[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Elektryczne Volvo FE Electric dla Dura Vermeer

Vrijbloed Transport z Haarlem podpisał zamówienie na Volvo FE Electric. Pojazd jest używany w branży budowlanej przez wykonawcę Durę Vermeer do realizacji projektów budowy dróg w śródmieściu, głównie w Amsterdamie. Jest to pierwszy samochód elektryczny klasy tonażowej ciężkiej wdrożony do pracy w tym segmencie.

3-osiowy Volvo FE Electric w układzie napędowym 6x2 wyposażono w zasilany elektrycznie zakabinowy hydrauliczny żuraw załadunkowy ze składanymi ramionami oraz platformę ładunkową. Jest to konieczne, aby sektor budownictwa drogowego był bardziej zrównoważony, gdyż ładunek (często piasek i kamienie) przeważnie zalicza się do ciężkich. Do napędu auta służą dwa silniki elektryczne o mocy 400 kW i momencie obrotowym 850 Nm. Akumulatory litowo-jonowe mają pojemność 200 kWh. Energia hamowania jest wykorzystywana do ładowania akumulatorów, co sprawia, że samochód idealnie nadaje się do eksploatacji w intensywnym ruchu ulicznym z częstymi operacjami startów i zatrzymań – operacje stop-and-go.
Zakup tego wariantu elektrycznego dobrze wpisuje się w misję zrównoważonego rozwoju zarówno Dury Vermeer, jak i Vrijbloed. Mathijs Vrijbloed, koordynator ds. zrównoważonego rozwoju, innowacji i komunikacji w Vrijbloed Transport BV, deklaruje: „Dzięki tej ciężarówce jesteśmy zaangażowani w czyste centrum miasta”.
Dura Vermeer zajmuje się także kwestią zrównoważonego rozwoju. Firma postawiła sobie za cel, aby do 2030 roku każde rozwiązanie przyczyniło się do zdrowszej i bardziej ekologicznej Holandii. Obecnie podmiot korzysta z maszyn zasilanych biopaliwem wytwarzanym w Amsterdamie z oleju roślinnego. Użytkuje także ciężarówkę z żurawiem elektrycznym. Dzięki tym zrównoważonym wyborom skutki emisji azotu, CO2 i cząstek stałych należą do znacznie ograniczonych.

REKLAMA

3-osiowy Volvo FE Electric 6x2

  • Ciężarówka z całkowicie elektrycznym napędem do dystrybucji, zbierania odpadów i innych zastosowań w środowisku miejskim, dopuszczalna masa całkowita 27000 kg.
  • Układ napędowy: dwa silniki elektryczne o mocy 400 kW, maksymalnej mocy ciągłej 330 kW, dwubiegowa automatyczna skrzynia biegów Volvo; maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego 850 Nm.
  • Magazynowanie energii: akumulatory litowo-jonowe, 200 kWh.
  • Zasięg: do 140 km.
  • Ładowanie: istnieją dwa sposoby ładowania – ładowanie prądem zmiennym za pomocą zasilania sieciowego (22 kW /32 A) lub szybkie ładowanie prądem stałym do 150 kW. Połączenie przez złącza CCS/Combo2.
  • Czas ładowania: od pustych do całkowicie naładowanych akumulatorów (200 kWh): szybka ładowarka CCS2 150 kW – około 1 godzina, ładowanie prądem zmiennym z sieci – około 8 godzin.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA