REKLAMA

Elektryczny KAMAZ na Międzynarodowej Wystawie „WASMA-2021”

Pojazdy KAMAZ zostały zaprezentowane na XVII Międzynarodowym Salonie Urządzeń i Technologii Przetwarzania, Utylizacji i Oczyszczania Ścieków „WASMA-2021”, który odbył się w dniach 2-4 marca w Moskwie w ramach II Międzynarodowego Kongresu Technologii Środowiskowych. Firma eksponowała na nim unikatowe pojazdy użytkowe oparte na podwoziach KAMAZ-5325 i KAMAZ-53198.

Kamaz Elektryczny Producent

Międzynarodowa wystawa „Wasma” to platforma interakcji pomiędzy specjalistami z Rosji i zagranicy, którzy są odpowiedzialni za dobór sprzętu i technologii do przetwarzania, unieszkodliwiania odpadów i oczyszczania ścieków. W tym roku swoje produkty zaprezentowali czołowi krajowi i zagraniczni wytwórcy oraz dostawcy.

REKLAMA

KAMAZ, jako jedna z kluczowych firm na rosyjskim rynku sprzętu komunalnego, dysponuje szeroką gamą specjalistycznych propozycji. Dlatego na swojej ekspozycji pokazał dwa pojazdy - śmieciarkę FAUN na podwoziu KAMAZ-5325 oraz śmieciarkę elektryczną MST16-Mon na podwoziu KAMAZ-53198.

Śmieciarka to jeden z najpopularniejszych typów pojazdów komunalnych. Przedstawiany na imprezie model uwzględnia wymagania rynku i konsumentów. Wyposażono go w silnik Cummins ISB6.7E5 250 klasy ekologicznej Euro-5, o mocy 250 KM. w połączeniu ze skrzynią biegów ZF 9S1310. Użyteczna objętość cylindrycznego korpusu zabudowy wynosi 16 metrów sześciennych, współczynnik zagęszczania śmieci dochodzi do 6, w zależności od rodzaju załadowanych śmieci. Wśród cech tej maszyny można wyróżnić zastosowanie technologii tłoczenia ślimaka, możliwość gaszenia płonących odpadów w skrzyni oraz zwiększoną nośność i całkowitą szczelność konstrukcji w porównaniu z innymi typami urządzeń do zbiórki odpadów. Poza tym, dzięki prostej i niezawodnej obsłudze ślimaka, zapewniono wysoką wydajność pracy i maksymalną wydajność zagęszczania. Do tego w samochodzie zastosowano najprostszy obwód elektryczny i hydrauliczny, a dzięki równomiernemu rozłożeniu obciążeń na osie uzyskuje się niskie zużycie paliwa oraz dobre prowadzenie na śliskich nawierzchniach.

Drugi eksponat to śmieciarka z napędem elektrycznym, w układzie napędowym 4x2. Nośność tego auta to 6 ton, maksymalna prędkość co najmniej 90 km/h, a pokonywanie wzniesień minimum 15%. Pojemność akumulatora trakcyjnego określono na 156,6 kWh. Objętość nadwozia równa się 16 metrów sześciennych, a załadunek odbywa się z tyłu. Istnieją trzy tryby prasowania: automatyczny pojedynczy, automatyczny ciągły i ręczny. Szacunkowy zasięg, przy pełnej masie samochodu, biorąc pod uwagę pracę zabudowy do zagęszczania śmieci, wynosi 100 km. Taka rezerwa na jednym ładowaniu z reguły pozwala na co najmniej dwa cykle wywozu śmieci i rozładunku, co ogólnie odpowiada zwykłemu trybowi pracy śmieciarek w dużych miastach.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA