumulatorów elektrycznych i ogniw paliwowych stanowiąc bardzo nowoczesną hybrydę plug-in. Inteligentne połączenie akumulatorów i ogniwa paliwowego zapewnia moc około 147 kW i 350 Nm momentu obrotowego. Concept Sprinter F- Cell wyposażony jest w trzy zbiorniki wodorowe na których może osiągnąć zasięg 300 kilometrów. Można ten zasięg wydłużyć o kolejne 230 kilometrów montując zbiornik z wodorem z tyłu. Każdy ze zbiorników ma masę 4,5 kg.

REKLAMA

Fot. Bartosz Wojtowski

Szczególnym zainteresowaniem cieszył się Vision URBANETIC. Koncepcja samochodu opiera się na samojezdnym podwoziu i możliwości sparowania się z nadwoziem do przewozu osób lub towaru w zależności od zapotrzebowania w danym regionie. Vision URBANETIC może pomieścić do 12 pasażerów. Natomiast podwozie Cargo charakteryzuje się dużą przestrzenią ładunkową w której można zmieścić aż dziesięć europalet. Przestrzeń ładunkowa ma długość 3,70 m, natomiast cały pojazd ma długość 5,14 metra. Koncepcja tego samochodu obejmuje infrastrukturę IT która analizuje podaż i popyt na danym obszarze. W zależności od zapotrzebowania wysyła odpowiednią ilość samochodów samojezdnych. System sprawdza na przykład czy nie odbywają się jakieś wydarzenia masowe, np: turnieje sportowe, koncerty itp. W ten sam sposób analizuje zapotrzebowania na przewóz paczek w transporcie ostatniej mili. Potrafi dostarczyć 10 palet jednorazowo w region gdzie przesyłki mają być rozdysponowane. Niewątpliwą zaletą Vision URBANETIC jest przestrzeń ładunkowa mająca objętość 10 m3.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij